reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2010 03 23, 10:42
E. verslo konsultacija. Kaip skatinti el. parduotuvės pardavimus?

Tomas Būdelis
Tomas Būdelis
„Prieš metus pažįstamas programuotojas mums sukūrė interneto svetainę su elektronine parduotuve,  taip pat buvo atlikta optimizacija paieškoms. Iš tiesų, mūsų interneto svetainė sulaukia didelio lankytojų srauto, tačiau pardavimai nevyksta. Ką daryti?“, klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja IT bendrovės „Infoerdvė“ direktorius Tomas Būdelis.

 

Yra bent kelios tikėtinos priežastys, kodėl internetinė parduotuvė nepateisina lūkesčių. Žmones skatina pirkti keli motyvai – pasitikėjimas pardavėju (pardavėjo žinomumas), prekės kokybė ir aptarnavimo lygis.

reklama

 

Kadangi šios el. parduotuvė sulaukia nemažai lankytojų srauto, taigi šios parduotuvės žinomumas, tikėtina, yra nemažas ir reikia išanalizuoti kitas priežastis – ar įmonės parduodamos prekės yra tinkamos kokybės? Ar tinkamas klientų aptarnavimas, prekės pristatymas, ar yra 100 proc. pinigų grąžinimo garantija, jei prekė pirkėjo netenkins? Taip pat reikia surinkti duomenis, kokie pirkėjų atsiliepimai apie šią parduotuvę ir jos prekes.

 

Jei el. parduotuvę valdanti įmonė visais šiais dalykais yra pasirūpinusi tinkamai, tačiau pardavimų nėra, tada tikėtina, kad kažkas negerai su pačia el. prekybos sistema – taigi reikėtų patikrinti, ar viskas sukurtoje el. parduotuvėje veikia korektiškai (ypač jei el. parduotuvę Jums kūrė vienas programuotojas).

 

Paprastai, kai el. parduotuvę kuria / programuoja įmonė, prie tokio užsakymo dirba bent keli specialistai – dizaineris, pirkėjo elgseną ir psichologiją išmanantis marketingo konsultantas, informacinių sistemų projektuotojas, projekto vadovas ir kiti.

 

Prieš pradedant visus darbus šie specialistai susirenka į specialų pasitarimą, kur aptaria užsakovo poreikius, situaciją atitinkamoje rinkoje ir diskusijų metu apsikeičia žiniomis bei idėjomis, kaip reikėtų išpildyti šį kliento užsakymą, kokia seka išdėlioti prekes, kokius funkcinius modulius suprogramuoti ir kaip išdėlioti įvairius elementus tinklalapyje, kad užsakovo – būsimos el. parduotuvės savininko ir administratoriaus tikslai būtų pasiekti.

 

Po diskusijos projektuotojai sukuria būsimos el. parduotuvės prototipą, kur matoma, kaip veiks visa sistema. Turint prototipą jau galima atlikti būsimos sistemos testavimą su vartotojais – būsimais el. parduotuvės pirkėjais.

 

Atlikus visus parengiamuosius darbus suprogramuojama el. parduotuvė, kuri prieš galutinai ją paleidžiant dar būna papildomai testuojama siekiant ištaisyti dėl žmogiškojo faktoriaus galėjusias atsirasti klaidas.

 

Visai tai užtrunka ir plius reikia daugiau mokėti už specialistų konsultacijas, tuo tarpu samdant pavienius programuotojus galima sutaupyti nemažai laiko ir pinigų, tačiau rezultatas ne visada būna patenkinamas.

 

Kitos tikėtinos priežastys, kodėl prekyba vyksta vangiai – el. parduotuvės lankytojas neranda šioje parduotuvėje tai, ko ieškojo, gal dar jam nepatinka tai, ką apsilankęs pamato, arba paprasčiausiai trūksta informacijos, skatinančius apsisprendimą pirkti. Norint patikrinti šias prielaidas reikia atlikti el. parduotuvės lankomumo analizę.

 

Yra sukurta nemažai atitinkamų įrankių, kurie leidžia nustatyti, kokių prekių klientas ieškojo el. parduotuvėje, pagal kokius paieškos žodžius susirado Jūsų el. parduotuvę ir kiek laiko užtruko skaitydamas informaciją Jūsų tinklalapyje. Turint šiuos duomenis bus galima nustatyti priežastis, kodėl pardavimai nevyksta, o žinant priežastis paprastai sprendimas paaiškėja savaime.

 

Taigi portalo Verslosavaite.lt skaitytojui pirmiausia siūlyčiau kreiptis į el. prekybos sistemas kuriančią bendrovę arba į nepriklausomus el. prekybos konsultantus, kurie atliks Jūsų el.parduotuvės auditą ir nustatys Jūsų problemos priežastis.

 

www.infoerdve.lt

 

Užduokite savo klausimą e. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama