reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2010 03 17, 16:31
E. verslo konsultacija. El. parduotuvės darbo schema

Tomas Būdelis
Tomas Būdelis
„Norėčiau paklausti, kaip dažniausiai atrodo el. parduotuvės darbo schema. Dauguma tokių parduotuvių turi realias parduotuves ir el. prekyboje pardavinėja tas pačias prekes, tačiau kaip elgiasi tie, kurie tokių fizinių parduotuvių neturi? Kaip sutariama su didmenininkais?“, klausia Verslosavaite.lt skaitytoja. Konsultuoja IT bendrovės „Infoerdvė“ direktorius Tomas Būdelis.

 

Klausimas. Man įdomu kaip veikia el. prekyba. Į techninę dalį nesigilinu, kaip kuriamos ir kokios parduotuves, bet tiesiog įdomu kaip atrodo el. parduotuvių darbo principai. Mane domina iš kur el. parduotuves gauna parduodamas prekes. Suprantu, kad yra dalis tokių, kurie turi realias parduotuves ir el. prekyboje pardavinėja tas pačias prekes, o kaip yra su tais, kurie fizinės parduotuves neturi?

reklama

 

Ar jie ieško prekių Lietuvoje / užsienyje ir važinėja pas didmenininkus sudarinėti sutarčių ir fiziškai prekių neturi tol, kol nėra pirkėjo, ar yra kažkokie kiti budai, pvz. kažkokie stambūs didmenininkai Lietuvoje / užsienyje, kurie patys paduoda visų įvairiausių prekių sąrašus ir tereikia sudaryti tik su vienu kitu didmenininku sutartį, kad būtų galima turėti visą prekių asortimentą?

 

Taip pat domina trumpa schema Pardavėjas > pirkimas > prekė. Kaip atrodo prekės pirkimas?

Pardavėjas > pirkimas > (klientas > sumoka į sąskaitą > administratorius užsako prekę >...).

 

 

Atsakymas. Kaip sako pats pavadinimas, el. komercija yra prekybinė veikla, vykdoma elektroninėje erdvėje, t. y. internete. Tačiau išskyrus terpę, kurioje vykdoma veikla, ši verslo rūšis niekuo nesiskiria nuo prekių pardavimo įprastoje parduotuvėje. Kaip ir prieš pradedant bet kokią komercinę veiklą, reikalingas verslo planas, konkurentų analizė, marketingo planas, reikia būti numačius, kiek finansinių išteklių gali būti skirta projekto įgyvendinimui ir kada jis pradės duoti pelną.

 

Jau užsiminta, kad el. komercijai vykdyti pagrindinis įrankis yra parduotuvė, kitaip sakant – techninis sprendimas. El. komerciją galima vykdyti turint tiek pilnai funkcionuojančią parduotuvę su prekių krepšeliu, susijusiomis prekėmis, nuolaidų sistema, specialiais pasiūlymais, integruota sąsaja su bankais, užsakytų prekių sekimo sistema, tačiau taip pat el. parduotuvė gali turėti tik prekių katalogą, o apmokėjimas už prekes yra padaromas atliekant pavedimą iš banko asmeninės bankininkystės puslapio.

 

El. komercijos parduotuvės sprendimas priklauso nuo sistemai skirtų lėšų ir kokio tipo sistemos pagrindą norima naudoti: komercinį ar atviro kodo. Pastaruoju metu išpopuliarėjo el. parduotuvių nuomos variantai, kur už kelis šimtus litų galima turėti platformą greitam startui. Visi šie variantai turi savų pliusų ir minusų, apie tai reiktų daugiau pasidomėti prieš planuojant el. komercijos veiklą arba tiesiog pasikonsultuoti su įmone, kurios paslaugomis nusprendėte pasinaudoti kuriant savo el. parduotuvę.

 

Reiktų paminėti, kad vien tik turima elektroninė parduotuvė niekaip neužtikrina, kad pinigai patys pradės byrėti į jūsų kišenę. El. parduotuvės sukūrimas tėra tik pradžia. Remiantis įvairiais duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra 700 ar net daugiau el. parduotuvių, tad neatsižvelgiant į tai, kad el. parduotuvės savininkui teks rūpintis sutarčių su tiekėjais sudarymu arba prekių gamyba, jam teks konkuruoti dar ir su kitomis elektroninėmis ir įprastinėmis parduotuvėmis.

 

Tikėtina, kad be viso to, dar teks gerokai paplušėti siekiant įtikinti pirkėją išleisti pinigus elektroninėje erdvėje, nes lietuviai vis dar bijo pirkti internetu, ypač brangesnes prekes. Be to, reikės daug dėmesio skirti savo parduotuvės pozicionavimui, rinkodarai, naujų klientų paieškai ir esamų išlaikymui.

 

O kur dar klientų aptarnavimas, jų užsakymų vykdymas – siuntų ruošimas, atidavimas kurjeriui ar vežimas į paštą, sąskaitų faktūrų rašymas, atsakinėjimas į iškilusius klientų klausimus, probleminių situacijų sprendimas ir t.t. Žinoma, turint gerą komandą visas šis procesas gali tapti maloniu ir naudingu finansiškai.

 

Žinome, kad kiekvienas verslo (tarp jų ir elektroninio) kūrimo atvejis yra unikalus, todėl norint konkrečios pagalbos reikėtų kreiptis asmeniškai į mūsų įmonės specialistus.

 

Apibendrinant, el. komercijoje galioja visos tos pačios įprastinio verslo taisyklės, o internetas tėra tik dar vienas marketingo, klientų paieškos, ženklo stiprinimo ir pardavimo kanalas. Turint verslo pagrindus, galima galvoti ir apie elektroninę parduotuvę, priešingu atveju vertėtų investuoti savo laiką ir pinigus į ekonomikos, finansų valdymo, verslo kūrimo pagrindus, kad po kelių mėnesių nereiktų graužtis dėl didelės prarastų pinigų sumos ir nenusisekusio elektroninio verslo.

 

www.infoerdve.lt

 

Užduokite savo klausimą e. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama