VersloSavaite.lt   
2016 02 11, 15:27
Kalbėjimas prieš auditoriją – ką reikia žinoti?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Ko gero, dažnam mūsų nors kartą gyvenime tekę sakyti kalbą, kuomet į tave nukreiptas visas susirinkusiųjų dėmesys ir akys. Jaudulys, praktikos stoka bei netinkamas pasiruošimas dažnam kalbėtojui pakiša koją ir didelės pastangos bei noras gražiai išreikšti savo mintis gali nueiti veltui.

 

Tad kaip nugalėti jaudulį bei ką daryti norint pavergti savo klausytoją?

 

Pirma: galvokite apie klausytoją

reklama

 

Pasak Dariaus Čibonio, viešojo kalbėjimo trenerio, viena didžiausių klaidų, su kuria susiduria jo klientai, yra nesusipažinimas su savo auditorija:

 

„Kalbėtojai dažnai susikoncentruoja ties savo žinutės pristatymu, tačiau pamiršta savosios auditorijos poreikius. Geriau pateikti mažiau informacijos, bet tokios, kuri būtų aktuali klausytojams. Geriausių rezultatų pasieksite, jeigu susikoncentruosite ties trimis klausimais – kokios auditorijos reakcijos norite, kokie klausimai bei poreikiai jai yra svarbiausi, ir, galiausiai, kodėl jiems turi rūpėti tai, ką sakote.“

 

Viešojo kalbėjimo mokymus rengiantis specialistas taip pat pastebėjo, jog kaip kalbama yra ne mažiau svarbu nei apie ką kalbama:

 

„Jei atsiranda nuobodžiaujančių, stenkitės atkurti kontaktą juos įtraukiant į pristatymą, turėkite sugalvoję būdų, kaip tai padaryti. Tam labai padeda humoras arba klausimų auditorijai uždavinėjimas. Taip pat, visada žinokite daugiau, negu pristatinėjate – atsakyti į kylančius klausimus vien pristatytos medžiagos dažniausiai gali neužtekti“, - patarė D. Čibonis

 

Antra: nepamirškite techninės dalies

 

Pasak Romualdo Broniukaičio, „Samsung Electronics Baltics“ pardavimų verslo klientams vadovo, tinkamos pagalbinės priemonės ir išmaniosios technologijos taip pat padeda prikaustyti bei išlaikyti klausytojų dėmesį. Be to, kalbėtojas turėdamas planšetinį kompiuterį priešais akis mažiau jaudinsis, kadangi įrenginys visuomet pasufleruos tolesnę mintį.

 

„Šių dienų įrenginiai paprasčiausiai papildo pristatymą. Tarkime naujausiuose „Samsung“ išmaniuosiuose įrenginiuose įdiegtos specialios funkcijos leidžia valdyti skaidres tiesiai iš telefono. Išmaniuosiuose ekranuose ir telefonuose esanti informacija susisieja, todėl tai daryti labai paprasta ir kalbėtojui patogu.

 

Be to, įrenginiai gelbėja užmiršus pristatymo eigą. Naujausios technologijos tiek pažengusios, jog naudojant išmanius įrenginius galima pasidalinti prezentacijos skaidrėmis tiesiog stovint prieš auditoriją. Tai sukuria komforto ir užtikrintumo pojūtį,“ – sakė R. Broniukaitis.

 

Trečia: negailėkite laiko pasiruošimui

 

„Skaitydami iš skaidrių ar lapo jūs auditorijos nesužavėsite. Tačiau nesuklyskite – nebandę pristatyti savo prezentacijos negalėsite sužinoti jos tikrosios vertės. Porą kartų atlikite savo pristatymą prieš veidrodį arba filmuojant kamerai - tai padės sustruktūruoti kalbą, išvengti žargoninių ar užpildančių žodžių“, - pasakoja D. Čibonis.

 

Taip pat derėtų atkreipti dėmesį į prezentacijos trukmę bei turinį. „Žmonės gali išlaikyti sukoncentruotą dėmesį ne daugiau 45 minučių bei įsiminti iki 7 skirtingų faktų, todėl patartina savo prezentaciją išlaikyti kuo trumpesnę ir paprastesnę. Neperkraukite turinio, pateikite tik esminę informaciją, o skaidres naudokite tik kaip pagalbinę priemonę – visa tai leis išlaikyti auditorijos dėmesį ir sėkmingai perteikti savo žinutę“, – teigė ekspertas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: