VersloSavaite.lt   
2015 12 18, 15:24
„Limitless Internet Group Ltd“ konsultantas A. Sinkevičius: SEO specialistas nelygu apgavikas

Image
SEO
Jei prieš keletą metų apie SEO žinojo tik perspektyvūs ir naujovės besidomintys verslininkai, tai šiandien SEO optimizacijos sąvokomis švaistosi net jauniausi verslo atstovai, o internete pridygę darbo skelbimų pareigoms „SEO specialistas“.

 

O kur didelė paklausa, didelė ir pasiūla. Kaip nepapulti į sukčių pinkles ir iš tiesų tapti labiau matomiems paieškų sistemose papasakoti sutiko „Limitless Internet Group Ltd“ verslo konsultantas iš Londono Arnas Sinkevičius.

reklama

 

- Verslininkų tarpe šiandien vis dažniau vartojama SEO optimizavimo sąvoka, tačiau vis dar mažai verslininkų žino, kas iš tiesų yra SEO paslaugos. Kaip jas reikėtų suvokti?

 

- Pradėkime nuo pradžių. SEO – tai angliško termino Search Engines Optimization sutrumpinimas. Lietuviškai tai būtų paieškos variklių (mašinų) optimizavimas. Kaip suprasti paprastai? Paprastai kalbant, SEO yra tarsi metodika iš daug veiksnių ir sprendimų, kurių visuma padeda interneto svetainei atsirasti aukščiausiose paieškų sistemų rezultatų pozicijose.

 

Visa SEO technologija dažniausiai skiriama šių paieškų robotams, kurie atrenka rezultatus, tad SEO iš esmės pritaikyta jų veikimo principams. Paprastai tariant, SEO yra Jūsų svetainės pritaikymas paieškų sistemoms ir jų kriterijams, pagal kurias atrenkami paieškų rezultatai.

 

Verslininkai, pirmą kartą išgirdę apie SEO optimizavimą ir atvykę į konsultaciją, dažnai klausia, ar iš viso jiems SEO reikalingas ir ką jis duoda. O nauda labai paprasta. Pirkėjo elgsenos teorija rodo, kad žmogus, ieškodamas informacijos ar prekių internete, dažniausiai pagal savo ieškomą frazę atsidaro pirmus 3-5 paieškų sistemų rezultatuose parodomus svetainių adresus. Tik apie 20 proc. žmonių renkasi žemiau esančias pozicijas, o į 2 paieškų rezultatų puslapį užskysta vos keli procentai. SEO tikslas, kad Jūsų svetainę nenukristų ne tik į antrą puslapį, bet ir į pirmo puslapio apatines pozicijas. Arnas Sinkevičius

 

- Įvairiose Lietuvos įmonėse jau vis aktyviau ieškoma pozicija - SEO specialistas. Kaip tokiu tapti?

 

- Tokia tendencija labai pastebima, kaip ir tendencija, kad SEO specialistu pasivadinti jau tampa netgi madinga. Labai dažnai verslininkai priviliojami SEO paslaugomis ne per patirtį, o dėl prašmatniai sukurto SEO specialisto puslapio. Žinoma, rimtai dirbantis verslininkas, galintis šiek tiek skirti laiko SEO informacijos paieškai, neapsigaus taip greitai. Tačiau esama labai daug atvejų Lietuvoje, kai pirmiausiai pasirašomos metinės sutartys su SEO specialistais, o tik paskui šie specialistai ima mokytis SEO meno.

 

Tačiau reikia pripažinti, kad dėl šios praktikos kalti ir patys verslininkai. Ne retai nesuprantantis SEO esmės vadovas, tiesiog nori pasirinkti lengviausią kelią – sumoka pinigus ir viduje džiaugiasi, kad jo puslapis jau optimizuojamas. Bet nesidomi nei rezultatais, nei atliekamais darbais.

 

- Daug metų dirbate su įvairiomis tarptautinėmis kompanijomis. Ar užsienio rinkoje SEO toks pats populiarus kaip Lietuvoje?

 

-Užsienio rinkoje SEO vis dar yra populiari sritis, tačiau tai ne toks prestižo reikalas, kaip dabar Lietuvoje. Nors Lietuvos SEO specialistams reikėtų pasidomėti užsienio tendencijomis, nes įtartina, kodėl tiek mažai agentūrų ir įmonių Lietuvoje gali pasiūlyti SEO optimizavimą užsienio rinkoms.

                     

- Kokios pagrindinės verslininkų klaidos Lietuvoje, kai ieškoma SEO paslaugų?

 

- Didžiausia klaida yra mano jau minėtas nenoras domėtis, ką samdau. Lietuva – nedidelė šalis ir rinka čia nedidelė, bet SEO specialistų gausa stebina. Visuomet sakau verslininkams, kad nereikia ieškoti SEO     specialistų tiesiog vedant į Google „SEO optimizavimas“ ar „SEO specialistas“.

 

Bent kiek išmanantis specialistas rūpinasi, kad būtų pirmosiose pozicijose. Deja, dažnai kompleksiško SEO jis atlikti negali. Geriausiai rinktis specialistus pagal rekomendacijas. Juk tai yra geriausia reklama ir akivaizdus žmogaus patirties įrodymas.             

 

- Kaip atpažinti, kas siūlo kokybiškas paslaugas?

 

- Pirmiausia, prieš rinkdamiesi SEO specialistą ar SEO optimizavimą atliekančią agentūrą patys bent šiek tiek susipažinkite su pagrindiniais SEO principais. Informacijos apie SEO surasti labai nesunku, užsienio verslo portaluose apie tai kalbama daug ir dažnai.

 

Išsiaiškinę bent pagrindines SEO taisykles, prarasite kelias valandas, tačiau sutaupysite didelius pinigus, nes tikėtina, kad nepasisamdysite sukčių.

 

- Daug kartų internete teko girdėti apie tai, kad optimizavimui pakanka susikurti tinklaraštį ir pasisamdyti SEO straipsnių rašytoją. O kaip vidinis svetainės SEO ir išorės SEO poreikis?

 

- Tinklaraštis geras dalykas, bet jis nesuveiks taip, kaip norėtumėte. Bent jau užsienio rinkose. Kitaip tariant, jei norite būti matomi plačiai ir apimti didesnę rinkos dalį, vien tinklaraščio nepakanka. Tačiau jei žiūrite siauriau, tekstų galia yra reikšminga. Štai vietiniam odontologui turbūt nereikia, kad jo svetainę matytų puse Europos žmonių, ieškančių odontologo paslaugų.

 

Jam pakanka pritaikyti svetainę Google kriterijams, papildyti svetainę turiningais, efektyviais ir raktiniais žodžiais praturtintais tekstais. Dar šiek tiek darbo su tekstais turinio valdymo sistemai, paveikslėliais, antraštėmis, nuorodomis, socialinių tinklų moduliais. Štai ir pagrindinis jo darbas. Ir jam tikrai pakaks. Tai ir yra vadinamasis vidinis SEO.                      

 

O išorinis SEO ir yra tas tinklaraščio rašymas, nuolatinis rodymasis internete įvairiais būdais ir įvairiomis formomis. Tai gali būti video filmai, apklausos, komentarai, dalyvavimas forumuose, nuorodų kataloguose, skelbimų portaluose. Ir žinoma – socialiniuose tinkluose. Tai nuolatinė veikla, kuri turi būti planuojama, vykdoma ir duoti rezultatų.

 

Nereikia šiaip sau kažkur rodytis, internete reikia palikti apie save tam tikras žymas – atgalines nuorodas arba vadinamuosius „backlink`us“. Tai yra išorinis SEO, kuris trunka daug laiko, kainuoja daug darbo, išmanymo, reikalauja patirties, kūrybiškumo ir kantrybės. Dar daugiau darbo reikalauja noras ne tik pasirodyti internete, bet ir parduoti savo produktą. Tuomet vien SEO nepakanka, reikia turėti šalia gerą IT specialistą, išmanyti HTML kalbą, domeno valdymo ir kūrimo subtilybes.

 

Beje, niekuomet nereikia pamiršti domėtis naujomis taisyklėmis ir interneto aktualijomis. Štai nuo 2016 m. „Google“ suteiks geresnes pozicijas paieškų rezultatuose toms svetainėms, kurios turės savo mobiliąją versiją, bet internete vis dar gausu verslininkų, pamiršusių tuo pasirūpinti. Tokia pati situacija ir dėl SSL saugos sertifikato, kurio vis dar neturi daugelis lietuviško verslo svetainių.

 

- Šiandien net mažieji verslai ieško SEO paslaugų bent vienkartiniam panaudojimui, kuris, jie tikisi, išgelbės ir išpopuliarins jų verslą. Ar įmanoma to pasiekti vieną kartą susitvarkius svetainės tekstus ir susirašius išganinguosius META aprašymus?

 

- Kažkiek vis tiek padės, tačiau tai gali būti tik laikinas rezultatas. Kitaip sakant, veiks tol, kol konkurentai nieko neveikia. O kai jie pasirūpins tuo pačiu, atsinaujins puslapius, užsiims aktyvia veikla internete ir socialinėje erdvėje – Jums vėl garantuota rezultatų pabaiga.

 

Kitaip sakant, vienkartinės laimės SEO nebūna, tai nuolatinis darbas, kurį vieną kartą atlikti negana.

 

- Ar galima manyti, kad šiandien rinkoje niekas tavęs nežinos, jei nesinaudoji SEO paslaugomis?

 

- Galima sakyti, kad prapuola tie, kurie nesinaudoja SEO. Ypač, jei SEO paslaugomis naudojasi jų konkurentai. O taip ankščiau ar vėliau atsitiks. Vis daugiau verslininkų Lietuvoje nori būti matomi, tačiau vis dar maža jų dalis, žino, kaip reikia tai daryti ir nori tai atlikti tinkamai.

 

Tad kol kas rinkoje laimi tie, kurie renkasi patikimas SEO paslaugas, o ne vienadienius pagalbininkus. Jie ne tik pakyla paieškose, pakyla ir jų pardavimai.

 

- Teko pastebėti, kad rinkoje ne tik SEO specialistai, bet ir jų mokymai ar tik konsultacijos yra įkainojamos tikrai reikšmingomis sumomis. Gal patartumėte šalies verslininkams, kaip atpažinti apsišaukėlius SEO specialistus.

 

- Kol kas dažniausiai savo klientams, kurie kreipiasi konsultacijos,   patariu ieškoti gerų SEO specialistų užsienio rinkose, jeigu savo verslą planuojate tarptautiniu mastu. Užsienyje dirbantis specialistas išmano situaciją, kasdien domisi naujovėmis ir jau turi šiokios tokios patirties. Tuo tarpu planuojant pasiekti tarptautinę rinką ir samdyti lietuviškos rinkos SEO specialistą nėra pati geriausia idėja. Tai būtų tas pats, kas žieminius batus pirkti paplūdimio šlepečių krautuvėje.

 

Kaip atskirti, kokie SEO specialistai patikimi ir kas iš tiesų turi naudingos patirties? Rinkitės tuos, kurie jau gali kažkuo pasigirti. Specialistus, kurių partneriai ir klientai yra žinomos įmonės, agentūras, kurios parduoda produktus į visą pasaulį. Tik praktiška patirtis įrodo specialisto pasirengimą įveikti užduotis taip, kad rezultatas džiugintų klientą.

 

www.limitlessinternetgroup.com

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: