VersloSavaite.lt   
2014 11 14, 12:17
Įpakavimas ir prekybos verslo sėkmė – kas tarp jų bendra?

Image
Sxc.hu nuotr.
Sparčiai augantys vartotojų lūkesčiai ir vis didėjantis išrankumas skatina mažmeninės prekybos atstovus ir prekės ženklų savininkus ieškoti kuo šiuolaikiškesnių ir efektyvesnių įpakavimo sprendimų.

 

„Stora Enso“ atlikta apžvalga, kuri remiasi tyrimų studija „Įpakavimas mažmeninėje prekyboje – 2016“ pateikė nemažai įdomių ir iškalbingų faktų apie didžiosios Europos dalies gyventojų vartojimo tradicijas.

reklama

 

Pasirodo, ir Europoje, kaip ir kitose pasaulio dalyse vartotojai tikisi parduotuvėje išvysti vis platesnį prekių asortimentą, viliojantį savo įpakavimu ir kaina. Žmonės nori, kad  apsipirkinėjimas teiktų jiems vis didesnį pasitenkinimą, ir prekiautojai į tokius vartotojų poreikius  reaguoja siūlydami vis didesnes nuolaidas, orientuotas į prekybą internetu, ir vis platesniais ir galingesniais nuosavo prekės ženklo pasiūlymais.

 

Mažmeniniai prekybininkai ir prekės ženklų savininkai pradėjo suprasti, kad įpakavimas turi milžinišką potencialą bendrauti su vartotoju. Kadangi parduotuvių lentynose vykstanti kova darosi vis intensyvesnė, tampa vis aktualiau maksimaliai išnaudoti visą įpakavimo potencialą.

 

Tinkamas įpakavimo sprendimas gali sumažinti išlaidas visoje tiekimo grandinėje - tiek tiesiogines pakuotės išlaidas, tiek netiesiogines, tokias kaip padidėjęs pakavimo efektyvumas, naudojimo patogumas ir antrinio panaudojimo galimybė.

 

Įpakavimas tiesiogiai veikia pardavimų rezultatus

 

Vienas iš svarbiausių mažmeninės prekybos pasaulio dėsnių rodo, kad įpakavimas daro tiesioginę įtaką pardavimams. Jei įpakavimas padidintų pardavimų apimtis bent vienu procentu, tai veikiausiai turėtų gerokai didesnį poveikį grynosioms pajamoms, nei bet kuris kitas išlaidų optimizavimo būdas. Be to, galima įžvelgti tendenciją, kad prekiautojai vis labiau atsižvelgia ir įvertina netiesiogines su įpakavimu susijusias išlaidas.

 

Revoliucingi pokyčiai mažmeninėje prekyboje ir su ja susijusioje įpakavimo pramonėje daro įtaką parduotuvėms. Nuolaidas siūlantys parduotuvių tinklai šioje srityje taip pat pasiekia įspūdingų rezultatų.

 

Private label (nuosavo prekės ženklo) fenomenas

 

Dar viena aiški tendencija - nuosavų prekės ženklų fenomenas. Prekės ženklai darosi vis labiau apgalvoti ir racionalūs bei sudaro vis didesnę konkurenciją įprastiniams prekės ženklams.

Pastebima, kad tokių prekių įpakavimas tampa vis patrauklesnis. Kadangi kainos ir toliau tendencingai mažėja, sėkmingai išsiskiria įvairūs kūrybingi įpakavimo sprendimai.

Šiuo metu itin daug reikšmės nuosaviems prekės ženklams skiriama Vakarų Europoje, ypač Šveicarijoje, Anglijoje ir Ispanijoje, o Rytų Europoje ši tendencija dar tik kelia galvą.

 

Nuosavo prekės ženklo sėkmė veikia visus mažmeninės prekybos dalyvius. Vartotojai mėgaujasi žemesnėmis kainomis ir plačiu prekių pasirinkimu. Prekės ženklų savininkai verčiami vesti sudėtingesnes derybas ir atlaikyti spaudimą, atsiradusį dėl vis mažėjančio pelno.

 

Numatoma, kad nuosavo prekės ženklo populiarumas ir toliau augs, o 2025 metais sudarys 50 % rinkos.

 

Tai, kad nuosavas prekės ženklas vis labiau konkuruoja su firminėmis prekėmis, verčia greitai vystyti ir šioje srityje naudojamus įpakavimo sprendimus.

 

Prekyba internetu ir gyvybingas požiūris į įpakavimą

 

Kur kas daugiau dėmesio dabar skiriama gyvybingumui – ši tendencija stipriai persmelkia visą prekybą, dėl augančio vartotojų skaičiaus tai kelia nemažus reikalavimus mažmeniniam prekiautojui.

Didžiojoje Europos dalyje itin sėkminga tampa nuolaidas siūlanti prekyba. Pavyzdžiui, į nuolaidas orientuoti prekybiniai tinklai „Aldi“ ir „Lidl“ Vokietijoje užima iki 38 % mažmeninės prekybos rinkos. Užtai šiaurinėse valstybėse į nuolaidas orientuotoms parduotuvėms priklausanti rinkos dalis dar palyginti maža.

 

Nuolaidas siūlančių parduotuvių populiarumą didina ir gebėjimas greta įprastų prekės ženklų prekių pasiūlyti pirkėjui firminių panašios kokybės prekių – už itin patrauklią kainą.

 

Daugelio prekybos įmonių sėkmė - reakcija į vartotojo jautrumą kainoms

 

Kol vartotojai dar nepamiršo paskutiniojo ekonomikos nuosmukio, vis dar pastebimas jautrumas kainoms: žmonės kruopščiai skaičiuoja pinigus ir vertina nuolaidų pasiūlymus. Visa tai stipriai paveikė nuolaidas siūlančių prekybos įmonių sėkmingumą.

 

Galima pastebėti, kad į kainas orientuotos, nuolaidas siūlančios prekybos įmonės yra itin atviros inovatyviems įpakavimo sprendimams, padedantiems sumažinti tiesiogines įpakavimo išlaidas ir sunaudojamų medžiagų išeigą. Vienas iš alternatyvių sprendimų įpakavimo išlaidoms sumažinti - mažesnio svorio pakuotės.

 

Mažmeninės prekybos parduotuvės tampa savo prekės ženklų savininkais

 

Visi šie pokyčiai paskatino mažmeninės prekybos parduotuves tapti savo prekės ženklų savininkais. Tai savo ruožtu stiprina jų bendradarbiavimą su įpakavimo pramone, ypač tose šalyse, kur nuosavo prekės ženklo dalis rinkoje didelė.

 

Kai kur konkurencija tokia didelė, kad tarptautinį pavadinimą turintys prekės ženklai, tokie kaip „Coca-Cola“, deda daug pastangų, kad sukurtų naujas prekių pateikimo koncepcijas.

 

Internetinės prekybos plėtra

 

Įpakavimo sprendimai darosi vis sumanesni, ir jų iki šiol palyginti pasyvus vaidmuo darosi vis aktyvesnis bei patrauklus vartotojui. Europoje maisto produktais prekiaujančios įmonės užima kol kas nedidelę internetinės prekybos rinkos dalį. Pavyzdžiui, Anglijoje, kuri Europoje laikoma prekybos maisto produktais rinkos lydere, ši dalis šiandien tesudaro 10 %. Pagal prognozes, ši proporcija per ateinančius dešimt metų turėtų pasiekti 20 %.

 

Intensyviai auga internetinė prekyba ne maisto prekėmis, kadangi internetu užsakytų prekių prieš jas įsigyjant išbandyti neįmanoma, ir galimų grąžinti ar pakeisti prekių dalis kai kur siekia 40 %, tai paskatino sukurti lengvai atidaromas ir pakartotinai uždaromas pakuotes. Ir čia vykdomos pačių ekologiškiausių sprendimų paieškos.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: