reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2010 11 25, 15:36
Psichologo konsultacija. Pakeltas tonas. Kaip išmokti nekreipti į jį dėmesio?

Image
Lina Jundulaitė
„Pastebėjau, kad mane supantys žmonės neretai pakelia toną ir tai mane labai erzina. Kaip išmokti nekreipti dėmesio į tai, juk tai labai trikdo. Taigi įdomu, kaip išmokti to negirdėti ir susitvardyti pačiam blaiviai mąstyti ir nesikarščiuoti“, klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja psichologė Lina Jundulaitė.

 

Atsakymas. Sveiki. Pastebima, kad pakeltas tonas neretai reiškia didesnę galią, valdžią ar bent jau jų siekius. Juk pakeltu balso tono dresuojami šunys. Kai sukyla daug neigiamų emocijų – pykčio, nepasitenkinimo, paniekos, pasibjaurėjimo ir pan. – balso tonas taip pat sugriežtėja.

reklama

 

Taip atitinkamai kitas asmuo (ar objektas) pasijaučia žemesnėje pozicijoje ir tarsi priverstas klausyti šaukiančiojo. Galiausiai, griežtesnis balso tonas tarsi perduoda slaptą žinutę „tu darai kažką blogo, dėl to su tavimi taip kalbu“.

 

Kodėl taip yra – čia turbūt svarbią vietą užima situaciniai veiksniai. Dėl to nelabai aišku – kokiose situacijose aplinkiniai pakelia balso toną? Gal tai yra tam tikros grupės asmenys (giminės, bendradarbiai ar kt.)? Kaip jūs elgiatės, kai žmonės ima kalbėti griežčiau?

 

Pakeltas balso tonas yra nemalonus, nes kelia baimę, grėsmės pojūtį. Dėl to reaguoja organizmas –  kaip minėjote – pakyla kraujo spaudimas, o turbūt norisi ir kiek susigūžti, pasislėpti ar net pridengti ausis – tarsi norint išvengti tokios situacijos. O tai gali būti pastebima. Ne visais atvejais, bet tai gali tapti manipuliacija, poveikio darymo priemonė, nes jūs į tai reaguojate.

 

Kas galėtų padėti tokiose situacijose?

 

Vėlgi priklausomai nuo konteksto. Jei panašaus statuso žmonės kelia balso toną ir be suprantamos priežasties – galite tiesiog pasakyti – „jums nebūtina kelti balso tono, aš jus puikiai girdžiu“. Taip parodote, kad jums nėra baisu ir jūs suprantate, kas vyksta.

 

Jei situacija leidžia ir galite sau leisti taip pasielgti, galbūt jūs irgi galite pakelti balso toną ir stebėti kas bus? Arba abu apims juokas, nes tai bus netikėta, arba tas kitas asmuo kiek sutriks ir supras, kad jūs esate lygiaverčiai. O po to galite pridėti, kad dabar galite kalbėti įprastu balso tonu.

 

Jei taip yra su artimais žmonėmis, galbūt užtektų pasakyti, kad jums nemalonu, kai su jumis taip kalba, tačiau svarbu kalbėti apie save ir jums kylančius nemalonius jausmus ir paprašyti, kad labiau save kontroliuotų.

 

Galbūt būtų naudinga ir kiek atitrūkti nuo savęs ir pabandyti suprasti dėl ko tas kitas žmogus taip kalba – kažkas erzina ar nepatiko jumyse ar dėl jūsų elgesio, o gal apskritai dėl kokio bendro dalyko, kuris nėra susijęs su jumis (prieš susitinkant su jumis, kas nors suerzino arba pakliuvo į kamštį ir dėl to sugriuvo planai ir pan.), o gal tas žmogus/žmonės taip kalba su visais, nes tokia jo / jos / jų kalbėjimo maniera?

 

Tuomet pasistenkite kiek įmanoma atsiriboti ir stenkitės girdėti, ką sako, nesigilinant į tai, kaip sakoma. Iš pradžių tai gali būti gana keblu, bet verta pabandyti.

 

Galiausiai jei visa ta neveikia, pasitelkite fantaziją – savo mintimis pabandykite tarsi prislopinti, „pritylinti“ kalbantįjį taip, kad galėtumėte normaliai kalbėtis, bendrauti ir pan.

 

Kita vertus, jei tai yra labiau darbinė situacija – klientų aptarnavimas ir pan. – gali padėti ir žinojimas, kad asmuo, kuris taip su jumis kalbasi yra piktas ar nepatenkintas kuo nors konkrečiai, tačiau nebūtinai jumis ar jūsų elgesiu, o gaunama paslauga ar preke. Tai vėlgi reiktų suvokti, kaip kito asmens neigiamas emocijas, kurios yra adresuotos ne konkrečiai jums, kaip asmeniui, bet jūsų darbui / kompanijai ir pan. Tai sukuria tarsi atstumą tarp jūsų ir jūsų darbo. Toks suvokimas gali būti naudingas susitvarkant su jums sukeltais nemaloniais jausmais.

 

Tai keletas variantų, kurie galėtų padėti, tačiau tai labiau interpretacinio pobūdžio, nes kiekviena situacija yra skirtinga ir tai, kas veikia vienam, nebūtinai padeda kitam. Tikiuosi, kad mano atsakyme radote ką nors naudingo.

 

Užduokite savo klausimą psichologui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama