VersloSavaite.lt   
2008 01 17, 12:32
E. verslo konsultacija. Kaip vertinti reklamą virtualiuose pasauliuose?
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Pasaulio dienraščiuose dažnai pasirodo žinučių apie kompanijas, susikūrusias savo erdves „Second Life“. Neseniai pranešta ir apie „Omnitel“ „Second Life“ salą. Kokia nauda įmonei investuoti į erdvę virtualiame pasaulyje? Kaip vertintumėte tokią galimybę kitam lietuviškam prekiniam ženklui?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Apie „Second Life“

reklama

 

 

Virtualiame pasaulyje „Second Life” neegzistuoja ribos fantazijai ar gravitacijai: gali kurti virtualius namus ir daiktus, gali užsiauginti dar porą kojų, gali skraidyti, teleportuotis ar šokti „gyvame” „U2” koncerte. Dėl šios priežasties „Second Life” šiuo metu turi daugiau nei 10 milijonų „gyventojų“.

 

Pagrindinė kritika – virtualus pasaulis veikia lėtai, be to, čia nėra tikslo kaip žaidimuose, o kartu ir taškų ar laimėtojų – čia nesutiksite daug kompiuterinių žaidimų mėgėjų.

 

Ką veikia kompanijos?

 

Žaidimas turi savo ekonomiką. Per statistinę šių metų vasaros parą virtualiam nekilnojamam turtui, drabužiams ir kitoms reikmėms „Second Life“ žaidėjai išleisdavo 1,3 milijono JAV dolerių. Natūralu, jog ten, kur milijoniniai lankytojų srautai ir internetiniai pardavimai, savo erdves kuria prekiniai ženklai. Populiarėjantys virtualūs pasauliai panaudojami prekinio ženklo reklamai. Visiems žinomi pavyzdžiai – „IBM“, „Vodafone“ „Adidas“, „Nissan“, „Coldwellbanker“, „Reuters“, Švedijos ambasados erdvės „Second Life“.

 

Kuo įdomesnė idėja – tuo daugiau tikimybės sėkmei. „Leo Burnett” reklamos tinklas „Second Life“ rengia po pasaulį išsibarsčiusių darbuotojų vakarėlius, „Ebay” čia ieško darbuotojų, „Nissan” siūlo iš didelio aparato išsitraukti „Nissan Sentra” automobilį ir juo pralėkti tramplinu, „IBM” remia „Australian Open” teniso čempionatą realiame gyvenime, taigi nusprendė paremti ir virtualiame pasaulyje. Kasdien plaukia naujos žinios apie „Second Life” besisteigiančius prekinius ženklus ir jų sėkmes bei nesėkmes.

 

Kaip pasinaudoti Lietuvoje?

 

Kokį nors verslą virtualiame pasaulyje kol kas vertinu skeptiškai, tačiau kaip erdvė reklaminėms idėjoms įgyvendinti „Second Life“ yra neįprastas, todėl potencialiai efektyvus dalykas.

 

Pavyzdžiui, pirmai į „Second Life“ įžengusiai Lietuvos atstovei „Omnitel“ pavyko sukurti erdvę, kur renkasi ir lietuviškai bendrauja virtualiame pasaulyje „gyvenantys“ lietuviai. Įdomioji „Omnitel“ salos dalis – iš virtualios gilės čia gali užauginti lietuvišką ąžuolą. Žiniai apie įdomią erdvę išplitus tarp lietuvių ir užsieniečių, rasti vietos saloje pasodinti naują ąžuolą tapo nelengva.

 

Kalbant apie galimybes kitoms kompanijoms, didžiausios galimybės būtų į pasaulio jaunimą orientuotiems prekiniams ženklams iš Lietuvos. Žinoma, jei tokių turime. Pasaulio ir vietos dienraščių dėmesys pirmiesiems šalyje įsikūrusiems „Second Life“ taip pat siūlo, jog dar bent trys šioje virtualioje erdvėje įsikūrę lietuviški prekiniai ženklai gaus nemokamą viešumą lietuviškų medijų puslapiuose. 

 

Virtualūs pasauliai ir trimačiai žaidimai pasaulyje dabar karšta tema. „World of Warcraft“ stilistika, panaudota „Toyota Tacoma“ reklamai, per dvi paras pritraukė daugiau nei milijoną žiūrovų „Youtube“. Ne viena įmonė išnaudoja „Second Life“ vaizdus, siekdama susirasti sau darbuotojų ar tiesiog reklamuoti savo produktą. Pasinaudojimo galimybė Lietuvoje ir alternatyva didelėms investicijoms būtų tam tikroms auditorijoms komunikuojami atpažįstami virtualių pasaulių vaizdai.

 

Vietoj išvadų:

 

Pasak „Gartner“, 2011 m. pabaigoje 80 procentų visų interneto vartotojų turės savo profilius virtualiuose pasauliuose, tokiuose kaip „Second Life“, „Gaia Online“ ar „There.com“. Per dieną „Second Life“ lankytojai išleidžia šiek tiek daugiau nei 1 mln JAV dolerių. Kol kas tai yra tikrai labai nedidelio Lietuvos miestelio atitikmuo. Kas žino, gal rytoj „Second Life” taps didžiausia valstybe pasaulyje?

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.


Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: