VersloSavaite.lt   
2010 08 09, 15:00
E. verslo konsultacija. Kodėl dauguma e. komercijos portalų neuždirba pajamų?

Image
Tomas Būdelis
„Būtų įdomu sužinoti jūsų nuomonę, kodėl didelė e. komercijos portalų neuždirba pajamų? Kokių klaidų reikėtų vengti?“, klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja IT bendrovės „Infoerdvė“ direktorius Tomas Būdelis.

 

E. komercija vis labiau įsigali, nes tai paprastas ir pigus būdas prekiauti. Ypač jei prekiaujama kitų tiekėjų prekėmis arba pardavinėjami virtualūs produktai.

reklama

 

Prekiauti tam tikra prasme yra paprasta, nes nereikia pačiam kurti išskirtinio produkto – kažkas tai jau yra padaręs už mus, reikia tik tą produktą parduoti, nereikia investuoti į gamybą ir sandėlius, ir kas svarbiausia: jei el. parduotuvė turi sąsajas su tiekėjais, apmokėjimo ir kurjerių sistemomis, jums net nereikia rūpintis nupirkto produkto pristatymu – jūsų lankytojai perka iš jūsų produktą, o visą „organizacinį“ darbą padaro kompiuterinės sistemos.

 

Ir vis dėlto, tik nedaugelis sugeba iš e. komercijos portalų šį tą uždirbti. Tiesa ta, kad, pasak užsienio autorių, tik 2-3 procentai e. parduotuvių uždirba pastovias pajamas. Kodėl? Atsakymas paprastas – daromos labai paprastos, tačiau esminės klaidos, kurias apžvelgsime žemiau.

 

1. Pasiruošimas. Dauguma žmonių pirma padaro, o paskui galvoja. Kaip sako sena patarlė, veiksmas be pasiruošimo, yra tiesus kelias į nesėkmę. Jei nori sėkmės, turi laiko pasiruošti, nusistatyti tikslus, paskaičiuoti atsipirkimus, kiek lankytojų srauto reikės ir t. t.

 

Taigi prieš pradedant prekiauti internete, pirmiausia reikia pasiruošti, apgalvoti ir pasirinkti geriausią strategiją, būsimos el. parduotuvės koncepciją ir stilių bei kokie dalykai turėtų būti pelningiausi.

 

2. Priklausomybė nuo tiekėjų. Šiuo metu internete, ypač tarp užsienio gamintojų, galima rasti daug pasiūlymų tapti jų atstovais ir prekiauti internete. Nėra taip paprasta pasirinkti geriausius dalykus.

 

Net ir pasirinkus paklausias prekes dažnai sulaukiama nesėkmės. Be to, net ir pačios šauniausios kompanijos su tikrai gerais produktais dažnai neturi kada mokyti savo partnerių–atstovų prekybos internete meno, todėl nepateikia jokių patarimų, kaip pradėti prekiauti, nepateikia jokių

įrankių, palengvinančių partnerių darbą.

 

Nieko nuostabaus, kad tik nedaugeliui el. komercija tampa sėkmingu verslu. Sprendimas – reikia pasirinkti pačias geriausias bendroves, išbandyti kuo daugiau įvairių e. komercijos modelių ir nenustoti mokytis. Tik taip ilgainiui suprasite, kas yra veiksminga, o kas ne.

 

3. Labai prasti tinklalapiai. Ne kiekvienas yra programuotojas ar interneto dizaineris, be to dauguma ketinančių užsiimti e. komercija net neišgali pasisamdyti profesionalių kūrėjų tinkamam tinklalapiui sukurti. Todėl neišvengiama šių problemų:

 

> Tinklalapio dizainas yra prastas ir net atstumiantis;
 
> Nepasirūpinama tais dalykais, kurie galėtų būti pelningi (paklausūs ir mažai konkurentų);
 
> Tinklalapio turinys yra skurdus, todėl lankytojams neįdomus;
 
> Prasta tinklalapio struktūra ir sudėtinga navigacija;
 
> Tinklalapis talpinamas nemokamuose serveriuose arba pasirenkamos nemokamos interneto svetainės (iš visų dalykų, kurių rekomenduojama nedaryti, šie du Jūsų el. parduotuvės patikimumą sužlugdys pirmiausiai);
 
> Tinklalapis neoptimizuojamas interneto paieškai.

 

Visi šie dalykai sužlugdo sėkmingos prekybos internete planus, ir daugelis net nesupranta, kodėl jiems nepasisekė.

 

Ar yra išeičių? Žinoma! Padėti susikurti patrauklią interneto svetainę Jums gali bet kuri profesionali agentūra. Tačiau, Jums pirmiausia reikia užsiimti ta veikla, kuria domitės – tik taip galėsite kurti vertingą turinį ir pritraukti susidomėjusių lankytojų į savo svetainę, kurie pavirs Jūsų pirkėjais.

 

4. Per mažas arba išvis jokio lankytojų srauto. Sukurti lankytojų srautą iš tikro yra nemažas iššūkis.

 

Apie klasikinį prekybos verslą yra sakoma, kad visų svarbiausi yra trys dalykai: vieta, vieta ir dar kartą vieta. Jei savo parduotuvę įkursite tinkamoje vietoje, lankytojų ir pirkėjų niekada netruks. Tačiau, tai negalioja internetui. Kodėl? Jei Jūsų parduotuvė yra tinkamoje vietoje, Jūsų galimi klientai ją paprasčiausiai kasdien matys tiesiog eidami pro šalį, ir jei Jūs parduodate tai, ko jiems tuo metu reikia, jie tikrai užsuks pas Jus.

 

Tuo tarpu internete Jūsų parduotuvę galimi klientai aplankys tik tada, kai specialiai ieško. Todėl norėdami, kad Jūsų parduotuvę internete aplankytų pakankamas srautas galimų pirkėjų, Jūs turite pasirūpinti, kad tinklalapio turinys būtų „draugiškas“ interneto paieškos sistemoms bei sukurti kiek galima daugiau kanalų, kuriais lankytojai pasieks Jūsų tinklalapį.

 

Viską padarius teisingai, Jūsų el. parduotuvė taps Jums nuolatinių pajamų šaltiniu.

 

www.infoerdve.lt

 

Užduokite savo klausimą e. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: