Tautvydas Padgurskas   
2007 04 11, 00:00
Picerijos sėkmės receptas – įžvalgiai išnaudota verslo niša

Savo sėkmės istoriją Verslosavaite.lt sutiko papasakoti Kauno picerijos „Bzz“ įkūrėjai. Tapybą į picų verslą iškeitęs Daumantas Šatas kartu su kolega Lauru Melniku prieš metus įkūrė nedidelę piceriją, tokiu būdu sėkmingai išnaudodamas Kaune greito maisto versle buvusią laisvą nišą.

 

Vietoj tapybos – picerija

 

D.Šatas, dar mokydamasis Kauno dailės gimnazijoje svajojo studijuoti tapybą Kauno dailės institute. Tačiau likimas nelėmė įstoti į išsvajotą specialybę. Po trijų nesėkmingų bandymų jaunuolio keliai pasisuko ISM (Tarptautinė verslo mokykla) link. Ten jis įgijo vadybos ir verslo administravimo programos bakalauro laipsnį, o po to išvyko padirbėti į JAV.

 

„Už Atlanto praleidau apie 1,5 metų. Dirbau greito maisto restoranuose, pats kepiau spurgas, šoviau į krosnis picas. Grįžęs į Lietuvą, po mėnesio sulaukiau kursioko Lauro Melniko skambučio. Jis tuo metu dirbo vienoje įmonėje ir norėjo mane pakviesti dirbti ten pat.

 

Tačiau viskas išėjo kitaip. Antro susitikimo metu kalbant apie maistą, gimė idėja įkurti piceriją. Abu puikiai supratome, kad greito maisto verslas tuo metu Kaune buvo laisva niša“, – atviravo D.Šatas.

 

Savanorių prospekte įkurta nedidukė picerija, kitaip nei daugelis kitų Kauno maitinimo įstaigų, kepančių picas, orientuojasi daugiausia į maisto pristatymą pagal iškvietimą. Nemažai klientų užsisako picas išsinešimui.

 

Pramiegojo picerijos atidarymą

 

Jau metus dirbanti picerija klientų antplūdžio sulaukė vos tik ją atidarius. Tiesa, aštuonis mėnesius plušėję įrengdami picerijos patalpas, numatytą atidarymo dieną jos savininkai klientų priimti nesugebėjo. „Bzz“ įkūrėjai ankstų atidarymo dienos rytą buvo pervargę nuo darbų, todėl miegojo ant prekystalio.

 

„Paskutinėmis minutėmis naktį apklijavome picerijos automobilį lipdukais, atlikome kitus darbus, tačiau išaušus rytui nesugebėjome pakilti. Akys merkėsi, nesinorėjo nieko. Taigi picerija klientus priimti pradėjo tik kitos dienos rytą“, – pasakojo verslininkai.

 

Paklausti, po kiek laiko pradėjo naktimis miegoti, jauni vyrai teigė, kad dažnai tekdavo nemiegoti visą parą.

 

„Nueidavome į lovą tik kitos dienos vakare, keldavomės vėl anksti ryte. Apie tris mėnesius patys picerijoje aptarnaudavome klientus. Dabar pradėjome labiau rūpintis sveikata. Mūsų verslo savaitė būdavo labai įtempta. Ir dabar mes neturime apibrėžto darbo laiko: visą parą dirbame, bent jau mintyse“, - pasakojo verslininkai.

 

Verslas – kaip liga

 

D.Šatas ir L.Melnikas tvirtina piceriją atidarę varomi didžiulio optimizmo ir noro: „Šiandien, kai jau žinome, ką reikėjo dėl to iškentėti, vargu ar galėtume tai padaryti. Draugai dažnai klausinėdavo, ką darysime, jei vieną ar net du mėnesius nesulauksime klientų. Tačiau mes apie tai negalvojome, o visiškai atsidavėme darbui.

 

Buvo daug ir tokių, kurie sakė, kad bankrutuosime, net neatsidarę picerijos. Tačiau pastebėjome, kad mums atsidarius savąją, po kurio laiko užsidarė kelios aplinkinės užeigos ir kavinės Savanorių prospekte“, – neslėpė verslininkai.

 

Paklaustas, ar skyrė daug dėmesio picerijos reklamai, D.Šatas stebėdamasis teigė, jog reklamos nebuvo: „Geriausia reklama – kokybiškas darbas. Picerijoje apsilanko nemažai užsieniečių, sulaukiame nemažai pagyrimų dėl tvarkos, kruopštumo.“

 

Aštuoniasdešimtmetė – nuolatinė klientė

 

Įmonės įkūrėjai džiaugiasi galintys pasiūlyti policijos pareigūnams 2 litų nuolaidas picai. „Gerbiame šią instituciją: pastebime, kad policijos pareigūnai yra tikrai nuoširdūs žmonės ne tik vilkėdami uniformą, bet ir be jos. Kai gauname iškvietimų pristatyti picų į uždaras teritorijas, patruliai per radiją praneša kolegoms, kad praleistų „Bzz“ picos automobilį“, – gyrėsi verslininkai.

 

Verslininkai teigia turintys ir daug nuolatinių klientų. Savo amžiumi išsiskiria netoliese gyvenanti aštuoniasdešimties metų pensininkė, kuri ateidama pirkti picų atsineša savo dėžutę.

 

„Kaip tokiems ištikimiems picerijos klientams gali netaikyti nuolaidos“, – su šypsena pasakojo D. Šatas.

 

 D. Šatas ir L. Melnikas
L. Melnikas (kairėje) pirmaisiais picerijos gyvavimo mėnesiais kepė picas, D. Šatas – aptarnavo klientus.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama