VersloSavaite.lt   
2017 12 12, 09:45
Draudimo kainos sužlugdė verslą ir varo svetur

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Krovinių pervežimo įmonės direktorių Vidmantą Pušinską šiuo metu yra užgriuvę nemalonūs rūpesčiai – jis uždarinėja savo įmonę, kuri dirbo 25 metus: 14 vilkikų, kuriuos įmonė turėjo jau gražinti lizingo bendrovėms, o 24 darbuotojai neteko darbo.

 

Tokiam pragaištingam žingsniui įmonės vadovą pastūmėjo pastaraisiais metais smarkiai išaugusios transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo kainos, kurios pasirodė nepakeliamos nedidelei įmonei.

 

Kaina išaugo nuo 1350 iki 8 tūkst. eurų

reklama

 

„Dar prieš keletą metų už vieno vilkiko draudimą metams mokėjome 1350 eurų, paskui ji šoktelėjo iki 3 tūkstančių eurų. Tokią kainą draudimo bendrovė, kurioje mes draudėmės, išlaikė apie metus, o tada padidino iki 8 tūkstančių eurų už vieną vilkiką metams. Per tuos metus mūsų įmonės nuostolingumas, pagal kurį nustatoma draudimo kaina, buvo tikrai geras, tad liko neaišku, kodėl tą kainą mums taip padidino.

 

Puolėm ieškoti geresnio draudiko ir gavom pasiūlymą iš kitos draudimo bendrovės – 7 tūkstančiai eurų už vieną vilkiką metams, bet su sąlyga, kad pas juos drausimės ir KASKO draudimu, kas mums labai nepalanku. Kiti draudikai siūlė kainas nuo 10 iki 17 tūkstančių eurų“, – šokiruojančią istoriją pasakoja V. Pušinskas.

 

Papildomi 70 tūkst. eurų – nepakeliama našta

 

Draudžiantis po 8 tūkst. eurų už vieną vilkiką metams už 14 vilkikų reikėtų sumokėti 112 tūkst. eurų, kas yra 70 tūkst. eurų daugiau lyginant su tais metais, kai įmonė mokėjo po 3 tūkst. eurų už vilkiką.

 

Užsienyje draustis negalima

 

Uždaromos įmonės vadovas V. Pušinskas sako, kad transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas yra privalomas, be jo vilkiko eksploatuoti negalima. Ir vežėjus drausti šiuo draudimu gali tik Lietuvos draudimo bendrovės, kurios naudojasi savo beveik monopolinę padėtimi, mat tokių draudikų Lietuvoje yra labai mažai ir konkurencijos tarp jų praktiškai nėra.

 

„Noriu atkreipti dėmesį, kad transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas yra toli gražu ne vienintelis, kuriuo draudžiasi vežėjai. Tiesa, kiti draudimai nėra privalomi, bet be jų niekaip neišsiversi. Tai KASKO draudimas, krovinių draudimas arba CMR draudimas, darbuotojų draudimas, verslo draudimas, medicininių išlaidų arba kelionių rizikos draudimas.

 

Štai, kad ir krovinio draudimas (arba CMR draudimas) – jei juo nesidrausi, negausi užsakymų. Joks krovinio savininkas nesutiks, kad jo krovinį vežtum neapdraustą. O darbuotojų irgi negali neapdrausti. Jei vairuotojui kelyje atsitiks kokia nelaimė ir jis nebus apdraustas, už viską atsakys įmonė“, – apie draudimo naštą vežėjams aiškina V. Pušinskas.

 

Paklaustas apie ateitį transportininkas sako, kad į šį verslą nebegrįš, bent jau Lietuvoje.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: