VersloSavaite.lt   
2015 08 03, 12:23
Reklaminis straipsnis: kada jis jums gali būti naudingas?

Image
Sxc.hu nuotr.
Reklaminis straipsnis – ne tik vienas iš būdų pristatyti vartotojams apie savo produktus ir paslaugas, bet ir puikus metodas didelėms įmonėms, politikams, visuomeninėms organizacijoms paaiškinti visuomenei tam tikrus savo sprendimus.

 

Pagrindinis reklaminio straipsnio bruožas, kuris skiria jį nuo kitų žiniasklaidoje publikuojamų tekstų – už jo publikavimą žiniasklaidos priemonei sumoka užsakovas. Tai lėmė ir kitą, galbūt net geriau žinomą šio žanro pavadinimą – užsakomasis straipsnis, arba taisyklingiau – užsakytas straipsnis.

reklama

 

Iš karto norime pridurti, kad reklaminio straipsnio publikavimas žiniasklaidoje yra visiškai legalus, jei prie jo aiškia paminėta, kad tai reklama, kitaip tariant, jog už jo publikavimą buvo sumokėta.

 

Galima išsamiau paaiškinti privalumus

 

Kaip jau minėjome, reklaminis straipsnis padeda plačiau pristatyti bet kurią temą. Jei kalbėtume apie produktų pristatymą, geras pavyzdys galėtų būti, tarkime, nauja šildymo sistema. Sakykime ji yra ypatingai taupi, bet turi daug sudėtinių dalių (dalinai saulės energija, dalinai šildymas dujomis), todėl potencialiam pirkėjui reikalinga detaliau paaiškinti, kaip ji veikia, kodėl ji geresnė, kodėl verta investuoti ir ją įsigyti.

 

„Paprastai rengdamiesi įsigyti sudėtingus, ilgai turėsiančius tarnauti, brangius ir svarbius daiktus, pirkėjai domisi įvairiais variantais, nori sužinoti apie juos kuo daugiau informacijos ir išsirinkti geriausią ir konkrečiai jam labiausiai tinkantį variantą. Todėl tokiais atvejais tikrai verta neapsiriboti tradiciniu reklaminiu maketu, o privalumus išdėstyti tekste. Čia taip pat patogu pateikti ir patenkintų klientų atsiliepimus, plačiau aprašyti, kaip įsigytas produktas pakeitė jūsų gyvenimą“, - sako komunikacijos specialistas, ryšių su visuomene agentūros „Promo Service“ vadovas Nerijus Budrys.

 

Išvengiama žurnalistų interpretacijų

 

Užsakytuose straipsniuose dažnai paaiškinami ir visuomenei arba reikšmingoms jos grupėms aktualūs įmonių, įstaigų ar organizacijų sprendimai. Pavyzdžiui, pinigų išsiėmimo iš bankomatų sąlygų pasikeitimas.

 

Tokiu atveju žmonėms reikia paaiškinti, ką ir kaip daryti, kokie papildomi mokesčiai, kurie bankomatai veiks, kurie ne. Turėtų būti įtikinamai paaiškinama, kad klientai nieko nepraras finansiškai, o jei taip – ką mainais gaus už tai.

 

„Užsakytas straipsnis gali būti reikalingas ir tuo atveju, kai didelė įmonė turi atleisti daug savo darbuotojų – reikia viską tinkamai ir argumentuotai išaiškinti. Arba atidaromas ekologiškai rizikingos gamybos naujas cechas, kurio veikla gali sukelti pavojų gamtai ar aplinkai. Jis gali praversti ir siekiant suteikti naudingą informaciją nukentėjusiems nuo kokios nors nelaimės, siekiant paaiškinti kodėl susiklostė vienokia ar kitokia situacija, norint atsiprašyti“, - teigia komunikacijos specialistas N. Budrys.

 

Žinoma, galima informaciją tiesiog pateikti žurnalistams ir tikėtis, kad jie ją ištransliuos savo žiniasklaidos priemonės, tačiau čia slypi keletas pavojų. Žurnalistai gali paskelbti ne visą pateiktą informaciją, neteikti tiek daug dėmesio jai, kiek jūs tikitės arba ją savaip interpretuoti. Todėl didžiausiam efektui pasiekti visada yra geriausia sumokėti už jo publikavimą: tai reiškia, kad jūsų pateikto teksto niekas nekoreguos ir jūs argumentus galėsite išdėstyti, taip kaip norėsite, o straipsnis pasirodys toje žiniasklaidos kanalo pozicijoje, kurioje jį užsakysite.

 

Dėl tų pačių priežasčių užsakytame straipsnyje savo motyvus vienais ar kitais klausimais gali būti geriau išdėstyti ir politikams bei visuomeninėms organizacijoms.

 

Kas svarbu rašant reklaminį pranešimą?

 

Rengiant reklaminį pranešimą svarbu žinoti kokiai tikslinei auditorijai jis skiriamas: jaunimui, verslininkams, senjorams, namų šeimininkėms ar kuriai nors kitai didesnei ar mažesnei visuomenės grupei.

 

Parengtas tekstas, turi būti įdomus, suprantamas ir aktualus būtent tai grupei.

 

„Sakykime, ledus valgo tiek jaunimas, tiek pensininkai, bet stilius ir akcentai straipsnių apie ledus, kurie bus publikuojami portale Panelė.lt ir žurnale „Šeimininkė“ turėtų gerokai skirtis. Panelėje svarbiausia būtų stilius, grožis, skonis, Šeimininkėje – turbūt tai, kokius desertus galima pagaminti naudojant ledus, kokių gerų savybių jie duoda organizmui ar, galbūt ko reikėtų pasisaugoti juos valgant“, - aiškino N. Budrys.

 

Kam patikėti straipsnio rašymą?

 

Siekiant kad pateikiama informacija būtų kuo efektyvesnė – dažnai iškyla klausimas, kas turėtų rengti reklaminį straipsnį?

 

Kaip teigia „Promo Service“ vadovas N. Budrys, geriausiai informaciją, kurią nori perteikti, išmano užsakovai, tačiau ją tinkamai išdėstyti ir pateikti geriausiai moka profesionalūs tekstų kūrėjai. Todėl straipsnių rengimą geriausia patikėti šia sritį išmanantiems specialistams.

 

„Mes visada dirbame tokiu principu: išklausome klientą, išsiaiškiname kokie akcentai straipsnyje turi būti svarbiausi, tada pasiūlome užsakovui konkretų teksto planą ir gavę patvirtinimą imamės darbo. Iš patirties galiu pasakyti, kad tai tikrai pats efektyviausias komercinių tekstų rašymo metodas. Daug sunkiau būna koreguoti jau paties kliento parengtą tekstą arba stengtis patiems surasti informaciją viešuose šaltiniuose ir stengtis „pataikyti“ į kliento norus“, - patirtimi dalijosi ryšių su visuomene agentūros „Promo Service“ vadovas Nerijus Budrys.

 

Užs. nr. 201508-1

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: