VersloSavaite.lt   
2012 04 26, 13:26
Televizija išlieka populiariausia medija Baltijos šalyse

Image
TV
Nepaisant augančios konkurencijos su internetu, Baltijos šalių gyventojai prie televizorių ekranų namuose praleidžia daugiausiai laiko. Ilgiausiai prie TV ekranų būna estai – 3 val. 49 min., Latvijoje šis rodiklis siekė 3 val. 29 min., o Lietuvoje 3 val. 24 min.

 

Aktyviausiai radijo tarp Baltijos valstybių gyventojų klausosi estai, daugiausiai skaito spaudą latviai. Tai parodė 2011 m. rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS atliktas Lietuvos, Latvijos ir Estijos žiniasklaidos auditorijų tyrimas.

reklama

 

Lietuvoje laikas praleidžiamas prie TV ekrano nuo 2010 m. sutrumpėjo 3 min. Bendro televizijos žiūrėjimo mažėjimą lėmė sutrumpėjusi vyrų TV žiūrėjimo trukmė. Pavyzdžiui, pernai mūsų šalies vyrai prie televizijos ekranų kiekvieną dieną vidutiniškai praleido po 3 val. 8 min., tuo metu moterys – 3 val. 52 min. Lietuvoje augo ir vidutinė vaikų nuo 4 iki 14 metų TV žiūrėjimo trukmė. Šios amžiaus grupės atstovai pernai per dieną televizorių žiūrėdavo 2 val. 25 min. arba 3 min. daugiau nei 2010 m.

 

Spaudą – laikraščius ir žurnalus – Baltijos šalyse dažniau skaito latviai. Net 84 proc. Latvijos gyventojų yra reguliarūs spausdintinių leidinių skaitytojai, Estijoje – 77 proc. tokių skaitytojų.

 

Tuo metu Lietuvoje vidutiniškai vieno periodinio leidinio numerio auditorija yra  73 proc. gyventojų. Pernai lietuviai dienraščių skaitymui skyrė vidutiniškai 20 min. per dieną, mėnraščių – vidutiniškai 16 min.

 

Tarp Baltijos šalių gyventojų daugiausiai laiko klausydami radijo praleidžia estai. Bent 15 min. per dieną jos klausosi 84 proc. šios šalies gyventojų. Tuo metu Latvijoje ši dalis siekia 65 proc.

 

Lietuvoje radijo imtuvus kasdien įsijungia 71 proc. gyventojų. 2011 m. vidutiniškai vienas Lietuvos gyventojas radijo klausėsi 2 val. 25 min. arba 2 min. ilgiau nei 2010 m. Dažniausiai lietuviai radijo klausosi namuose – 53 proc., 22 proc. – automobilyje, 10 proc. – darbe. Daugiau lojalių radijo klausytojų mūsų šalyje yra kaimo vietovėse – 76 proc., nei tarp miestiečių – 68 proc.

 

Minėtas tyrimas buvo atliktas 2011 m., jame dalyvavo daugiau nei 18000 respondentų iš visų trijų Baltijos šalių. Žiniasklaidos priemonių – televizijos, radijo, spaudos ir interneto – pasiekiamų gyventojų auditorijų tyrimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje kompanija TNS atlieka nuolat.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: