masterforex-v.lt   
2012 11 09, 19:07
Visureigių reitingas: kieno geresnis kokybės ir kainos santykis 

Image
Toyota
„Liuks“ klasės visureigių lengvųjų automobilių segmente konkurencija tokia didelė, kaip niekur kitur: prestižas brangus, o politikui, verslininkui ar šou verslo žvaigždei pasirinkti automobilį – tai reiškia parodyti savo statusą ir reputaciją, nes išvaizda (kaip ir privatūs orlaiviai, jachtos, deimantai ir nekilnojamas turtas) sukuria pirmą įspūdį apie žmogų.

 

Liuks klasės visureigių pasirinkimas visame pasaulyje yra labai didelis: Porsche Cayenne ir Toyota Land Cruiser, Lexus GX ir Jeep Grand Cherokee, Honda Pilot ir Land Rover Range, Volkswagen Touareg ir G klasės Mercedes-Benz ir t. t.

 

Kaip gi susigaudyti šioje pasiūlymų įvairovėje, į kokius „liukso“  klasės automobilio kriterijus atkreipti dėmesį, lyginant visą modelių liniją ir galiausiai, kurių tituluotų automobilių prekinių ženklų kainos ir kokybės santykis geriausias? -  analizavo investuotojų portalo „Market Leader“  ekspertai.

 

Teisingas pasirinkimas: pagrindinių automobilių charakteristikų ir kainos palyginimas

 

Šiuo metu ir artimiausioje ateityje jūs nepamatysite automobilių rinkoje objektyvaus automobilių reitingo, nes rinką valdo reklama. Ir, pirmiausiai, automobilių rinką, sako Masterforex-V Akademijos  ekspertai.

 

Reklama paliečia jausmus, o investuotojui reikalinga išmintis, kad prieš perkant galėtų tiksliai palyginti visas technines charakteristikas, kainą ir kokybę, ir galiausiai teisingai pasirinktų.

 

Remdamasi tipiniais daugelio vartotojų klausimynais, Masterforex-V Akademijos Fundamentinės analizės katedra sudarė savo „Liuks“ klasės džipų reitingo variantą. Kas gi domina pirkėją? Tai:

 

- patogumas, solidumas (maksimalus salono tūris ir važiavimo minkštumas);

- kaina (pirkėjui - kuo mažesnė, tuo geriau)

- kuro sąnaudos 100 km (analogiškai, kuo mažesnės, tuo geriau);

- į visą standartinę komplektaciją nebuvo atsižvelgiama, nes ji praktiškai vienoda visuose šios klasės automobiliuose: odinis salonas, klimato kontrolė, visi varomi ratai, automatinė pavarų dėžė, 5 ar daugiau saugos oro pagalvių ir t. t.

 

Remdamiesi išvardintais kriterijais, Masterforex-V Akademijos  ir portalo „Market Leader“ ekspertai nustatė savo geriausio kainos ir kokybės santykio variantą liuks klasės visureigiams, įvesdami šiuos paprastus (objektyvius) rodiklius:

 

 

Kaip buvo įskaitomi balai į bendrą įskaitą:

 

1. Balai už salono tūrį buvo įtraukiami priklausomai nuo vietos, kurią užima visureigis pagal salono tūrį, lyginant su jo konkurentais. Pavyzdžiui,

 

- aukščiausią balą - maksimalius 15 balų iš 15 reitinge pristatytų automobilių gavo Nissan Petrol, jo salono tūris buvo didžiausias - 1,987 kubinio metro; kitas, antroje vietoje pagal salono dydį  buvo Toyota Land Cruiser automobilis  - 1,9 kubinio metro ir, atitinkamai, pats mažiausias salono tūris buvo Mazda X9 automobilio  -  1,589 kubinio metro, jis gavo tik 1 balą.

2. Balai už kuro sunaudojimą 100 kilometrų miesto cikle buvo įskaičiuojami imant standartinę normą  - 17 litrų 100 kilometrų. Jeigu Lexus GX automobilio kuro sąnaudos buvo 19,6 litro - jis gavo minus  2,6 balo bendroje įskaitoje, o jeigu Toyota Landcruiser  kuro sąnaudos buvo lygios 14,7 - jis gavo +2,3 balo bendroje įskaitoje;

 

3. Patogumas (važiavimo minkštumas) - bendras vidutinių subjektyvių portalo „Market Leader“ ekspertų vertinimų balas 10 balų skalėje;

 

4. Balai už automobilio kainą: kuo didesnė kaina, tuo automobilis gauna mažiau balų (kaipgi kitaip?): Mercedes Benz, kurio kaina buvo pati didžiausia gavo tik 1 balą (125 000 JAV dolerių), Lexus - 2 balus, ir pats pigiausias KIA gavo 15 balų už pačią demokratiškiausią pirkėjui kainą JAV doleriais arba eurais (EUR).

 

Rezultatai nustebino visus ekspertus:

 

- geriausio kainos ir kokybės santykio lyderių trejetas tarp liuks klasės visureigių: Honda Pilot, Toyota Land Cruiser ir Kia Mohave;

 

- blogiausias kainos ir kokybės santykis: G-klasės Mercedes-Benz, Mazda CX-9 ir Porsche Cayenne (dėl mažo salono ir didelės kainos).

 

Kaip rinka intuityviai išrenka geriausią automobilį? Kaip pavyzdį panagrinėkime pardavimų apimtis Rusijoje.

 

Parduotų automobilių kiekiai Rusijoje: kodėl vieni lyderiai sutampa, kiti - ne

 

Rinka visada teisi - prekeivių ir investuotojų aksioma, tačiau klausimas kitas - kokie faktoriai įtakoja rinką, atitinkamai, supratę šiuos faktorius, suprasime, kaip rinka keisis ateityje, sakė Masterforex-V Akademijos ekspertai:

 

 

Europos verslo asociacijos duomenimis 2012 metų rugsėjį lengvųjų ir komercinių automobilių pardavimas Rusijoje, lyginant su tuo pačiu pereitų metų mėnesiu, padidėjo 10%, iki 259582 automobilių:

 

 - pardavimų lyderiais tapo Kia Mohave, parduota 16544 automobiliai, Hyundai ix55 (parduota 15221 automobilis) ir Volkswagen Touareg – 14047 automobilių,

 

- autsaiderių trejetas - Porsche Cayenne (294 automobiliai), Lexus GX (1623) ir Land Rover Range (1661).

 

Sutikite, kyla daugybė klausimų:

 

- jeigu Kia Mohave sėkmė dėsninga, kodėl Honda Pilot automobilis (artimas pagal apatinę kainų kartelę) taip atsilieka nuo lyderio, turėdamas geriausius kainos/kokybės rodiklius?

- kodėl aukščiausios kainos diapazone esantis Porsche Cayenne taip smarkiai atsilieka nuo G-klasės Mercedes-Benz?

 

Kai kyla pardavimų prieštaravimas  kainos/kokybės santykio reitingui  - pirminiu tampa piaras ir reklama, sakė  Masterforex-V Akademijos ekspertai. Dažnai, norint padidinti vieno ar kito automobilio pardavimus, užtenka pasirinkti tinkamą taktiką tiek tiesioginės reklamos (paprastai video), tiek ir paslėptos per kampanijos piarą žiniasklaidoje.

 

 

Ekspertų išvados:

 

1. Kia Mohave, Hyundai ix55 ir Honda Pilot turi didžiulius pardavimų didinimo rezervus, nes pardavimų lyderystė pasiekta silpnai skatinant internete ir menkais paminėjimais žiniasklaidos priemonėse. Čia kol kas dirba tik „safario radijas“ (marketingas iš lūpų į lūpas), kai vienas automobilio savininkas pasakoja kitam apie puikų pirkto automobilio kainos ir kokybės santykį.

Suprantama, kad jie dirba žemiausiame visureigių kainų diapazone, kartu pasiimdami Honda Pilot rodiklius dėl keliais tūkstančiais eurų mažesnės kainos.

 

2. Tolesnė Honda Pilot automobilio sėkmė ar nesėkmė priklauso nuo to, ar jis sugebės sau pritaikyti... Kia Mohave, Hyundai ix55 taktiką, t. y. įrodyti, kad jų automobiliai nė kiek neblogesni (o kai kuo geresni) už G-klasės Mercedes-Benz, Toyota Land Cruiser ir Land Rover Range – pagal salono dydį, važiavimo patogumą ir visą komplektaciją, esant daug kartų mažesnei nei konkurentų kainai. T. y. tai, ką padarė Kia Mohave ir Hyundai ix55 pačiam Honda Pilot automobiliui (beveik tą pačią kokybę už mažesnę kainą), tapę pardavimo lyderiais Rusijoje ir kitose šalyse.

 

3. Lyderių Toyota Land Cruiser ir Toyota Land Cruiser Prado darbą galima pavadinti artimu idealiam: paminėjimo žiniasklaidoje lyderystė ir antroji vieta pagal populiarumą internete, esant geram kainos/kokybės santykiui (3 ir 4 vieta), jie užima 5 ir 6 vietas pagal pardavimus Rusijoje, atsižvelgiant į tai, kad jų automobilių kainą vargu ar galima vadinti „biudžetine“.

 

4. Porsche Cayenne dileriams reikia radikaliai keisti reklamos ir piaro vykdymo koncepciją: jie yra populiarūs interneto vartotojų tarpe, jie - antrieji pagal paminėjimą žiniasklaidoje ir ... atsilieka pagal pardavimus net nuo G-klasės Mercedes-Benz, kuris praktiškai niekaip nepateikia savo automobilio internete. Išvada: ne tai ir ne taip reklamos agentūros aiškina apie šio (tikrai puikaus reprezentatyvios klasės) automobilio privalumus, jei žmonės iš įpratimo ir toliau perka G-klasės Mercedes-Benz ir Lexus GX.

 

5. G klasės Mercedes-Benz, Nissan Patrol ir Lexus GX dileriai deda uždelsto veikimo bombą, kuri ateityje būtinai suveiks. Su visa derama Mercedes-Benz ir kitiems prekiniams ženklams pagarba, bet su sena šlove, besikeičiančiame technologijų amžiuje, niekas toli ir ilgam nenuvažiavo, sakė ekspertai.

 

6. Reitingo kaina/kokybė vidutiniokai Mitsubishi Pajero, būdami interneto klausimynų lyderiais, užima tik 6 vietą pagal pardavimus, kaip ir Audi Q7 - 5 vietą pagal populiarumą, dešimtą - pagal pardavimus. Rusijoje pardavimų lyderiais jie netaps, o padidinti pardavimų apimtis net ir krizės metu - realu.

 

7. Beveik visi dileriai labai silpnai naudoja savo automobilių piarą žiniasklaidos priemonių skyriuje... šou-verslo naujienos. Visuomenė gana atidžiai žiūri, kokius automobilius renkasi jų dievaičiai. Tuo labiau, kad piaro informacija yra atvira, o automobilių dileriai tiesiog nemoka daryti piaro be lėšų įdėjimo, konstatavo analitikai.

 

Mūsų pasaulyje nėra nieko atsitiktinio, išskyrus dėsningumus, duodančius ilgai lauktą efektą.

 

 

 

 

 



VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: