masterforex-v.lt   
2012 04 05, 13:25
Kokie britų automobilių pramonės augimo ypatumai krizės metu?

Aston Martin
Aston Martin
Pasaulinis finansinis nestabilumas vis dažniau verčia investuoti į prabangos prekes, investuoti su viltimi, kad laikui bėgant jų vertė tik kils. Vienos tokių, pelnytai vadinamos prabangos prekėmis, yra garsių britų markių Bentley, Rolls-Royce, Jaguar, Aston Martin automobiliai.

 

Todėl kyla visiškai natūralus klausimas: kokia gi yra Didžiosios Britanijos automobilių pramonė šiandien? Ar pelninga investuoti į įmonių-gamintojų akcijas arba įsigyti Rolls-Royce, Bentley, Jaguar, Aston Martin automobilius.

reklama

 

Didžiosios Britanijos ir Korėjos automobilių pramonės tendencijos... yra skirtingos

 

Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje analitikai mano, kad Britanijos automobilių pramonės vystymosi vektorius priešingas pasakiškai Korėjos automobilių pramonės trajektorijai (žr. Investuotojams: ar persės pasaulis į korėjietiškus automobilius?).

 

Jei Korėjos automobilių gamintojai, taip sakant, eina keliu „iš prasčioko į ponus“, Britanijos, deja, pasuko priešingu kryptimi, „iš ponų (tiksliau – lordų) k prasčiokus“. Spręskite patys: 

 

- faktiškai visa Didžiosios Britanijos automobilių pramonė jau išparduota. Bent jau,geriausios britų automobilių markės perėjo į užsienio kompanijų rankas: Rolls-Royce priklauso BMV, Bentlley – koncernui Volkswagen, Jaguar ir Land Rover – Indijos Tata Motors, Aston Martin – JAV ir Artimųjų Rytų  šalių konsorciumui, Rover – kinų automobilių gamintojui Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). Legendinė britų automobilių pramonė baigia savo gyvavimą, kaip nacionalinė, ir baigia jį nešlovingai;

 

- didžiosios automobilių markės nyksta.  Nauji Rolls-Royce, Bentley ir kiti lėtai, tačiau vis tik keičia savo išvaizdą, techninį „įdarą“, juose vis mažiau tikros britiškos dvasios,- taip mano dauguma Didžiosios Britanijos gyventojų;

 

- be to, daugelio nuomone, tos mašinos – tai automobilinės nuobodybės įsikūnijimas.  „Prestižinis antkapis ant ratų“, kaip ir anksčiau, kainuoja pasakiškus pinigus ir reikalauja labai brangaus aptarnavimo. Pavyzdžiui, tas pats Rolls-Royce Phantom kainuoja apie 400 000 JAV dolerių - tai suma, leidžianti pradėti nuosavą verslą.

 

Kita vertus, Masterforex-V Akademijos ekspertai sako, kad britų automobiliai ir šiandien yra ne tik automobiliai, jie yra:

 

- pasaulinės automobilių pramonės legendos, automobilių meno šedevrai, keliantys didžią pagarbą ir susižavėjimą. Kaipgi nepripažinti, kad jiems būdingas harmoningas konservatyvaus dizaino ir techninių naujovių derinys – tai aukščiausias pasaulinės automobilių pramonės pilotažas. Tai ne automobiliai – tai tikri briliantai, kurie, kaip žinia, yra amžiams;

 

- aukščiausios ir prestižiškiausios iš visų esamų automobilių klasių – ekstra-klasės – lyderiai. Premium segmentui nebaisi net baisiausia krizė: elitinių automobilių paklausa auga. Tiesa sakant, kam krizė, o kam - tikra motina;

 

- prestižas.  Angliški automobiliai – tai kažkas daugiau, nei tik automobilis. Tai jūsų įvaizdis, prestižas. Tai – pasiturinčio, sėkmingo gyvenimo ir elitiškumo simbolis.

 

Karalių, prezidentų, arabų šeichų, šou biznio  žvaigždžių ir tiesiog žmonių, turinčių daug pinigų,  automobilis, kuriems net BMW pernelyg pigus, o svarbiausia – ne pagal statusą. Ar pamenate anekdotą  apie avariją, susijusią su Bentley? Eismo policijos pareigūnai pastebėjo, kad prestižinio automobilio vairuotojas neatsižvelgė į oro sąlygas: dulkė lietus. – Na, koks gi ten lietus. Per Bentley langą pasaulis visuomet atrodo, kaip nuostabi, giedra pasaka;

 

- ne tik prabangi transporto priemonė,  bet ir puiki investicija. Bentley, Rolls-Royce nesensta, laikui bėgant jų vertė tik dar daugiau išauga. Būtent todėl įvairių šalių  investuotojai taip noriai perka britų automobilinio pyrago gabalėlius.

 

2011 metų rezultatai arba kiek pasaulyje estetų ir tiesiog labai turtingų žmonių?

 

Praėjusieji, pasaulinės krizės, metai daugeliui žymių britų automobilių prekinių ženklų buvo... labai sėkmingi:

 

■ Rolls-Royce Motor Cars Ltd. Kompanijos generalinis direktorius Torstenas Miuleris-Otvosas (Torsten Muller-Otvos) 2011 metus pavadino nuostabiais. Štai taip – nei daugiau, nei mažiau. Kurgi ne, praėjusiais metais Rolls-Royce (priminsime, priklauso Vokietijos BMW korporacijai), pardavė rekordinį automobilių kiekį – daugiau nei 3,5 tūkst. (+31 %). 

 

Beje, tokių metinių pardavimų nebuvo per visą 107 metų kompanijos istoriją. Ir čia ne tik tai, kad automobilių pramonė išėjo iš krizės ir investuotojai ieško naujų taikymo sričių (pavyzdžiui, Maybach pardavė tik 200  automobilių), tačiau dar ir apgalvota korporacijos strategija: pagamintas ekonomiškesnis ir pigesnis Ghost modelis, pritraukiami nauji, jauni pirkėjai – jaunuoliai ir merginos, greit kylantys pasaulio versle ne tik Europos Sąjungoje, bet ir Rusijoje, Ukrainoje, Kazachstane, greit besivystančiose Azijos šalyse (Indijoje, Indonezijoje, Singapūre, Filipinuose, Honkonge, Malaizijoje ir kt.).

 

Pernai Rolls-Royce daugiausia pirko Kinijoje ir JAV, be to, KLR pagal šį rodiklį pirmą kart aplenkė Ameriką. Azijos-Ramiojo vandenyno regione pardavimai išaugo 47 %, Didžiojoje Britanijoje – 30%,  o Artimuosiuose Rytuose – 23 %. Pardavimų augimo tempai labiausiai augo Vokietijoje ir Rusijoje (RF jie išaugo dvigubai).

 

■ Bentley Motors. 2011 metais gerai sekėsi ir šiai kompanijai. Pardavimai išaugo 37 %  ir viršijo

 7 tūkst. automobilių. Tiesa, 2007, piko  metais, visgi buvo parduota daugiau – virš 10 tūkst. vienetų.

 

Bentley rinka Nr. 1, kaip ir anksčiau, išlieka JAV – daugiau nei 2 tūkst. automobilių (+ 32 %). O antrąją vietą vėl užėmė Kinija: per metus šios markės automobilių pardavimai čia beveik padvigubėjo (apie 1,85 tūkstančio automobilių).

 

■ Jaguar Land Rover. Kadangi Tata Motors, šio prekinio ženklo savininkės, finansiniai metai baigiasi kovo 31 dieną, teks naudoti tarpinius rezultatus. Lapkritį Jaguar Land Rover pasauliniai pardavimai padidėjo 27 % (daugiau nei 29 tūkst. automobilių). III finansiniame ketvirtyje Tata pajamos, gautos pardavus  britų Jaguar Land Rover  padalinio automobilius, išaugo 41 % - iki 3,75 mlrd. svarų sterlingų.

 

Praėjusieji metai Jaguar Land Rover buvo daugiau nei sėkmingi Rusijoje - Jaguar ir  Land Rover pardavimai išaugo 33 % ir sudarė beveik 14,4 tūkst. automobilių. Tai 4-ta vieta tarp premijinių prekinių ženklų RF.  Beje, Rusijoje dėl visureigio Land Rover Evoque praėjusių metų pabaigoje susidarė pati ilgiausia eilė pasaulyje -  apie 3 tūkst. užsakymų.

 

Kaip teigia Masterforex-V Akademijos analitikai, visos kompanijos parodė gerą augimą. Rinka stipriai išaugo, todėl šiuo metu investicijoms nėra ypatingų sąlygų, bet kadangi šiais metais tikimasi normalaus ekonomikos augimo, galima įtraukti šias kompanijas į pirkimo sąrašą  po korekcijos visoje fondų rinkoje.

 

Kažkas Didžiosios Britanijos karalystėje pradėjo pūti

 

Dar visai neseniai britų automobilių gamintojai žymiai lenkė Prancūzijos ir Vokietijos automobilių gamintojus. Šiandien iš to jau nieko neliko. Faktas tas, kad krizės automobilių gamintojams metu (o tokia krizė Didžiojoje Britanijoje tęsiasi jau ne vieną dešimtmetį) britai neišpirko savo šalies gamintojo arba neuždraudė įvežti užsienietiškų markių automobilių, jie tiesiog pardavė savo prekinius ženklus.

 

Kaip traktuoti tokį automobilių gamintojų problemų sprendimo variantą? Galų gale, galbūt čia nėra nieko baisaus ir įžeidžiančio – juk, kaip ir anksčiau, dirba britų gamyklos, žmonės, kaip ir anksčiau, perka garsių angliškų markių automobilius. Viskas, žinoma, taip, tačiau  verčia suklusti ir kelia susirūpinimą kiti dalykai, o būtent:

 

■ legendiniai prekiniai ženklai faktiškai eina per rankas.  Kam tik jie per pastaruosius dešimtmečius nepriklausė. Pavyzdžiui, Land Rover priklausė BMW, po kurio laiko ji faktiškai padovanojo kompaniją britų finansinei grupei Phoenix Consortium, po to ją nupirko Ford kompanija, o šiandien, kaip minėta, ji yra Tata Motors nuosavybė. Arba štai Aston Martin. Ji jau beveik visą amžių priklauso tai vienam, tai kitam savininkui, kol 2007 metais Ford kompanija nepardavė jos investuotojų konsorciumui, kurio galva - kompanija Prodrive.

 

Apskritai, beveik „švediška šeima“. Sutikite, tie nesibaigiantys pardavimai šen bei ten – nėra pačios geriausios tradicijų saugojimo, gausinimo ir tęstinumo sąlygos.  Be to, jei anksčiau prekinius ženklus pirko vokiečiai ir amerikiečiai, tai dabar kinai ir indai. Kaip žinia, Jaguar Land Rover tapo Tata Motors, gaminančios pačius pigiausius pasaulyje automobilius Tata Nano už 2500  JAV dolerių, nuosavybe. Be to, tų kompanijų technologiniai lygiai labai skirtingi.

 

Geras šeimininkas liuksusiniams automobiliams. Deja, tačiau nė vienas rimtas automobilių gamintojas nesusigundė Jaguar ir  Land Rover kompanijomis. Šioje situacijoje svarbiausia, kas taps kitu savininku – malaiziečiai ar vietnamiečiai?

 

■ dažnai markės tampa nuostolingomis. Pavyzdžiui, savo laiku BMW įneštos milijardinės finansinės lėšos nepadėjo Rover ir Land Rover tapti pelningais. Skeptikai įsitikinę, kad ir indų Jaguar Land Rover nepavyks išvengti  nuostolių. Akivaizdu, ta našta ne jų pečiams;

 

■ britų prekiniai ženklai keičia savo veidą. Galima pateikti visą eilę pavyzdžių, kaip automobilių legendos palaipsniui virsta autopopsu. Štai keletas jų. Iš tiesų, naujas Jaguar XJ  dizainas – iš esmės pakeitė klasikinį automobilio įvaizdį. Arba Rolls Royce Phantom – nors ir su savo legendine emblema, jis vis tiek yra vokiškas automobilis. Yra ir kitas pavyzdys.

 

BMW, gavęs vertingą Mini prekinį ženklą, pagamino savo Mini, tolimą garsiam britų automobilių gamintojų kūriniui ir t.t. Akivaizdu, stipri savininkų kaita nenaudinga automobilių markių įvaizdžiui, o modelių perorientavimas į kitus rinkos segmentus gali ir visiškai jas sunaikinti;

 

■ gamyba uždaroma arba perkeliama į kitas šalis. Norėdami pateikti ryškų pavyzdį, prisiminkime  MG Rover kompanijos, kurią 2005 metais įsigijo kinų gamintojas, istoriją. Tuomet Longbridžo (angl.Longbridge) gamykloje legendinius Rover gamino 6,5 tūkstančių žmonių. Kas gi liko iš šios gamyklos šiandien?  Praktiškai nieko. Nusipirkę MG gamyklą kinai iš karto išsivežė visą įrangą namo, o 2011 metais, iš komponentų, atvežamų iš Kinijos, toje gamykloje ėmė surinkinėti kinišką MG6 modelį. O angliškame SAIC Motors skyriuje šiandien dirba 400 žmonių.

 

Taigi, finita la commedia (farsas, komedija baigta). Arba vėl, Jaguar ir Land Rover. Ne, ne, šie automobiliai vis dar gaminami Didžiojoje Britanijoje, tačiau Tata jau atidarė pirmąją surinkimo įmonę už Didžiosios Britanijos ribų – Indijoje, beje, atsarginės detalės kol kas  bus gaminamos Anglijoje, o jos produkcija bus skirta tik vidaus rinkai. O kas gi toliau – Jaguar ir Land Rover  bus gaminami iš indiškų komponentų? Ir kas gi patikės, kad tuos automobilius norės pirkti JAV ar kitų šalių multimilijonieriai?

 

Taigi, apmaudu dėl valstybės, svetimos valstybės ir, žinoma apmaudu dėl tikrųjų šių geležinių gražuolių brangintojų.  Pasaulyje daugybė brangių automobilių, tačiau britų automobiliai, tai juk kažkas – tai technologijų ir amžinųjų britų tradicijų bei kultūros derinys.

 

Tai kaip išskirtinė jachta ar briliantas, kuomet pagal karatų kiekį ir organiką kiekvienas pasaulyje supras jo savininko vertę ir svorį. Pamenate juokingą istoriją: žmogus nusipirko Rolls Royce, nuvažiavo 100 mylių, jam skambina iš salono ir sako:  - Atleiskite, jūsų automobilis be variklio. – Kaip gi tuomet aš nuvažiavau 100  mylių? – Dėka reputacijos. Deja, nyksta senosios tradicijos, išeina nebūtin automobilių grožio kanonai.

 

Būti ar nebūti britų automobilių pramonei  – štai klausimas

 

Tipišką daugelio britų automobilių pramonės kelią galima įsivaizduoti, kaip tokią logišką grandinę – kompanijos pirkimas, stambinimas ir neišvengiama krizė. Pavyzdžiui, nuo 1960 metų Jaguar kompanija vis supirkinėjo mažas kompanijas ir tapo stambiausiu Didžiosios Britanijos automobilių gamintoju, dėl ko kilo persitempimas, krizė ir koncerno pardavimas.

 

Tačiau, jei tokia vystymosi raida tapo pastovia tendencija, tuomet natūraliai kyla klausimas – kur slypi pagrindinės britų automobilių pramonės nesėkmės priežastys?  Masterforex-V Akademijos prekybos biržoje ekspertai pateikia keletą pagrindinių veiksnių, tam tikru mastu, iškeliančių dienos švieson britų automobilių pramonės problemų šaknis:

 

1. Didžiojoje Britanijoje jau seniai populiari šalies deindustrializacijos idėja. Buvo manoma, kad sunkiosios pramonės, įskaitant ir automobilių gamintojų, laikai baigėsi. Šalis nusprendė nebegaminti gatavos produkcijos, o generuoti idėjas, būti poindustrinės visuomenės varomąja jėga ir pasaulio finansų centru.

 

2. Ekonominio liberalizmo politika,  vyriausybės vaidmens minimizavimas, valstybės nesikišimas į ekonomiką.  Kaip sakė Adamas Smitas (angl.k. Adam Smith), valstybė - tai naktinis sargas, taip, arba beveik taip ir buvo Didžiojoje Britanijoje.

 

3. Atvira ekonomika, kas be viso kito dar reiškė ir rinkos atvėrimą kitoms valstybėms. Didelių problemų čia nebuvo įžvelgta, nes buvo tvirti įsitikinimai savo šalies sugebėjimu konkurencinėje kovoje nugalėti kiekvieną.  Tačiau rezultatas buvo priešingas – pramonė smuko. Šiandien du garsūs prekiniai ženklai Jaguar ir Land Rover neša pelną Tata motors (95 % pajamų pagal praėjusių metų IV ketvirčio rezultatus).

 

4. Dideli gamybos kaštai, dideli atlyginimai ir mokesčiai. Britai žino gyvenimo skonį ir yra pratę prie aukšto pragyvenimo lygio. Čia galima prisiminti MG Rover kompanijos atvejį, kai BMW pardavė ją keturiems Birmingemo (angl.k. Birmingham) verslininkams. Tai štai, MG Rover iš krizės jie neištraukė, tačiau pasiskyrė kiekvienam po 3 milijonų svarų sterlingų dydžio metinius atlyginimus, kurie buvo dvigubai didesni, nei klestinčios BMW vadovų. Tai susiję ne tik su vadovavimu. Europoje dėl bet kokios priežasties daugiau nei anglų darbininkai streikuoja tik prancūzai. Todėl pramonė ir išsikelia į  šalis, kur gamybos kaštai ir mokesčiai mažesni, o gamybos ekologijos reikalavimai paprastesni.

 

5. Aukšta automobilių kaina. Žinoma, Bentley, Rolls-Royce, Jaguar, Aston Martin – tai elitiniai automobiliai. Daugelis jų vienetiniai, surinkti rankomis - tai inžinerinės minties viršūnė, tikri automobiliniai šedevrai. Kiekviename tokiame, kad ir to paties Aston Martin automobilyje, yra bronzinė lentelė su žmogaus, atsakingo už jo pagaminimą, vardu.   Dėl dėmesio  kiekvienai smulkmenai ir rankų darbo (tarp kito, vairo sudygsniavimui reikia 5 valandų) automobilis tampa išskirtiniu ir, žinoma, labai brangiu.

 

Rolls-Royce renkami atsižvelgiant praktiškai į kiekvieną užsakovo norą – salono apdaila dažnai būna  iš jaučio ar  ožkos odos, atvežtos iš Italijos, bet gali būti ir iš antilopės, begemoto  ar krokodilo, prietaisų skydo medis  - iš Libano kedro, riešuto ar juodo medžio. Viskas priklauso nuo užsakovo fantazijos ir, be abejo, pinigų.

 

Aišku, visi tokie automobiliai praktiškai gaminami rankiniu būdu, pavyzdžiui, puikaus skaidrumo Rolls-Royce stiklai, šlifuojami daugiau nei dešimt dienų, o paskutiniame etape jie šlifuojami rankiniu būdu ožkos oda ar zomša, suvilgyta specialiu tirpalu. Todėl tokia ir kaina. Iš tikrųjų, pusė karalystės už arklį!  Už geležinį arklį. Suprantama, krizės metu brangūs automobiliai nėra patys paklausiausi.

 

6. Kokybė prastėja. Technologinis atsilikimas nuo Japonijos vis didėja. Pavyzdžiui,  automobilių savininkai turi priekaištų Land Rover Discovery. Kartais dėl sudėtingos elektronikos gausos jo borto tinklas  smarkiai stringa ir atsiranda sutrikimai, akumuliatorius nepasikrauna ir pan. Todėl gaunama daugybė pareiškimų, kad  tos markės automobilio liko tik pavadinimas ir daugiau nieko!

 

Na, nebent dar daugybė anekdotų. Tokių, kaip – jei džentelmenas ne autoservise, o važinėja savo Land Rover, tai dar nereiškia, kad jo automobilis tvarkingas. Paprasčiausia, ponas turi juos du.  Arba kitas. Kodėl  Land Rover savininkai, susitikę dieną, niekada nesisveikina?  - Todėl, kad ryte jau matėsi autoservise.

 

„Kartais ir pačiame praradime randame paguodą“

 

Daugelis britų visiškai taip pat, kaip Šekspyro žodžiuose, parduodami savo šalies automobilių pramonę, randa paguodą. Iš tiesų, šiame gyvenime kiek yra minusų, tiek yra ir pliusų. Bent jau šios svarbios aplinkybės jiems yra teigiamos:

 

■ garsūs prekiniai ženklai parduoti ne bet kam, o realiems investuotojams, perspektyviems, turintiems pinigų solidžioms investicijoms. Galų gale, juk pinigai tikrai nekvepia. Ta pati Tata Motors – ne kokia tai niekam nežinoma Indijos kompanija. Ji priklauso stambiausių pasaulio automobilių gamintojų 20-tukui, užima 3  vietą autobusų gamyboje ir 4 vietą krovininio transporto gamyboje. Kompanija turi tarptautines ambicijas ir pakankamą kapitalą, kad Jaguar ir Land Rover vėl taptų sėkmingomis. Neseniai Indijos kompanija pareiškė, kad ruošiasi dvigubai padidinti savo investicijas šių markių automobilių vystymui – iki 2,4 mlrd. JAV dolerių per metus.

BMW  pažadėjo per 3 metus  investuoti 562 mln. eurų į garsiojo mažalitražinio Mini naujos versijos sukūrimą ir t.t.  Apskritai, daugelis britų prekinių ženklų, perėjusių į užsienio savininkų rankas, įgavo naują kvėpavimą;

 

■ Gamyklos Didžiojoje Britanijoje dirba. Nors Rolls-Royce kompanija priklauso BMW, tačiau gamykla, gaminanti šio prekinio ženklo automobilius, yra Gudvudo (GoodWood)  miestelyje, Vakarų Sasekso (West Sussex) grafystėje.   Dar daugiau, vokiečių autogigantas čia pastatė „pačią išskirtiniausią pasaulyje Rolls-Royce gamyklą. Tiesa, daugelis komponentų vis dėlto gaminami BMW gamyklose. Pavyzdžiui, Phantom automobilyje įdėtas Vokietijoje surinktas 12 cilindrų variklis, ten pat gaminamos ir automobilio kėbulo detalės.  Vis dėlto Didžiosios Britanijos automobilių pramonė aprūpina darbu 700 tūkst. britų;

 

■ bendradarbiavimas turi teigiamą poveikį automobilių kokybei. Rolls-Royce ir Bentley, perėję vokiečių autogigantų nuosavybėn, be britiškų tradicijų įgijo ir vokišką  nuodugnumą ir patikimumą. Ir šiandien nenutrūksta klaidų taisymo ir automobilių tobulinimo darbas. Aktyvi  populiaraus Rolls-Royce automobilio pakaba sukurta kartu su vokiečiais.

Yra ir naujų pergalių. Pavyzdžiui, naujas Range Rover Evoque Šiaurės Amerikoje gavo „Visureigis 2012“ premiją, ekspertai vienbalsiai pripažino jo inovacijas, važiavimo savybes, saugumą ir pasitenkinimą vairavimu;

 

■ ir toliau kuriami nauji legendinių automobilių markių modeliai. Todėl gali būti patenkinti bet kurių, net pačių reikliausių, automėgėjų poreikiai. Taip, Phantom pagrindu, buvo sukurti kupe ir kabrioleto modeliai. Trijų durelių Land Rover LRX kross-kupe jau pavadintas nauju britų automobilių pramonės stebuklu. Prie jo privalumų ypač priskiriamas žymus kuro taupymas, žemas  išmetamo CO2  lygis ir unikalus jo „įdaras“  (pavyzdžiui, judėjimo nuokalne kontrolės sistema „HDC“). Artimiausiais metais Bentley eksperimentuos su aplinkai nekenkiančiomis technologijomis, bei yra pasirengusi įrengti naujuose modeliuose hibridinę pavarą.

 

Dar ji žada išleisti pirmąjį savo istorijoje krosoverį, kuris, kaip mano kompanija, iš karto parodys konkurentams, kas gi čia bosas.  Bentley ruošiasi pirmoji įrengti 12 cilindrų benzininį variklį premijiniame visureigyje. Pardavime šis automobilinis stebuklas turėtų pasirodyti 2015 metais. Didžiojoje Britanijoje su nekantrumu laukiamas Jaguar C-X16;

 

■ realizavimo rinkos plėtra. Pavyzdžiui, Rolls-Royce planuoja įsisavinti Pietų Amerikos rinkas, taip pat didinti savo atstovybių skaičių pasaulyje. Jaguar ir Land Rover nusprendė įsigyti pramoninį partnerį Kinijoje, todėl derasi su Great Wall Motor. Maybach, kuri taip pat užima liuksusinių automobilių segmentą,  sprendimas pasitraukti iš rinkos 2013 metais atveria naujas galimybes Bentley ir Ralls-Royce. 

 

Galiausiai, kaip besusiklostytų ekonominė situacija pasaulyje, visada atsiras norinčių išsiskirti iš minios, jausti maksimalų komfortą  (atmenate, Rolls-Royce „automobiliui važiuojant 60 mylių per valandą greičiu, pats didžiausias garsas salone – laikrodžio tiksėjimas“) ir saugumą, ir už tai jie pasiruošę mokėti bet kokius pinigus.

 

Paklauskite, ką gi suteikia investuotojui ši medžiaga? Žinoma, informaciją. Juk girdėjote – šovinių, pinigų ir informacijos niekad nebūna per daug. O kaip sakė prancūzų ekonomistas Žakas Atali (Jacques Attali), būti gerai informuotam  - reiškia turėti daug pinigų.

 

 

 

 

 



VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: