VersloSavaite.lt   
2008 03 14, 06:49
E. verslo konsultacija. Kelionių agentūrų puslapiai
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Dirbu kelionių agentūroje. Šiuo metu mūsų interneto puslapis labiau primena vizitinę kortelę ir pardavimų vykdyti nepadeda. Todėl planuojame jį atnaujinti.  Galbūt turėtumėte patarimų: kokios tendencijos planuojantis keliones internetu, kokie sėkmingi pasaulio tinklalapių pavyzdžiai?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Ką rodo skaičiai?

reklama

 

„Nielsen NetRatings“ 2007 m. liepos tyrimas parodė, jog britai paieškos sistemose („Google”, „Yahoo” ir kt.) daugiausia ieško informacijos apie keliones. 67% planuojančių atostogas kelionę planuoja internetu. TNS "Consumer Internet Barometer" apklausa rodo, jog kelionių ieško ir bilietus internetu užsisako ir trečdalis JAV gyventojų.

 

Pasak rugsėjo 4 d. „Verslo Žinių“ straipsnio „E. bilietų pardavėjų varžytuvės pirkėjams žada paslaugų”, 20% visų lietuvių internautų internetu perka bilietus. Lietuvos keliautojams įprantant internetu planuotis kelionės maršrutus ir užsisakyti bilietus, pažiūrėkime, kaip tuo pasinaudoti gali kelionių agentūros. Keliones planuojantys internautai turi poreikius. Agentūros turi tikslus. Pateikiu pasiūlymus, kaip juos sujungti.

 

Kiek kainuos ir užtruks susiplanuoti?

 

Poreikis: greitis ir geriausia kaina

 

Situacija: Pasak „,Nielsen NetRatings”, pagrindinės priežastys, kodėl žmonės internetu užsisako keliones – greitis (84%), galimybė rasti geriausią kainą (82%) ir tai, jog ,,internetinis kelionių agentas” prieinamas 24 valandas per parą (76%).

 

Kaip pasinaudoti: leisti palyginti jūsų kompanijos siūlomas paslaugas ir kainas, be informacijos apie kelionę pateikti susijusią informaciją, pavyzdžiui, nuorodas į populiarius bilietų ir viešbučių, kaimo turizmo, nakvynės namų puslapius. Pateikti kitų paslaugų (nebūtinai tiesiogiai susijusių su jūsų verslu), kurios padėtų keliones planuotis greičiau ir patogiau.

Sėkmingi pavyzdžiai:

 

http://demo.fb.se/e/ving/travelfinder/

 

,,Ving“, didžiausia Švedijos kelionių agentūra, pastebėjo, jog dažnai klientų netenka vien dėl to, jog šiems skaityti krūvą agentūros pasiūlymų užima daug laiko ir sunku pasirinkti vieną variantą. Todėl ,,Ving“ sukūrė virtualų paieškos varikliuką po savo kelionių pasiūlymus. Pirmiausia čia pasirenki, ką nori veikti kelionės metu: kiek nori apsipirkinėti, kokios klasės viešbutyje apsistoti, kiek paplūdimių pasideginti, kokios veiklos, oro temperatūros.

 

Pagal tai matai, kaip keičiasi būsimos kelionės ,,vaizdelis“ ir ką kiekvienu atveju siūlo kompanija. Emocija nepaleidžiama ir pateikus informaciją, vartotojas iškart nukreipiamas patikusią kelionę užsisakyti. Padėti vartotojams apsimoka – tai žino daugelis. Kompanijos duomenimis, svetainė padėjo 50% padidinti bilietų pardavimus.

 

www.statraveltools.com

 

Prieš 26 metus įsikūrusi kelionių agentūra „STA Travel“ dešimtmečius bilietus pardavinėdavo per agentūroje dirbančius asmeninius kelionių agentus. Kol kelionių ieškotojai nepersikėlė į internetą. 18-26 metų jaunuolius bendrovės pasiekė sukūrusi nedideles naudingas programėles (angl. widgets).

 

,,Widget‘ų“ veikimas paprastas: atsisiunti vieną iš programėlių ant savo darbastalio arba įsidedi  į savo blogą, ,,MySpace“ arba ,,Facebook“ puslapius ir nebereikia lankytis interneto svetainėse, matai atsinaujinančią informaciją, kaip keičiasi orai šalyse, į kurias ketini vykti, arba nuo oro ir kitų sąlygų priklausančių būtinų pasiimti daiktų sąrašą, ir, žinoma, karštus ir mažiausių kainų kompanijos pasiūlymus.

 

Per pirmas dvi savaites programėles susiinstaliavo apie 2000 tikslinės auditorijos atstovų, dar 1000 naudojosi tomis pačiomis programomis kompanijos puslapiuose. Sėkmės faktorius – agentūra neužpirko dar daugiau reklaminių skydelių reklamuoti savo paslaugas. Jie žiūrėjo iš pusės, ,,ką naudingo norėtų rasti vartotojas“.

 

Ką sako jau keliavę?

 

Poreikis: objektyvūs jau išbandžiusių/apsilankiusių atsiliepimai

 

Situacija: ,,Nielsen“ tyrimas parodė, jog rinkdamiesi kelionę, 47% labiausiai pasitiki interneto komentarais (jau keliavusių pateikiamais faktais, įspūdžiais, nuomonėmis) , tuo tarpu tik 22% – kelionių agentūromis ir 25% – laikraščiais. Pasak ,,TIA/Ypartnership TravelHorizons“ tyrimo, 4 iš 10 planuojančių kelionę naršo po keliautojų blogus, 1 iš 4 apsilanko kelionių temose socialinių tinklų svetainėse. Tarptautinės asociacijos ,,Hospitality Sales & Marketing” (HSMAI) apklausa rodo, jog 58 procentai keliautojų atsisako pirkti paslaugą (kelionę, aviabilietus, užsisakyti viešbutį, naudotis kelionių agentūros paslaugomis ir pan.) dėl neigiamų kitų keliautojų atsiliepimų.

 

Kaip pasinaudoti: Publikuoti jau keliavusių apžvalgas, rinkti teigiamus kompanijos paslaugas išbandžiusių komentarus, sukurti galimybę komentuoti, keistis nuomonėmis ir dalintis patarimais.  

 

Sėkmingi pavyzdžiai:

 

Internetinės kelionių kompanijos ,,Orbitz“ tinklapis pernai birželį turėjo virš 15mln. unikalių vartotojų. Vienas didžiausių www.orbitz.com privalumų – interneto bendruomenė. Tinklapyje skatinami komentarai, vartotojai čia patys skelbia paskutinės minutės pagalbą, pavyzdžiui, koks Briuselyje pigiausias taksi arba kaip Delio oro uoste greičiausiai praeisite pro apsaugą.

Kaip atrodys mano kelionė?

 

Poreikis: vaizdinė informacija

 

Situacija: Ar pirktumėte butą jo neapžiūrėję? O batus ar kostiumą nepasimatavę? Šiandien internetu vyksta tiek batų, tiek kostiumų ir butų pardavimai jų ,,nepačiupinėjus“. Bet tai jau kita istorija. Svarbu, jog galioja tik viena taisyklė: turi būti sukuros galimybės prekę apžiūrėti iš visų pusių.

 

Taip, kad jos „pačiupinėti“ tiesiog nebebūtų poreikio. Tam naudojama krūva nuotraukų, video, virtualūs turai ir t.t. Tas pats galioja ir kelionėms. Pasak paskutinio ,,TIA/Ypartnership TravelHorizons“ tyrimo, du trečdaliai keliautojų peržiūri internetinius video apie kelionę, 4 iš 10 išbando virtualius turus svetainėse ir ieško jau apsilankiusių patalpintų nuotraukų.

 

Kaip pasinaudoti: investuoti į nuotraukų kokybę, video klipus apie šalį ar viešbučius, išbandyti virtualius turus po kelionės objektą. Sukurti kūrybinę idėją, leisti pasitiesti virtualius gultus būsimame paplūdimyje, kad keliautojas įsivaizduotų, kaip po savaitės supdamasis hamake gers ,,Margaritą“ palmių šešėlyje. 

 

Sėkmingas pavyzdys:

 

www.hungrysuitcase.com   

 

,,Royal Caribbean“ tinkapyje pasitinka alkanas alkanas lagaminas. Semo vardu prisistatęs bičiulis kviečia jį ,,pašerti“ atostogų skanėstais. Iš keturių virtualių kambarių, miegamojo, svetainės, virtuvės ir vonios susirenki viską, ko manai prireiks idealių atostogų metu (nuo slidininko batų iki nardimo įrangos, disko rutulio ar vazone augančių palmių) ir dedi į lagaminą.

 

Tinklapio idėja – linksmas tavo atostogų analizavimas. Susikrovus daiktus, atliekami sudėtingi skaičiavimai analizuojant krovėjo asmenybę ir parodomas video apie tinkamiausios kelionės pasiūlymą, pavyzdžiui, kelionę į Aliaską. Rezultatai lėmė, kad tinklapis apdovanotas Niu Jorko reklamos festivalio apdovanojimuose ir nominuotas ,,Webby“ apdovanojimams.

 

Vietoj išvadų

 

Siūlau formulę: kelionių agentūros tinklapio sėkmė = nauda vartotojui * įspūdis 

 

Vienas kelias – suteikti daugiau naudos vartotojui. Leisti planuotis, padėti greičiau susirasti viešbutį ar sukurti kažką kitą, kas padėtų taupyti laiką ir nervus. Kitas kelias – sukurti įspūdį, kad svetainėje pasijaustum jau išsilaipinęs Šanchajuje arba Bahamuose... Garantija į sėkmę - sujungti abudu.

 

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą E-verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: