VersloSavaite.lt   
2015 08 21, 10:57
Kaip keisis internetinė prekyba Lietuvoje iki 2021 m.?

Image
Kompiuteris
Iki šiol viena sparčiausiai augusių rinkų – internetinė prekyba – ir per ateinančius šešerius metus išlaikys pagreitį. Prognozuojama, kad 2021 m. internetinėse parduotuvėse pirks kone dvigubai daugiau lietuvių nei šiemet, o rinkos apyvarta Lietuvoje sieks 300 mln. Eur.

 

Tokias prognozes pateikia didžiausios Baltijos šalyse e. prekybos grupės „Pigu“ analitikai.

reklama

 

„Matome itin didelį internetinės prekybos augimo potencialą Baltijos šalyse. Lietuvos, Latvijos ir Estijos ekonomikos – vienos sparčiausiai augančių Europos Sąjungoje. Baltijos šalių gyventojai – aktyviausi internetinės bankininkystės naudotojai ES. Tačiau iki šiol internetinėse parduotuvėse pirko mažiau nei trečdalis lietuvių, latvių ir estų, kai Skandinavijoje internetu perka 7 iš 10, o Vakarų Europoje – 6 iš 10 gyventojų.

 

O ir perkančiųjų internetu išlaidos Baltijos šalyse dešimt kartų mažesnės nei minėtuose regionuose. Didelis rinkos augimo potencialas ir paskatino mus investuoti į „Pigų grupę“, - teigia kontrolinį „Pigu grupės“ akcijų paketą įsigijusios privataus kapitalo investicijų bendrovės „MCI Management“ investicijų partneris Maciej Kowalski.

 

E-parduotuvių ateitis: dukart daugiau pirkėjų, 10 užsakymų per minutę

 

„Lietuvos ir kitų Baltijos šalių e. prekybos rinkos turi didelį augimo potencialą. Prognozuojame, kad artimiausiais metais internetinė prekybos rinkas išliks viena sparčiausiai augančių rinkų. Rinkoje siūloma prekių įvairovė ir augantis asortimentas, vis patogesnis ir greitesnis klientų aptarnavimas, galimybė sutaupyti laiką ir pinigus artimiausiais metais dar apie milijoną Baltijos šalių gyventojų paskatins prekę užsisakyti internetu savo kompiuteryje ar mobiliajame telefone, o ne važiuoti į parduotuvę“, - prognozuoja Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys.

 

Kur augti Lietuvos ir kitų Baltijos šalių internetinės prekybos rinkoms dar yra. Tendencijos rodo, kad iki metų pabaigos internetu ką nors pirkę bus apie penktadalis lietuvių (per 600 tūkst.) Pigu.lt analitikai prognozuoja, kad per artimiausius penkerius metus šalies internetinės parduotuvės sulauks dar apie pusę milijono naujų pirkėjų ir 2021 m. e-pirkėjais bus daugiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų (1,1 mln.)

 

Stabilus augimas prognozuojamas ir gyventojų išlaidoms internetu. 2013 m. vidutinis internetinės parduotuvės klientas Lietuvoje per metus išleisdavo 766 Eur, o šiais metais prognozuojamos pusantro šimto eurų didesnės išlaidos – 921 Eur per metus. Vidutinės Europos Sąjungos gyventojo, perkančio internetu, išlaidos 2013 m. buvo 1 376 Eur (Ecommerce Europe duomenys, 2013 m.) Tokią sumą lietuviai, Pigu.lt analitikų prognozėmis, internetinėse parduotuvėse išleis 2018 m.

 

Perkančiųjų internetu skaičiaus augimas ir gyventojų išlaidų internetinėse parduotuvėse didėjimas lems ir e. prekybos rinkos augimą. Iki šių metų galo, prognozuojama, Lietuvos e. prekybos rinka pasieks 177 mln. Eur apyvartą. 2021 m. numatoma beveik du kartus didesnė apyvarta – 299 mln. Eur.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: