VersloSavaite.lt   
2012 10 03, 15:45
Daugiausiai laiko prie televizoriaus praleidžia estai

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Iš trijų Baltijos šalių gyventojų daugiausiai laiko prie televizorių ekranų, klausydamiesi radijo ir naršydami internete praleidžia estai, kuomet latviai skaito daugiausia spaudos. Tuo metu lietuviai žiniasklaidos priemonėms – televizijai, spaudai, radijui ir internetui – skiria mažiausiai dėmesio.

 

Tai parodė tyrimų kompanijos TNS atliktas Lietuvos, Latvijos ir Estijos visuomenės informavimo priemonių ir jų pasiekiamų auditorijų tyrimas.

reklama

 

Aktyviausi televizijos žiūrovai Baltijos šalyse – estai – prie ekranų kasdien vidutiniškai praleidžia 3 val. ir 49 min. Tuo metu latviai šiai žiniasklaidos priemonei vidutiniškai kiekvieną dieną skiria 3 val. 29 min. savo laiko, lietuviai - 3 val. 24 min.  2011 m. duomenimis, Lietuvoje daugiausiai žiūrovų dėmesio sulaukė Europos vyrų krepšinio čempionato rungtynės.

 

Latvijoje žiūrimiausių TV laidų trejetuke net dvi pozicijas užima aukščiausių valstybės vadovų – Latvijos prezidento A. Bėrzinio ir ministro pirmininko V. Dombrovskio kalbos. Kuomet Estijoje daugiausiai TV auditorijos sutraukė  Eurovizijos dainų konkurso finalo transliacija.

 

84 proc. latvių, pirmaujančių pagal spaudos skaitymo rodiklius tarp Baltijos šalių, teigia skaitę nors vieną spaudos leidinį. Tarp estų ši dalis siekia 77 proc., lietuvių – 73. Lietuvoje ir Latvijoje pagal skaitomumą pirmauja moterų arba laisvalaikio žurnalai: mūsų šalyje – žurnalas „Žmonės“, Latvijoje – „Ieva“. Kuomet Estijoje skaitomiausias yra dienraštis „Postimees“.

 

Estijai radijo kasdien vidutiniškai klausosi 3 val. 41 min, latviai  – 3 val. 1 min. Lietuviai iš visų Baltijos šalių radijo klausosi mažiausiai – 2 val. 25 min. Vidutinis klausytų radijo stočių skaičius tarp estų siekia 3,17, tarp lietuvių  – 3, 09, tarp latvių – 2,4.

 

Daugiausiai internete naršo estai – 76 proc. šios šalies gyventojų teigė per pastaruosius šešis mėnesius naudojosi internetu. Latvijoje ir Lietuvoje ši dalis atitinkamai sudaro 67 proc. ir 64 proc.

 

Visuomenės informavimo priemonių – televizijos, radijo, spaudos ir interneto – pasiekiamų gyventojų auditorijų tyrimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje kompanija TNS vykdo nuolat. Šiame pranešime skelbiami apibendrinti 2011 m. tyrimų duomenys.

 

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: