VersloSavaite.lt   
2008 03 26, 00:03
E. verslo konsultacija. Sporto komunikacija internete: kas naujo?

 

Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Atnaujinome savo sporto komandos puslapį. Turime nuolatinių lankytojų, nemažai diskutuoja forumuose. Tačiau nusprendėme skirti nedidelį biudžetą nuolatiniam svetainės palaikymui ir po artimiausių rungtynių paleisti žaidimėlį ar konkursą. Galbūt turėtumėte patarimų, pastebėjimų, ką taiko užsienio sporto puslapiai, kas galėtų pamaloninti nuolat besilankančius ir galbūt pritraukti naujų lankytojų?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.  

reklama

 

Džiugu, kad einate keliu – „lankytojas užsukęs į tinklapį visada randa ką nors naujo ir įdomaus“. Tokiu būdu jie tikrai ateis ir atsives draugą. Pora galimybių, kuriomis galėtumėte pasinaudoti.

 

1. Video reportažai

 

Užsienio pavyzdžiai: 

 

Kas: MLB.com milžiniško populiarumo sulaukė pirma internete pradėjusi dėti JAV beisbolo rungtynes, kurių netransliuodavo per televiziją.

 

Rezultatai: ,,CBS Sports“ internete paleidus nemokamas Šiaurės Amerikos studentų krepšinio lygos (NCAA) varžybų March Madness on Demand transliacijas, per pirmas dienas sulaukė 5mln svetainės lankytojų lankytojų.

 

Kodėl: Radijas įtaigiau nei laikraštis, TV – įtaigiau nei radijas. Pasižiūrėti rungtynes, į kurias nespėjai nueiti, ar dar kartą ,,prasukti“ geriausius rungtynių momentus visada smagu. Taip pat kaip ir žiūrėti ,,pro rakto skylutę“ – tai, ko nerodo rungtynėse per televiziją. Video intriguoja ir įtraukia.

 

Kaip pasinaudoti:

- ,,Live transliacijos“ arba ,,paskutinių rungtynių video“

- Namų kamera ar mobiliuoju filmuoti žaidėjų interviu

- Video konkursas (vartotojai siunčia savo užfiksuotus video, o geriausius įkeliate į svetainę)  

-  Filmuotas komandos sveikinimas ir ,,making-of“ (nepavykę kadrai)

 

Nauda:

  • pritrauksite naujų lankytojų
  • gerbėjai turės dėl ko sugrįžti

Pastaba: Paskirkite žmogų, kuris rūpinsis video turiniu.

 

2. Interneto žaidimas 

 

Užsienio pavyzdys:

 

Kas: Prieš tris metus ESPN portalas paleido internetinį žaidimą “Fantasy Football”. Čia gali įsivaizduoti, jog esi futbolo žaidėjas ir žaisti kaip tikrose varžybose – formuoti komandas, rinktis žaidėjus, teisėjus, pirktis naujus žaidėjus, valdyti savo svajonių futbolo komandą (žaidimų žinovams – panašu į Hattrick.org).

 

Rezultatai: Šiandien populiariausiuose pasaulio sporto naujienų puslapiuose (ESPN; Yahoo, CNN Spors Illustrated ,,FANTASY“ atsirado tarp svarbiausių tinklapio mygtukų. ,,Fantasy futbolo asociacijos” duomenimis, pernai JAV buvo apie 20 mln ,,Fantasy Football“ žaidėjų. ESPN portalo žaidimus ėmė remti tokie prekiniai ženklai kaip ,,Samsung“ ir ,,Coca – Cola“ (,,Fantasy“ naujienų, apžvalgų skiltis). 

 

Kodėl: ,,Kam vien žiūrėti, jei galiu pats sudalyvauti?“

 

Kaip pasinaudoti: Sukurti interneto žaidimą.

 

Nauda:

  • Pritrauksite naujų lankytojų
  • Pamaloninsite esamus
  • Sukūrus registraciją, gaunate kontaktus, kuriuos vėliau galima panaudoti marketingo tikslu

 

3. Socialiniai tinklai

 

Kas: Prieš pora metų Foxsports.com išgyveno sunkius laikus. Portalo galva Šonas Livingstonas gavo 2 mlrd dolerių padidinti srautą į ,,News Corp“ svetaines. Ką jis darė? Pagrindinė investicija buvo ,,My Space“. Nepaisant daugybės kritikos, čia buvo sukurti komandos puslapiai su video, tekstais, interaktyvumu, nuorodomis į tikrų žaidėjų profilius.

Rezultatas: pernai metų gale ,,News Corp“ svetainių srautas sudarė 6 procentus viso srauto į JAV tinklalapius (antras rezultatas po „Yahoo“). ,,Fox Interactive Media“ per 2006 metus sugeneravo 300 milijonų JAV dolerių, lyginant su prieš tai buvusiais 47 doleriais per metus. (vietoj 7 kompanijos darbuotojų vartotojų poreikius ėmė tenkinti 1200 darbuotojų, pajamos iš reklamos išaugo 6 kartus). Kiti ,,Fox“ prekiniai ženklai taip pat ėmė išnaudoti ,,My Space“.

 

Kodėl: komanda ,,arčiau“ vartotojų. Gerbėjai gali bendrauti su mėgstamiausiu sportininku ir vienas su kitu.

 

Kaip pasinaudoti: išnaudoti Lietuvoje populiarius socialinius tinklus (Frype.lt/one.lt/draugas.lt ar Facebook.com)

 

Galimybės:

 

Populiarioje interneto bendruomenėje sukurti komandos profilį

 

Sukurti žadėjų profilius

 

Paleisti žaidėjo blogą (burti bendruomenę savo puslapiuose)

 

Pastaba: paskirkite žmogų, kuris rūpinasi komunikacija socialiniuose tinkluose

 

Vietoj išvadų

 

Lietuvoje sporto komandų puslapiai dažnai nėra suprantami kaip prekinių ženklų puslapiai. Todėl jie nesiekia verslo tikslų: pritraukti į rungtynes, parduoti bilietus ar atributiką.

Geru pavyzdžiu gali būti NBA komandų puslapiai. Detroito „Pistons“ siūlo krepšininkų ,,Live chat“ (gyvą pokalbį internete) su gerbėjais ir Hamiltono ,,widget‘ą“ įsidėti į savo profilį socialiniuose tinkluose, Denverio ,,Nuggets“ – krepšininkų blogus, Los Andželo „Lakers“ eina dar toliau ir leidžia svetainėje blogus kurti savo fanams, Indiana „Pacers“ deda video apie keliaujančias savo šokėjas.

 

Dėti interviu, kaip komandos lyderis darželyje įkando treneriui į koją, komandos istoriją pristatyti video iš geriausių visų laikų kadrų, paleisti žaidėjo blogą ar interneto serialą, ką apie krepšininkus išgirsta šokėjos persirengimo kambariuose naudinga ir Lietuvoje. Tai būdas didinti gerbėjų skaičių, parduoti bilietus į rungtynes ir atributiką.

 

Sėkmės įgyvendinant idėją. Nepamirškite viešųjų ryšių.

 

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą E-verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: