VersloSavaite.lt   
2010 06 04, 15:39
IT konsultacija. Kas tai yra vidinis ir išorinis SEO?

Image
Lukas Mikalauskas
„Neseniai startavo mūsų bendrovės tinklalapis. Kol kas jis nėra randamas Google, na nebent ieškant pagal adresą. Esu girdėjęs apie SEO, gavęs ne vieną pasiūlymą reklamuotis Google. Papasakokite, kaip mūsų bendrovės svetainė bus prigauta paieškos sistemose, tiesiog kaip tai veikia. Ką toliau turėtume daryti, kad būtume lengvai randami?“, klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja UAB „Infoerdvė“ vadybininkas Lukas Mikalauskas.

 

Atsakymas. Laba diena, paieškos sistemoms pagrindinis prioritetas yra aukštos kokybės turinys, kurį jos galėtų pateikti savo klientams (žmonėms, kurie naudojasi jų paieškos sistemomis), todėl jos nuolat ieško naujai internete atsiradusio arba atnaujinto turinio (pagrinde tekstinės informacijos, pavyzdžiui straipsnių ar komentarų, tačiau taip pat surenkama ir papildoma informacija: nuotraukos, vaizdo medžiaga ir t. t.).

reklama

 

Taigi kiekvienas tinklalapis anksčiau ar vėliau atsiduria paieškos rezultatuose, tad SEO (ang. „Search Engine Optimization“, liet. „Optimizavimas Paieškos Sistemoms“) tikslas nėra tiesiog įtraukti tinklalapį į paieškos sistemas (tuo pasirūpina pačios paieškos sistemos ir be tinklalapių kūrėjų įsikišimo), o pakelti Jūsų tinklalapio pozicijas (Ranks) paieškos sistemose su tam tikrais raktiniais žodžiais (Keywords), šiam  tikslui pasiekti naudojamos dvi SEO sritys:

 

Vidinis SEO – tai paties tinklalapio optimizacija, kad jis būtų lengviau „suprantamas“ paieškos sistemoms ir būtų akcentuojamas svarbiausias jame pateikiamas turinys (pavyzdžiui įmonės veiklos aprašymas), o ne šalutiniai puslapiai (pavyzdžiui įmonės užsakovų sąrašas, naudingos nuorodos ir t. t.). 

 

Į šią sritį įeina nemažai įvairių specifinių techninių dalykų, tačiau norėčiau paminėti keletą svarbiausių ir lengviausiai suprantamų punktų:

 

-                    Tinklalapio vidinių nuorodų optimizacija (http://tinklalapis.lt/straipsnio-pavadinimas vietoj http://tinklalapis.lt/32432423.html);

-                    Tinklalapio sutvarkymas, kad jis pilnai atitiktų W3C organizacijos standartus (http://validator.w3.org);

-                    Turinio optimizavimas naudojamiems raktažodžiams;

-                    Papildomų priemonių, pagreitinančių naujo turinio atsiradimą paieškos sistemose (Pavyzdžiui „Sitemap“ (visų tinklalapyje esančių puslapių nuorodų sąrašas) bei robots.txt (taisyklių rinkinys skirtas paieškos sistemų „robotams“ – automatinėms sistemoms, kurios ieško naujo / atnaujinto turinio) sukūrimas.

-                    Paveiksliukų failų pavadinimų bei aprašymų optimizavimas.

 

Išorinis SEO – nuorodų į Jūsų tinklalapį kūrimas. Keletas šios srities pavyzdžių:

 

-                    Tinklalapio įtraukimas į aukštą reitingą (angl. „pagerank“) turinčias direktorijas (pavyzdžiui http://www.dmoz.org);

-                    Tinklalapio raktinius žodžius atitinkančių straipsnių parengimas ir jų publikavimas

-                    Registracija socialiniuose tinkluose (Facebook, MySpace ir t. t.) bei viešų puslapių šiuose tinkluose, kuriuose būtų nuoroda į Jūsų tinklalapį sukūrimas;

-                    Tinklalapio įtraukimas į aukštą reitingą turinčias naujienų tarnybas (http://digg.com, http://www.reddit.com ir t. t.).

 

Gali kilti elementarus klausimas, ar verta samdyti SEO specialistą, ar galima tinklalapį optimizuoti pačiam?

 

Atsakymas priklauso nuo to, kas tinklalapio savininkui yra svarbiau – greiti rezultatai, ar mažesnės finansinės sąnaudos.

 

Dauguma SEO darbo metodų yra laisvai prieinami, o išsamius jų aprašymus galima rasti įvairiuose interneto puslapiuose, todėl turint laiko ir pasiryžimo mokytis, optimizuoti tinklalapį galima ir savarankiškai.

 

Tačiau nereikia pamiršti, kad šios srities specialistai nuolatos seka naujausią su SEO susijusią informaciją bei gali remtis savo ankstesnių darbų patirtimi, todėl akivaizdūs SEO rezultatai (aukštesnės pozicijos pagal pasirinktus raktinius žodžius ir dėl to padidėjęs tinklalapio lankytojų srautas) pasiekiami žymiai greičiau.

 

Taip pat reikėtų skirti SEO nuo tiesioginės reklamos paieškos sistemose. Akivaizdūs SEO rezultatai dažniausiai pasiekiami tik po 2-3 mėnesių, tačiau tai yra bene pati efektyviausia reklamos forma, nes pritraukiami tik susidomėję lankytojai, todėl tikimybė, kad jie įsigis įmonės parduodamą produkciją ar teikiamas paslaugas yra žymiai didesnė, nei įprastose reklamos formose, kai reklama pateikiama žymiai platesnei auditorijai, be to SEO rezultatai (net be nuolatinės priežiūros bei korekcijų) išlieka ilgą laiką.

 

Tuo tarpu naudojantis tiesiogine reklama paieškos sistemose (pavyzdžiui Google Adwords sistema), rezultatai matomi iškarto, nes tinklalapio reklama atsiranda greta paieškos rezultatų beveik iškarto po užsakymo, tačiau naudojantis šia reklamos forma, reikia mokėti už kiekvieną lankytoją, kuris paspaudžia ant Jūsų tinklalapio reklamos, todėl žiūrint į ilgalaikę perspektyvą ir lyginant šiuos du potencialių klientų pritraukimo būdus, tinklalapio optimizacija kainuoja mažiau, nei tiesioginė reklama paieškos sistemose.

 
www.infoerdve.lt


Užduokite savo klausimą e. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: