VersloSavaite.lt nuotr. Jaunas, drąsus ir internetinio verslo milijonieriumi vadinamas verslininkas Benediktas Gylys pirmą milijoną uždirbo vos 22-ejų – maisto papildai, gaminami iš medicininių kanapių ekstrakto, pasirodė esantys tai, ko reikia įvairių šalių gyventojams.
Tačiau šią aukso gyslą, į kurią B. Gylys sėkmingai investavo, atrado ne iš karto. Prieš tai buvo dveji metai nesėkmingų paieškų ir vėjais išleistų investicijų. Dabar vaikinas, sukaupęs daug vertingos patirties, pataria kitiems, norintiems atrasti savo verslo nišą, – suprasti tai, ko iš tiesų reikia žmonėms, galima naršant internete. „Verslas retai kada gimsta kažkam sugalvojus genialią idėją. Tikiu Silicio slėnio išmintimi, kuri sako, kad idėjos yra bevertės, o įgyvendinimas yra viskas. Jei nori kurti verslą, tačiau nežinai kokį, rekomenduoju pirmiausia užsirašyti tokį tikslą, pavyzdžiui, „2019 m. gruodžio 31 d. turiu sugalvojęs pelningą verslo idėją“, ir tuomet nerti į interneto forumų ir protingų tinklalapių platybes. Galiausiai reikia savęs paklausti – ką žinau aš, ko nežino beveik niekas kitas, arba už ką man žmonės galėtų mokėti pinigus su šypsena“, – sako B. Gylys, kuris apie tai, kaip atrasti ir patikrinti verslo idėją, plačiau pasakos SEB Inovacijų centre.
SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis teigia, kad nemažai lietuvių nori turėti savo verslą, bet juos stabdo įgūdžių trūkumas – pradedant nuo to, kaip suprasti, ko iš tiesų reikia vartotojams arba ar verslo idėja būtų pelninga apskritai. „Pernai metų SEB užsakymu atlikta apklausa parodė, kad daugmaž kas trečias lietuvis norėtų turėti savo verslą. Moterys dažniau linkusios galvoti apie tokias verslo kryptis kaip prekyba, apgyvendinimo ir maitinimo paslaugos, sveikatos priežiūra, socialinė rūpyba, vyrai – apie informacinių ir komunikacinių technologijų, transporto, menų, pramogų ar poilsio paslaugas. Visgi kas penktas žmogus tvirtino turėjęs vieną ar kelias idėjas, kurių taip ir nesiryžo įgyvendinti. Šiais laikais kelią į verslą labai palengvinti gali interneto galimybės ir dalinimasis patirtimi, mentorių pagalba“, – pabrėžia V. Žagūnis. B. Gylys atskleidžia, kad naujų idėjų patikrinimą visada pradeda nuo „Google“ analizės – vertina, koks atitinkamos temos paieškų skaičius. Taip pat jis stebi geriausiai parduodamų prekių sąrašus el. prekybos platformoje „Amazon“ ir apklausia tūkstančius savo turimų klientų. Pagrindinis verslo pamatas turėtų būti pelnas. Mat jei pelno gavimo mechanizmas nėra apgalvotas, nebus ir verslo. B. Gylys svarstantiems apie nuosavą verslą ar jau pradėjusiems jį taip pat pataria vietoje genialių reklaminių kampanijų kūrimo dėmesį sutelkti į ilgalaikio ryšio užmezgimą su klientu. „Dėl nuolat augančio reklamos kiekio vartotojus darosi vis sunkiau ir vis brangiau sudominti naujais produktais. Vartotojai tampa daug labiau išlepę kokybės bei aptarnavimo klausimais. Todėl geri, ilgalaikiai santykiai tampa ypač svarbūs. Norintiems sėkmingai plėsti verslą taip pat rekomenduoju ieškoti galimybių naudoti prenumeratinius apmokėjimus ir drąsiai dalinti potencialiems klientams vertingą informaciją ar produkcijos pavyzdžius nemokamai“, – sako B. Gylys. Šio verslininko, investuotojo paskaita apie tai, kaip atrasti potencialią rinką ir suprasti, ko reikia klientams, įvyks spalio 17 d. SEB Inovacijų centre. B. Gylys yra išleidęs knygą „Bitonomija. Įvadas į pirmą milijoną internetu“, taip pat įkūręs savo vardo paramos fondą, skirtą jaunų žmonių verslumui, mokslui, laisvai saviraiškai ir kūrybiškumui skatinti.
VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. |
|
Susiję straipsniai:
|