J.Petronio nuotr. „Planuoju kurti savo asmeninę svetainę. Norėčiau patarimo, kas tokiu atveju svarbiau – jos patogumas internautams ar mano asmenybės joje atsispindėjimas? Gal galėtumėte patarti, ko reiktų vengti kuriant tokį tinklalapį?“ – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja IT bendrovės „Avereast“ programuotojas Rytis Lukoševičius.
Negaliu duoti vienareikšmiško atsakymo į užduotą klausimą, nes atsakymai į šiuos klausimus priklauso nuo svetainės kūrimo tikslo, biudžeto ir skiriamo laiko. Pabandysiu išanalizuoti kelias svetainių sėkmės priežastis ir tikiuosi, kad ši informacija padės priimti teisingą sprendimą.
Dizainas Manau, kad vienas iš svarbiausių ilgalaikės sėkmės aspektų yra patogumas. Jeigu į svetainę atėjęs atsitiktinis lankytojas iš pirmo žvilgsnio nesupras, kaip ja naudotis ir kokia svetainės paskirtis, tai didelė tikimybė, kad tai bus paskutinis apsilankymas. - Jeigu įmanoma, venkite reklamos. Aktyviai mirksintys, judantys reklaminiai skydeliai (angl. banner) skirti atitraukti vartotojo dėmesį nuo pateikiamo turinio, todėl trukdo įsisavinti informaciją.
- Nedarykite nuotraukų galerijos ar kitų svetainės dalių iššokančiuose languose (angl. popup);
- Parinkite tarpusavyje derančias spalvas;
- Jeigu svetainėje yra daug teksto (pvz. dienoraštis) pasistenkite parinkti fono ir teksto spalvas taip, kad nevargintų akių. Galima suteikti vartotojui galimybę pasirinkti kelias spalvines temas;
- Pasistenkite, kad puslapių navigacija būtu aiški ir intuityvi.
Jeigu nesate dizaineris ir negalite skirti pinigų dizaino sukūrimui, internete galite nesunkiai rasti jau paruoštų svetainės dizaino šablonų (angl. templates). Šablonų naudojimas dažniausiai nemokamas, jei paliekama nuoroda į dizaino kūrėjo arba platintojo svetainę. Turinys ir populiarumas Analizuojant svetainių populiarumo priežastis galima pastebėti, kad jų išvaizda kartais visai neturi įtakos populiarumui. Labiausiai lankomos teikiančios naudą lankytojui, sukuriančios kažkokią „vertę“. Dabar jau nėra taip svarbu, ar tai bus tiesioginė pateikiamos informacijos vertė (pvz. pasaulio naujienos), ar tiesiog galimybė atsipalaiduoti (pvz. pramoginiai portalai). Įdomi ir vertinga informacija priverčia žmones tapti nuolatiniais lankytojais ar prenumeruoti RSS naujienas. Svetainę galima išpopuliarinti ir neturint vertingo turinio, tačiau dažniausiai toks populiarumas būna laikinas, nes lankytojų ilgai apgaudinėti nepavyksta. Jau ne vienerius metus pats populiariausias asmeninių svetainių tipas yra dienoraštis (angl. blog), juos turi visi, pradedant paaugliais ir baigiant kompanijų vadovais ar net pačiomis kompanijomis. Dažnai norint sukurti savo blogą užtenka prisiregistruoti paslaugas teikiančioje svetainėje: BLOGas.lt – lietuviškai teikiama paslauga; Wordpress – viena iš pačių populiariausių platformų pasaulyje. Norintiems turėti dienoraštį savo serveryje arba pritaikyti jį pagal asmeninius poreikius tereikia apsilankyti wordpress.org Blogger – labai populiarus kompanijos Google produktas „AVEREAST“ Programuotojas Rytis Lukoševičius www.nemokamossvetaines.lt Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu
This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it
This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.
VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. |
|
Susiję straipsniai:
|