VersloSavaite.lt   
2016 11 03, 10:43
Teismai taiko baudas už aplinkos teršimą automobilių dalimis

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) nori atkreipti smulkiųjų automobilių importuotojų ir pardavėjų dėmesį – vykdydami savo veiklą jie neturėtų pamiršti jiems privalomų importuotojų pareigų tvarkyti atliekas, priešingu atveju galima sulaukti tūkstantinių baudų.

 

ENTPTA yra žinoma nemažai atvejų, kai transporto priemonių prekybininkams (importuotojams) teismai yra paskyrę administracines baudas už  eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo organizavimo nevykdymą arba netinkamą vykdymą.

 

Pavyzdžiui, Telšių rajono teismas vienos įmonės savininką yra nubaudęs 7240 eurų administracine bauda už tai, kad jis, organizuodamas įmonės veiklą, neorganizavo ir nefinansavo eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo.

reklama

 

Tokią pačią baudą už analogišką nusižengimą yra paskyręs ir Klaipėdos apylinkės teismas. Šiuo atveju buvo nubaustas bendrovės, per trejus metus į Lietuvą importavusios šiek tiek daugiau kaip 100 lengvųjų automobilių, direktorius.

 

ENTPTA vadovas Vladimir Jankoit ragina smulkiuosius importuotojus nelaukti patikrinimų ir griežtų baudų, o importuotojų pareigų vykdymu pasirūpinti jau dabar.

 

„Nors pasitaiko ir piktybiško pareigų vengimo, šiandien dar tikrai susiduriame su atvejais, kai smulkieji prekeiviai naudotais automobiliais tiesiog nežino, jog jie privalo vykdyti automobilių importuotojų pareigas – finansuoti tinkamą susidarančių automobilio atliekų sutvarkymą, informuoti visuomenę apie būtinybę tvarkyti atliekas ir taip pat pateikti ataskaitas apie tai,“ - pasakoja V.Jankoit.

 

Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos vadovas Alfredas Skinulis rekomenduoja smulkiesiems importuotojams aklai nepasikliauti galimybe nustatytas pareigas vykdyti individualiai. Vykdydami individualiai numatytas pareigas automobilių importuotojai privalo ne tik pasirašyti sutartis su atliekų surinkėjais, bet ir įvykdyti jiems numatytas eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ir jų dalių perdirbimo ar kitokio naudojimo užduotis, vykdyti visuomenės švietimą, pateikti viskas reikalingas ataskaitas atsakingoms institucijoms.

 

 Anot A.Skinulio, individualiai vykdyti importuotojų pareigas yra labai sudėtinga ir brangu, kur kas pigiau savo pareigas patikėti gamintojų ir importuotojų organizacijoms.

 

„Susibūrę į organizaciją, importuotojai sugaišta mažiau laiko, sutaupo resursų. Ir jau tikrai gali išvengti kelis tūkstančius siekiančių baudų, kas nedidelei įmonei gali reikšti net bankrotą,“ – sako A.Skinulis.

 

„Regitros“ duomenimis, į Lietuvą per metus įvežama apie 200 tūkstančių transporto priemonių, tuo tarpu finansuojamas tik apie 20 proc. automobilių atliekų sutvarkymas. Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos bei policija, finansuoti automobilio atliekų tvarkymą privalo automobilio gamintojas arba importuotojas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: