masterforex-v.lt   
2012 01 27, 17:53
„Mercedes–Benz“ ir BMW: kas laimės auto gigantų mūšį? 

Image
BMW
Pagrindinė pradedančių investuotojų klaida perkant automobilių kompanijų vertybinius popierius yra ta, kad jie (paveikti biržos brokerių menedžerių, pajinių investicinių fondų ir kompanijų, gaunančių pajamas iš pardavimų ir todėl suinteresuotų parduoti bet ką) perka visų garsių prekinių ženklų akcijas, pradedant „Coca Cola“ ir baigiant „Mercedes“, BMW ir „Toyota“.

 

Ar gali paprastas dvidešimtmetis investicinio fondo menedžeris profesionaliai orientuotis tokioje verslo sferų įvairovėje? Be abejo ne! Todėl nenuostabu, kad perkant vertybinius popierius laimi ne pirkėjas (investuotojas), o pardavėjai (brokeriai), gaunantys komisinius nuo pardavimų, ką  akivaizdžiai parodė pasaulinė finansinė krizė.

reklama

 

Kokias akcijas verta pirkt investuotojui: Mercedes ar BMW?

 

Jeigu jūs žinote pagrindinę visų pradedančių investuotojų  klaidą (negalima aklai pasitikėti niekuo, investuojant pinigus), kartu pabandykime atlikti dviejų auto gigantų ir amžinų konkurentų – Mercedes ir BMW - lyginamąją analizę, tuomet suprasime, kuris  iš jų yra perspektyvesnis, gaus didesnį pelną ir, tuo pačiu, kieno akcijų kaina išaugs ir kodėl.

 

2011 metų  pasaulinių brendų sąraše Mercedes užėmė 12 vietą, o BMW- 15. Aukščiau iš automobilinių brendų stovi tik Toyota - 11 vieta. Taigi visai neatsitiktinai Mercedes–Benz ir BMW, kartu su Audi, įvairiose rinkose užima padorius 10-12%.

 

Mercedes- Benz ir BMW - viena iš ryškiausių porų pasaulinėje automobilių pramonėje. Apie šias mašinas sakoma: yra gerų automobilių, bet yra  Mercedes ir BMW. Iš tikrųjų:

 

    * šių brendų vertė yra labai panaši: Mercedes- Benz - $27,445 mlrd. (+9% lyginant su 2010 metais), o BMW- $24,554 mlrd. (+10).  Tačiau BMW savo vertę gali žymiai pakelti, būdamas Londono Olimpinių žaidynių sponsoriumi;

    * jų produkcija visada yra komforto, aukštos kokybės, saugumo ir patikimumo įsikūnijimas. Reikia pripažinti, kad mūsų planetoje ne tiek ir daug automobilių markių su  tokiomis  idealiomis savybėmis.

    * abi kompanijos šiandien, galima sakyti, išgyvena renesansą. Smarkiai auga automobilių pardavimas ir kompanijų pelnas.

 

Tačiau Mercedes-Benz ir BMW nėra ta pora, kurią galima būtų pavadinti „saldžia“. Tai greičiau „prakeikti draugai“, nuolat lenktyniaujantys tarpusavyje amžini konkurentai (abi kompanijos siūlo brangius ir prestižinius liuks klasės automobilius).

 

Taigi, kyla klausimas, kuri iš šių kompanijų yra labai gera, o kuri tiesiog gera (kitame kontekste apie jų produkciją nėra prasmės kalbėti). Masterforex - V Akademijos ekspertai nusprendė išsiaiškinti: kas laimi konkurencinėje kovoje, pritraukiant naujus pirkėjus bei išlaikant senus? Ir apskritai, ar Mercedes-Benz ir BMW  konkuruoja, ar tiesiog varžosi tarpusavyje?

 

Kas turtingesnis? Kompanijų kapitalizacija

 

Kaip žinia, bet kurios kompanijos kapitalizacija tolygi jos augimui, o tai svarbi sąlyga būsimam pelnui. Taigi, BMW rinkos kapitalizacija  sudaro šiek tiek daugiau nei 28 mlrd. eurų (beje, BMW kapitalizacija  viršijo General Motors) ir išaugo 5,6%. BMW akcijos nuo 2011 metų pradžios  pabrango 40%. Reikia pažymėti, kad šio koncerno akcijos yra tarp 30 geriausių Vokietijos kompanijų (DAX Index).

 

Daimler AG rinkos kapitalizacija, kurios dukterinė įmonė ir yra Mercedes-Benz, yra didesnė - apie 67,4 mlrd. eurų. Daimler akcijos nuo 2011 metų pradžios pabrango 30%.

 

Masterforex - V Akademijos Prekybos biržoje fakulteto vadovo I. Vasiovo nuomone, BMW kompanijos akcijos  pasiekė aukščiausią prieškrizinį lygį ir dabar prekiaujamos aukščiausiomis kainomis.

 

Akcija techninės analizės požiūriu atrodo gana stipri, nepaisant didelių problemų Europoje:

 

 

Mercedes-Benz kompanijos akcijos gerokai nukrito po 2008 metų krizės ir šiuo metu taip ir nepasiekė prieškrizinio lygio. Nors nuo to laiko akcijos dalinai išaugo,  bet po rinkos smukimo 2011 m. rugpjūtį jos taip ir neatsistatė. Matomai, kompanija turi tam tikrų problemų ir jos akcijos atrodo gana silpnos.

 

Po staigaus kritimo pernai metų rugpjūtyje vokiečių kompanijos Daimler AG akcijos stabilizavosi 30-37 eurų koridoriuje. Net esant žemam rinkos aktyvumui pošventiniu periodu, investuotojai išlieka optimistiški, pirkdami aktyvus, ko pasekoje kaina smarkiai priartėjo prie viršutinės koridoriaus ribos. Reakcija į 37 eurų kainos lygį nulems rinkos ketinimus: pramušimas ir įsitvirtinimas virš jo duos signalą pirkimui, atšokimas parodys fleto pratęsimą.

 

Kuri didesnė? Kompanijų pardavimų apimtys

 

Automobilių rinka  pasaulyje vystosi brangesnių modelių (premium segmento) pardavimo dalies didėjimo kryptimi ir čia yra stiprios būtent vokiečių automobilių gamintojų pozicijos, kadangi ir Mercedes–Benz, ir BMW pernai metų pardavimai išaugo. Ir vis tik šių lenktynių lyderiu tapo BMW. Deja, bet tie laikai, kai pasaulinės auto pramonės liuks klasėje dominavo Daimler AG, jau praėjo.

 

Pagal 2011 metų rezultatus Mercedes- Benz realizavo 1,25 mln. automobilių. Nuo 2011 metų pradžios, palyginus su 2010 metais, tai sudaro 7,6%  prieaugį. Daugiau automobilių Daimler AG nebuvo pardavusi.

 

Ypač smarkiai 2011 metų pirmame pusmetyje paklausa išaugo Rusijoje (+70%), Kinijoje (+50%), Indijoje ir Taivanyje (+40-45%). Po 40 metų dominavimo premium sektoriuje Daimler AG neketina pasiduoti be kovos. 2015 metais kompanija ruošiasi parduoti 1,5 milijono lengvųjų automobilių Mercedes.

 

BMW 2011 metais  pardavė apie 1,6 milijono mašinų (bet kuriuo atveju, per praėjusių  metų 11 mėnesių kompanija pardavė daugiau kaip 1,51 mln. mašinų). Taigi, prieaugis buvo rekordinis per visą kompanijos istoriją – 14,5%. Padėjo paklausos padidėjimas JAV (+14,6%, BMW –pardavimų lyderis vasaros pabaigoje), bet visų pirma - pardavimų bumas Kinijoje (+40%) ir Rusijoje (+38,8%).

 

Taigi, BMW pagal 2011 metų rezultatus vėl aplenkė Mercedes, eilinį kartą įtvirtindama savo pirmavimą premijinių automobilių gamintojų tarpe. Bet kol Mercedes-Benz ir BMW konkuruoja tarpusavyje, jiems ant kulnų lipa Audi, per 2011 metų 11 mėnesių padidinusi pardavimų apimtis 19%. Jeigu visų metų rezultatai sieks 1,3 mln. vienetų, tai kompanija taps antruoju pasaulyje liuks klasės automobilių gamintoju po BMW, aplenkdama Mercedes-Benz. O iki 2015 metų Audi tikisi aplenkti ir BMW.

 

Kas turtingesnis: Mercedes- Benz ir BMW finansinės veiklos rezultatai

 

 

Vienos ar kitos kompanijos pelno problema investuotojams - tai ne banalus nosies kaišiojimas į svetimus reikalus. Suprantama, kad finansinių srautų kontrolė leidžia stebėti pelno ir nuostolių  grafiką, padeda greičiau susiorientuoti automobilių gamintojų perspektyvose.

 

Taigi, 2011 metų pradžioje abi kompanijos startavo audringai: Daimler AG 2011 metų pirmame ketvirtyje, lyginant su tuo pačiu 2010 metų periodu, padvigubino grynąjį pelną, o BMW padidino ketvirčiu. BMW pajamos I ketvirtyje sudarė 16 mlrd. eurų, o Mercedes-Benz - 13,9 mlrd. eurų. Daimler AG metų apyvarta sudarė 97,8 mlrd. eurų, o grynasis pelnas - 2,5 mlrd. eurų.

 

BMW kasmetinė apyvarta sudaro 53 mlrd. dolerių. Esant gana sudėtingai pasaulio ekonominei padėčiai, bendras kompanijos pelnas pernai metais išaugo 2,35 mlrd. dolerių ir  24% padidėjo grynasis pelnas. Pagal 2011 metų III ketvirčio rezultatus, BMW gavo 1 mlrd. eurų gryno pelno, o visos pajamos sudarė 16 mlrd. eurų.

 

Kas kūrybingesnis? Sėkmės paslaptys

 

Žmonių sąmonėje Mercedes-Benz ir BMW suvokiami kaip absoliutus automobilių gamybos etalonas, aukštų standartų komforto srityje, saugumo ir kokybės sinonimas. Reikia pažymėti, kad abu auto gigantai negaili pinigų šios reputacijos palaikymui. Ir tai savaime suprantama.

 

Juk automobilio reputaciją taip pat sunku atstatyti kaip ir sugadintą moters reputaciją. Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ekspertai išskyrė keletą pagrindinių Mercedes-Benz ir BMW sėkmės bruožų, tiek bendrų abiem kompanijoms, tiek kiekvienai atskirai:

 

    * kompanijos amžius. Čia BMW ne konkurentas Mercedes-Benz. Daimler gamyba buvo pradėta dar 1883 metais. O ką reiškia amžius automobilių kompanijai? Skirtingai nei moterį, automobilį amžius tik puošia, juo didžiuojamasi, jis pakelia kompanijos brendo vertę. Automobilyje viskas turi būti puiku, o ypač markė. BMW buvo įkurta 1916 metais, pirmą mašiną pagamino 1929 m. Be abejo, BMW turi kuo didžiuotis. Jo istorija prasidėjo nuo nedidelės aviacinių variklių gamyklos, o šiandien automobiliai gaminami 25 gamyklose ir 14 pasaulio šalių. Bet automobilis-legenda vis tik yra Mercedes-Benz, tai brendas Nr.1 tarp premium segmento automobilių. Šiandieninė jo sėkmė pagrįsta daugiamečiu gyventojų pasitikėjimo reitingu,o jis brangiai kainuoja;

 

    * Stabilumas, pastovus vystymasis. O čia tai BMW neturi lygių. Jau  septinti metai paeiliui, kasmetiniame Dow Jones (DJSI) stabilaus vystymosi indekse auto koncernas tituluojamas pačia stabiliausia auto kompanija pasaulyje;

 

    * Darbas dėl ateities, kruopščiai paruošta kompanijos strategija. Ir čia dar visai neseniai BMW užėmė geresnes pozicijas. Dar tolimais 1973 metais BMW tapo pirmąja kompanija, įsteigusia gamtos apsaugos specialisto pareigybę. Mercedes-Benz akivaizdžiai atsilieka ekologiškų technologijų diegime ir dabar iš visų jėgų stengiasi atsigriebti;

 

    * Aukštas atsakomybės lygis. Pakanka paminėti, jog BMW yra viena iš nedaugelio auto kompanijų, kurioje ir šiuo metu, siekiant didesnio patikimumo, konvejerinis surinkimas vykdomas rankomis. Koncernas nenaudoja savo gamyklose pramoninių robotų;

 

    * Inovacines technologijos. Abi kompanijos kūrybiškai vysto automobilių gamybą, nuolat siekia tobulumo ir diegia naujus išradimus. Ir Mercedes–Benz, ir BMW pastoviai atnaujina įvairių klasių automobilių modelius.

 

Pavyzdžiui, pernai buvo pristatyta trečios kartos Mercedes-Benz M-klasė. Šiuose  automobiliuose sumontuotos pačios  moderniausios sistemos ir įrengimai: atitinka Euro-6 normas, kurios įsigalios tik 2014 metais, turi iki 9 saugos pagalvių, nustatančią vairuotojo nuovargį sistemą, išankstinės apsaugos sistemą, sumažėjusio spaudimo padangose jutiklius, avarinę signalizaciją ir t.t, ir pan.

 

Ir vis tik inovacijų srityje BMW lenkia Mercedes-Benz. Šiandien BMW - tai techninio tobulumo įsikūnijimas. Beje, būtent ši kompanija pasiūlė stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS), kurią dabar jau montuoja visi pagrindiniai automobilių gamintojai.

 

2011 metais koncernas daugiausiai dėmesio skyrė naujų medžiagų  įdiegimui savo automobiliuose (pasiūlė ypatingai lengvą kompozitą iš anglies pluošto variklio gaubtui, aliuminį panaudojo durims ir stogui, magnį atraminei prietaisų panelės plokštei, kas visumoje leidžia žymiai sumažinti mašinos svorį). Ir antra, efektyvesnių ir ekonomiškesnių variklių kūrimui (kompanija pradėjo gaminti keturių cilindrų variklius, kurie bus 16% ekonomiškesni negu šešių cilindrų).

 

Be to, BMW savo klientams greitai pasiūlys taip vadinamą „elektroninį horizontą“, lazerines automobilines lempas ir daug kitų naujovių. Jeigu BMW automobilis galėtų kalbėti, jis pasakytų tik tris fazes:  -Duok pinigų!- Duok dar pinigų! - Juk matai ką aš galiu!;

 

    * Aukštas saugumo lygis, tiek vairuotojo, tiek ir keleivių. Kadangi pats pavojingiausias mašinos taškas yra vairuotojas, Mercedes-Benz ir BMW savo automobiliuose montuoja  aukščiausio lygio aktyvias ir pasyvias saugumo sistemas. Pavyzdžiui, atnaujintas BMW X3 turi dvi video kameras veidrodžiuose ir vieną galinėse duryse, „protingus“ stop signalus, daugiaformatę borto sistemą su navigatoriumi, greičio ir navigatoriaus parodymų projektavimą ant priekinio stiklo priešais vairuotoją ir t.t. ir pan.

 

O nauja BMW 5-tosios serijos karta pripažįstama saugiausiais automobiliais savo klasėje (ekstremalus pagalbos iškvietimas su automatiniu informacijos perdavimu apie automobilio vietą ir auto įvykio pobūdį). Dėl to šiam modeliui visame pasaulyje buvo įteikta daugybė apdovanojimų, prizų ir premijų. 

 

Tarp kitko,  jis  tapo pirmu automobiliu, kurio saugumo priemonėms pagal Euro NCAP crash-test rezultatus suteiktas 100% reitingas. JAV kelių saugumo draudimo institutas (IIHS) suteikė jam premiją „Geriausias pasirinkimas saugumo požiūriu“. Šiuo metu koncernas kuria automobilinį autopilotą;

 

    * Komfortas. Vairuojant Mercedes-Benz ar BMW, patiriamas estetinis pasitenkinimas. Tiesiog negalima pamiršti Mercedes-Benz su jo pašildymo, ventiliacijos ir masažo sistemomis. Jau minėtame BMW X3 - odiniai krėslai su reguliuojamomis  šonininėmis ir juosmens atramomis, pašildomas vairas su valdymo mygtukais ir valdikliais ir daugybe kitų naudingų įrengimų. Interneto paslaugų srityje nenuginčijamas lyderis, be abejo, yra BMW: viešbučių, restoranų, vaistinių, bankomatų, parkavimo aikštelių paieška, oro prognozė, informacija apie lankomą šalį ir pan. šios mašinos savininkui jau ne problema.

 

BMW vadovas Norbertas Reitchoferis įvardijo keturis punktus, atnešusius kompanijai sėkmę, tai:

 

    * žinok savo stipriąsias puses (būti tokiu kaip visi - tiesiog kvaila, nes būtinai pralaimėsi);

    * koncentruok savo jėgas viena kryptimi ir tapk joje lyderiu, nesiblaškyk;

    * ieškok savito požiūrio ir tapk pirmu;

    * išlaikyk kokybės lygį, t.y. gamink tik tą lygį atitinkančias prekes. Laikydamasi  šių taisyklų,

 

BMW vengia atakuoti konkurentų stipriąsias pozicijas. Būtent todėl BMW nekonkuravo su   Mercedes-Benz technologijų srityje, kur jų autoritetas nepajudinamas. BMW ieškojo savo kliento ir jį surado. Šiandien sakoma, kad tarp BMW ir Mercedes-Benz nėra skirtumo, skirtumas tik - kas jį vairuoja.

 

Vyresni vairuotojai teikia pirmenybę brangesniam Mercedes-Benz. Jaunesni - greitam, galingam ir šiek tiek pigesniem BMW automobiliui (beje, viena iš priežasčių, kodėl jaunimas teikia pirmenybę BMW, ir yra ta, kad vyresniems labiau patinka Mercedes. Tiesiog mada). Jeigu Mercedes - tai prestižas (sakoma, naujas Mercedes keičia manieras) ir važiavimo komfortas, tai BMW- „draivas“ ir vairavimo precizija.

 

Neatsitiktinai BMW devizas - „malonumas vairuojant“. Kaip sakoma, BMW – vairuotojui, o Mercedes - keleiviui. Ir kas išdrįs įrodinėti, kuri iš šių dviejų mašinų yra geresnė? Kiekviena savaip gera ir kiekviena turi savo pirkėją. Tiesa, neseniai BMW vis tik įžengė į Mercedes teritoriją, pasiūlydama 7 serijos modelius (ilgesni, masyvesnės radiatoriaus grotelės, solidūs kaip lėktuvas). Analitikai baiminasi, kad tokiu būdu kompanija gali prarasti savo kozirį – dings jo pagrindinė idėja.

 

Taigi, ekscentriškumo požiūriu BMW, be abejo, lenkia Mercedes, bet kol kas atsilieka įvaizdžio srityje.

 

Kas perspektyvesnis – BMW ar Mercedes–Benz?

 

Tačiau net tokie auto gigantai, kaip BMW ir Mercedes–Benz turi problemų. Pirmąją šių metų sausio savaitę Daimler ir BMW akcijos nukrito 1,1%.

 

Kalbant apie silpnąsias puses, analitikai pažymi:

 

    * per daug didelės Mercedes–Benz gamybos sąnaudos, lyginant su konkurentais;

    * nėra stambaus akcininko, o su tuo susijusi absorbcijos rizika. BMW patikimumą palaiko stambus kompanijos akcininkas – Kvandtų (Quandt) šeima, kuriai šiandien priklauso 46,7% akcijų (beje, sklinda gandai, kad šeimos akcijų paketas gali viršyti 50%).

 

Tiesa, po to, kai prie Daimler akcininkų be Kuveito ir Deutsche Bank prisijungė stambi investicinė kompanija iš Adu Dabio (9,1% akcijų), pasklido kalbos, kad maždaug 20% Daimler AG akcijų yra patikimose rankose ir tai duos stabilumo akcininkų struktūroje. Bet kuriuo  atveju, savininkai iš Arabų Emyratų pareiškė, kad pirmoje eilėje jie linkę vystyti naujas technologijas:

 

    * Mercedes–Benz atsilikimas ekologiškų technologijų diegime;

    * BMW susidūrė su paklausos kritimu Vokietijoje ir Europoje;

    * kai kurie ekspertai mano, kad BMW šiandien ilsisi ant laurų ir banaliai pravalgo tą potencialą, kurį sukaupė 90-ųjų metų viduryje.

 

Bet abi kompanijos į šias problemas žiūri ir kaip į užslėptas galimybes, todėl jų planuose:

 

    * gamyklų tinklo plėtimas už Vokietijos ribų, savo pozicijų stiprinimas Šiaurės Amerikos ir Azijos rinkose (pirmoje eilėje – Kinijoje) ir Rusijoje. BMW patikėjo savo automobilių surinkimą rusų kompanijai „Avtotor“ Kaliningrado srityje ir BMW vadovybė liko patenkinta rusų darbu. Daimler AG skiria $2 mlrd. gamyklos Tuskalūzos mieste (Alabamos valstija) modernizavimui ir išplėtimui, beje, tai yra pirma koncerno gamykla už Vokietijos ribų. Amerikos liukso klasės automobilių rinkoje Mercedes–Benz tikisi užimti lyderio pozicijas.

 

Jei apie 70% BMW automobilių, parduotų 2002 metais, buvo pagaminta Vokietijoje, tai šiandien tik 58% pagaminama šalies teritorijoje ir šis skaičius artės prie 50%. Be viso kito, darbas kitose rinkose leidžia šioms kompanijoms apsidrausti nuo valiutų svyravimo;

 

    * naujų modelių išleidimas. Pavyzdžiui, naujos kartos E klasės Mercedes–Benz. BMW Group 2012 metais ketina 60% atnaujinti esamus modelius, planuoja išplėsti savo krosoverių modelių gamą (X2 ir X4), įsitvirtinti kompanijai naujoje minivenų klasėje, šiuo metu BMW nereprezentuoja šios klasės;

    * gamybos didinimas.  BMW kompanija iki 2020 planuoja padidinti gamybą iki 2 mln. automobilių per metus;

    * ekologiškos technologijos. BMW jau anonsavo naujų, i- serijos, „žaliųjų“ automobilių išleidimą;

    * investicijos. Investicinių apimčių didinimas savo modelių aukštosioms technologijoms vystyti, tokie yra Mercedes–Benz planai;

    * kuro taupymo technologijų vystymas. Šie kryptimi nuolat vystosi BMW ir t.t.

 

Reziumuojant, abiejų kompanijų finansinė padėtis gera, stabiliai auga pelnas, didinama gamyba. O visgi, kas vyksta tarp BMW ir Mercedes–Benz - konkurencija ar lenktyniavimas? Panašu, kad jiems tai konkurencija sektoriaus viduje, o investuotojams ir pirkėjams – naudingas lenktyniavimas. O konkurencijoje - kaip bokse: laimi tas, kas moka susikoncentruoti, išeidamas į ringą (t.y., į rinką) išsaugoti ramybę ir tiki savo pergale. Ir šiaip, kuo daugiau konkurentų, tuo aukštesnis pjedestalas.

 

 

 

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: