reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2009 04 27, 18:20
Ryšių su visuomene konsultacija. Riba tarp reklamos ir naujienos

Image
Gediminas Dūda
„Nesusikalbame su savo RsV agentūra: mūsų pateiktuose pasiūlymuose pranešimui spaudai, agentūra viską interpretuoja kaip reklamą, niekas netinka, o mūsų akimis duomenys apie augančius pardavimus ar tai, ką įmonė siūlo – labai svarbūs. Ką galite patarti?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja RsV agentūros „Promo Service“ vadovas Gediminas Dūda.

 

Pirmiausia pabandykime apibrėžti, kas yra informacija ir kas yra reklama.

reklama

 

Informacija (informacinis pranešimas, naujiena, žinutė) yra skirti informuoti visuomenę dėl vieno ar kito įvykio, reiškinio, kuris gali būti aktualus visuomenei, jos daliai, tam tikrai grupei ir pan. Žiniasklaidos tikslas, kad informacija būtų tiek aktuali, kiek galėtų pasiekti maksimalų auditorijos susidomėjimo laipsnį.

 

Šiuo atveju RsV agentūra su Jumis turi suderinti, ar ta informacija, kurią siekiama paviešinti bus aktuali visuomenei ar konkrečiai auditorijai, kuriai ji skirta.

 

Reklama (reklaminis skelbimas, tiek tekstinis, tiek grafinis) yra skirta auditorijai siekiant tam tikro jos veiksmo iniciavimo (dažniausiai skatinant pirkti, akcentuojant nuolaidas, akcijos ir t.t.) ar mažų mažiausiai auditorijos nuomonės suformavimą apie vieną ar kitą produktą.

 

Kodėl gali kilti Jūsų ir Jūsų agentūros nesutarimai šiuo atveju?

 

Tai priklauso, ką Jūs siekiate savo pranešimuose spaudai paskelbti. Kadangi jau apžvelgėme esminius reklamos ir informacijos ypatumus, siūlome dar kartą apgalvoti, kuri pusė turi daugiau argumentų.

 

Iš savo patirties galime pasakyti, kad įmonės pardavimų augimas, jos produktų linijų stiprinimas, sparti plėtra rinkoje, konkurentų įsigijimai visuomet sulauks visuomenės ar tam tikro tikslinio jos segmento susidomėjimo.

 

Tačiau, būkite tikri, kad jei Jūsų įmonė pasiūlys rinkai paslaugą ar produktą, kurį turi dar 50 Jūsų konkurentų, tad tokios „naujienos“ atsiradimo galimybė žiniasklaidoje itin menka.

 

Tas pats galioja ir „išskirtinėms“ 10 ar 20 proc. nuolaidoms: iš vienos pusės mes Jus puikiai suprantame, nes Jūs artėjate, o gal jau ir prekiaujate „ant savikainos“, tačiau patikėkite – tai niekam nerūpi.

 

Kitas paprastas pavyzdys: Jūs teikiate aptvarų, skirtų statomiems ar remontuojamiems objektams, nuomos paslaugas. Ar manote, kad aptvėrę „Akropolio“ remontuojamą kiemą, susilauksite ypatingo žiniasklaidos susidomėjimo?

 

Šiuos pavyzdžius pateikėme iš patirties bendraujant su klientais, kai tik po ilgų diskusijų pavyko juos įtikinti, kad tokio pobūdžio informacija tikrai nesulauks žiniasklaidos dėmesio, išleisti pinigai neduos efekto, o agentūra bus apkaltinta neprofesionalumu.

 

Tad derėtų labiau įsiklausyti į agentūros pastabas, ką rekomenduojame ir Jums.

 

www.promoservice.lt 

 

Užduokite savo klausimą RsV specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama