VersloSavaite.lt   
2020 01 10, 11:14
Parodos CES dešimtmetis: kuo labiausiai stebėjomės nuo 2010-ųjų?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Kiekvienų metų sausis technologijų gerbėjams tampa ypatingas – jo pradžioje Las Vegase (JAV) įvyksta viena didžiausių technologijų parodų CES (angl. Consumer Electronics Show). Dažnai šioje parodoje pristatytos naujovės neretai diktuoja ateinančių metų IT ir technologijų rinkos madas.

 

Šiemet „Bitės Profai“ dalinasi ne tik 2020-ųjų CES naujienomis, bet ir primena ryškiausias parodos tendencijas per pastarąjį dešimtmetį.

 

„Nors CES paroda gyvuoja jau daugiau nei 50 metų, joje kasmet savo technologines naujoves pristato per 4,4 tūkst. kompanijų, o apsilanko daugiau nei 170 tūkst. lankytojų, šie metai – dvigubai ypatingi. Visų pirma, turime galimybę akies krašteliu pamatyti, kokios technologijos bei tendencijos bus ryškiai matomos bent pirmąją naujojo dešimtmečio pusę. Iš kitos pusės, galime prisiminti, koks buvo praėjęs dešimtmetis ir kaip šiandien atrodo kažkada metų naujovėmis laikyti skirtingų CES parodų favoritai“, – sako „Bitės Profė“ Agnė Adomaitytė ir dalinasi ryškiausiomis pastarųjų dešimties metų CES parodų naujienomis.

reklama

 

2010: 3D revoliucija namų televizoriuose

 

„Šiandien 3D akiniai ir šią technologiją palaikantys televizoriai namuose atrodo nieko nebestebinantis dalykas. Kita vertus, pastarojo dešimtmečio pradžioje visi kalbėjo apie artėjančią 3D revoliuciją, o CES 2010 parodoje televizorių gamintojai pristatinėjo savo vienus pirmųjų 3D televizorius. Iš tų metų geriausiųjų išsiskyrė kompanijos „Sony“ pristatytas 24 su puse colių 3D OLED HD televizorius ir visi spėliojo, kokias sumas už trimatį vaizdą namuose pirkėjams teks pakloti. Šiandien ši technologija išvystyta daugelio gamintojų televizoriuose ir yra siūloma už tikrai prieinamą kainą“, – teigia A. Adomaitytė.

 

2011: 4G ir automobiliai

 

„Pastaruoju metu vis garsiau ir dažniau kalbame apie 5G, bet 2011-aisiais dar tik prasidėjo pirmosios kalbos apie 4G: užsienio operatoriai gyrėsi savo planais ir skaičiais. Tuo metu pirmą kartą į CES parodą įriedėjo ir automobiliai: kompanija „Ford“ 2011-ųjų metų CES parodoje pristatė savo pirmąjį elektromobilį. Šis žingsnis paženklino ypatingo dešimtmečio pradžią automobilių mylėtojams, nes po šių metų CES parodoje kasmet daugėjo naujų ir vis pažangesnių skirtingų automobilių gamintojų modelių“, – pastebi ekspertė.

 

2012: lemtinga „Nokia“ ir „Windows“ sąjunga, televizorių varžybos

 

„Prisimenate tuos laikus, kai mobiliųjų telefonų rinkoje vienareikšmiškai karaliavo „Nokia“? Tuomet galime sakyti, kad 2012 metai tapo pirmuoju lemtingu posūkiu šiai suomių kompanijai. Tais metais kompanijos „Nokia“ ir „Microsoft“ pristatė JAV rinkai pirmąjį „Windows Phone“ telefoną. Šiandien jau gerai žinome, kad tai abejoms kompanijoms buvo nuostolingas ir nepavykęs projektas, bet 2012-ųjų CES parodoje visi dar buvo kupini optimizmo“, – atsimena A. Adomaitytė.

 

„Bitės Profė“ priduria, kad tais metais savo „raumenimis“ taip pat ypač varžėsi televizorių gamintojai – kompanijos „Samsung“, LG bei „Sony“ visos pristatė savo 55 colių skersmens televizorius. Be to, „Sony“ pademonstravo savo „Crystal LED“ technologiją, kuria siekė naujuose savo ekranuose apjungti OLED ir LCD technologijas.

 

2013: virtualios realybės užuominos ir kitokie išmanūs laikrodžiai

 

„2013-ieji metai CES parodoje įsimintini tuo, kad net du vėliau smarkiai išgarsėję įrenginiai – „Oculus“ ir „Pebble“ – po sėkmingų sutelktinio finansavimo „Kickstarter“ kampanijų, su trenksmu prisistatė vienoje didžiausių technologijų parodų. Skirtumas tik tas, kad „Oculus Rift“ pristatė vienas pirmųjų ir įtraukiančių virtualios realybės patirčių ir pastarosiomis, užsidėję virtualios realybės akinius, žmonės stebisi iki šiol.

 

O „Pebble“, laikomas pirmuoju dabartinės stilistikos išmaniuoju laikrodžiu, kuris susijungia su telefonu ir jį papildo, savo gyvavimą baigė greičiau, nes šią įmonę įsigijo didesnis rinkos žaidėjas – „Fitbit“. Beje, „Fitbit“ praėjusiais metais už daugiau nei 2 mlrd. JAV dolerių įsigijo technologijų milžinė „Google“, – teigia ekspertė.

 

2014: dar vieni televizorių metai

 

„Nors išmanių naujienų CES niekada netrūkdavo, metai iš metų šiose parodose visus užgožti mėgina būtent televizorių gamintojai. 2014-ais bendrovė LG pristatė savo įspūdingą 105 colių įstrižainės lenkto ekrano televizorių, o „Sony“ ir „Panasonic“ neatsiliko savo modeliais. Taip pat šie metai parodė, kad kitų rinkų žaidėjai reaguoja į televizorių permainas. Pavyzdžiui, „Netflix“ tais metais pristatė išskirtinę savo populiaraus serialo „Kortų namelis“ (angl. House of Cards) naujo sezono 4K raiškos versiją ją palaikantiems LG televizoriams. Šiandien tokia raiška ir naujausių serialų žiūrėjimas realiuoju laiku jau yra kasdienybė“, – atkreipia dėmesį A. Adomaitytė.

 

2015: virtualios realybės traukinys ir autonominiai automobiliai

 

„Tai, ką dar prieš metus su išmaniąja realybe pradėjo „Oculus“, šiais metais jau buvo tapę masiniu reiškiniu. Savo virtualios realybės akinius bei kitą įrangą pristatė „Samsung“, o kitos kompanijos bandė siūlyti pigesnes alternatyvas. Nepaisant to, „Oculus“ išliko šios technologijos lyderiai ir parodoje vėl stebino savo virtualios realybės patirtimis. Parodoje tais metais taip pat daug dėmesio susilaukė autonominio automobilio prototipas „Mercedes-Benz F 015“, kuris prisimenamas iki šiol. Šiandien apie autonominius automobilius kalbame vis plačiau, bet tais metais tokios naujienos atrodė išties neįtikėtinai“, – sako A. Adomaitytė.

 

2016: modulinis televizorius ir Betmeno elektromobilis

 

„CES parodos visuomet pasižymėjo ne tik į rinką netrukus ateisiančiomis technologijomis ar tendencijomis, bet ir netikėtais ar ambicingais prototipais. Pavyzdžiui, kompanija „Samsung“ šiais metais pristatė savo modulinio televizoriaus viziją. Toks televizorius pasižymėjo tuo, kad jo ekranas galėjo susidėti iš daug mažesnių plokščių, o jų susijungimo vietose nesimatė jokių tarpų ar linijų. Tuo metu „Faraday Future“ pristatė koncepcinį savo elektromobilio modelį FFZERO1. Pastarasis išgarsėjo tuo, kad buvo pramintas elektromobiliu, kurį su ateities dizaineriais būtų sukonstravęs ir vairavęs Betmenas“, – išskiria ekspertė.

 

2017: daiktų internetas įsibėgėja, iš paskos – „Alexa“

 

„Šiais metais įvyko jubiliejinė, 50-oji CES paroda ir jos dėmesio centre atsidūrė daiktų internetas. Daug dėmesio skirta visiems namie esantiems įrenginiams, kurie prisijungia prie interneto ir gali būti valdomi nuotoliniu būdu. Tokių įrenginių parodoje pristatyta nuo skalbimo mašinos iki šaldytuvo. Taip pat stipriai išaugo „Amazon“ įrenginių „Echo“ populiarumas.  Vis daugiau kompanijų ėmė gaminti produktus, kurie gali susijungti su šiuo „Amazon“ prietaisu ir būti valdomi bendraujant su „Amazon“ virtualia asistente „Alexa“. Šiandien tai atrodo beveik įprasta, o „Alexa“ konkuruoja su kitais virtualiais asistentais“, – pastebi A. Adomaitytė.

 

2018: virtualių asistentų „Alexa“ ir „Google assistant“ dvikova

 

„2018-ųjų metų paroda virto neeiline dvikova, kurioje turėjo susikauti daugeliui jau žinoma virtuali asistentė „Amazon Alexa“ ir naujas, bet potencialiai stiprus naujokas – išmanusis asistentas „Google Assistant“. Visa paroda mirgėjo nuo įrenginių, kurie gali susijungti tiek su vienu, tiek su kitu asistentu, o parodos dalyviai galėjo visa tai išbandyti gyvai. Taip pat parodoje netrūko ir novatoriškų idėjų: pavyzdžiui, kompanija „Helite“ pristatė oro pagalves, kurios sukurtos ne automobiliams, o dviratininkams ir išsiskleidžia, pajutusios, kad žmogus krenta. Tuo tarpu bendrovė „Kohler“ pristatė išmanųjį tualetą „Numi“, kuris galėjo savaime pakelti dangtį, jį pašildyti ar paleisti atpalaiduojančią muziką“, – išskiria ekspertė.

 

2019: „kiliminiai“ ir sieniniai televizoriai bei virtualios realybės progresas

 

„Galima sakyti, kad pernai CES parodoje buvo dar vieni televizorių metai. Pavyzdžiui, kompanija LG pernai pristatė pailgą kompaktišką dėžę, iš kurios išsivynioja plokščias ir ryškus 65 colių televizorius. Tuo metu bendrovė „Samsung“ visiems pristatė savo televizorių, pramintą „siena“: šio televizoriaus ekranas prisitaiko prie bet kokio paviršiaus ir gali būti tokio dydžio, kokio norima neprarandant raiškos ar ryškumo.

 

Nors ir tikrai logišką, bet netikėtai greitą žingsnį virtualios realybės pasaulyje pademonstravo „Vive Eye Pro“. Tai – VR akiniai, tik šį kartą jie seka ne tik žmogaus galvos judesius, bet ir akių judėjimą. Žinant, kad nuo šiol VR technologija seks žmogaus akių judesius, jau dabar aišku, kad sulauksime ne tik įdomių naujų žaidimų ar programėlių, bet ir pamatysime netikėtų galimybių verslui“, – sako A. Adomaitytė.

 

2020: nematomos telefonų kameros, nauji elektromobiliai ir robotai-asistentai

 

„Šių metų CES parodoje taip pat netrūko progų nustebti. Ypač visų dėmesį traukė nematoma koncepcinio „OnePlus“ telefono kamera. Telefono dizainas įkvėptas sportinių automobilių „McLaren“, todėl telefono nugarėlėje naudojamas elektrochrominis stiklas, keturių objektyvų kamerą paverčiantis nematoma. Kompanija „Sony“ daugelį vartotojų pribloškė pristatydama savo pirmąjį automobilį.

 

Juo tapo elektromobilis „Sony Vision-S“, bet tai, bent jau kol kas, tėra prototipas, skirtas pademonstruoti bendrovės technologijų galimybes. Šiemet stebino ir „Samsung“, kurių vienas įspūdingiausių eksponatų – išmaniųjų namų robotas-asistentas „Ballie“. Šis asistentas pravers tiems, kas namie turi augintinių ir nenori jų palikti vienų bei turintiems bent kelis išmaniuosius įrenginius, nes „Ballie“ palengvins visų jų valdymą“, – šių metų naujienas pristato A. Adomaitytė.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok
Apsaugos kodas:* Code

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama