reklama

reklama

Gediminas Dūda   
2009 09 08, 13:27
Krizė Lietuvoje – taupymo ar apsivalymo metas?

Image
J. Petronio nuotr.
Šiandieninėje Lietuvos padangėje matome „išgrynintą“ ekonominę, finansinę ir įsivažiuojančią socialinę krizę.

 

Jei dar 2008–2009 m. sandūroje ieškojome „krizės“ kalbinių pakaitalų, norėdami save nuraminti „sunkmečiu“, šiandien tai galime pamiršti: 22 proc. BVP antro ketvirčio smukimas Lietuvą „nusviedė“ į 2004-uosius, o iki metų pabaigos galime pasiekti ir 2002-uosius.

 

Optimizacija

 

Pajutusios pirmuosius krizės požymius verslo įmonės pradėjo optimizaciją: naikinami nereikalingi etatai, stabdomos nefunkcionalios veiklos ir jų padaliniai, atsisakoma plėtros ir pan.

 

Deja, tokie veiksmai reaguojant į situaciją buvo būdingi tik verslui, tuo tarpu valstybė ir armija valdininkų – toliau laukė „atsigavimo“. 2008 m. rudenį, užuot pradėję optimizuotis, jie dar padidino išlaidas demonstratyviai pasikeldami dvigubai savo algas Seime.

 

Taupymas ar apsivalymas?

 

Krizė žmonėms, verslui ir valstybei smogė savo kalaviju ir visiems be išimties nulėkė galvos. Tik tada atsirado nuovoka, kokioje valstybėje mes gyvenome: „išsipūtusi“ ekonomika, kuomet kaina neatspindi tikrosios prekės kainos, NT burbulas, verslo akcijų burbulas, atlyginimų burbulas ir pan.

 

Tereikėjo pusmečio ir burbulai susprogo – verslas apsivalė. Tačiau valstybinės įstaigos nusprendė taupyti ne savo sąskaita: ir toliau auga valdininkų skaičius, atlyginimai smuko keliais procentais ir bemaž dvigubai viršija versle dirbančių atlyginimus, puikiai veikia šimtai nefunkcionalių viešųjų įstaigų, srebiančių mokesčių mokėtojų pinigus, 80% projektų paremti pinigų švaistymo mechanizmais ir t.t.

 

Tad Jums spręsti, kurie taupo, kurie apsivalo, o kas tiesiog laukia ekonomikos pagyvėjimo, kuris realiai numatomas ne anksčiau nei po 2 metų.

 

Šioje skiltyje dienoraštį galite rašyti ir Jūs. Savo tekstus siųskite el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it .

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok
Apsaugos kodas:* Code

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama