VersloSavaite.lt   
2008 07 02, 09:55
E. verslo konsultacija. Sėkmingi drabužių tinklalapiai
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Rengiu tyrimą apie drabužių prekių ženklų svetaines. Galbūt turite pavyzdžių, kas geriausiai veikia pasaulyje? Kokios naujos technologijos pritraukia klientus? Kokie sprendimai internete padeda parduoti naujas drabužių kolekcijas“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytoja, konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ atstovas Darius Bagdžiūnas.

Esu minėjęs, jog neeidami į parduotuvę, per dieną susiduriame su daugiau nei 1500 reklaminių žinučių. Apsilankius prekybos centre, šis skaičius gali išaugti iki 15000, savo  knygoje „Lovemarks“ rašė „Saatchi and Saatchi“ vykdantysis direktorius. Pasakyti savo žinutę mums nori tūkstančiai prekinių ženklų per dieną. Ką daryti, kad būtent jūsų tinklalapis būtų tas vienas, kuris bus pastebėtas? Keli pavyzdžiai, kaip tinklalapiai padeda drabužių prekų ženklams parduoti naujas kolekcijas.

reklama

 

1. Užgrobta ,,Diesel“ svetainė

 

www.diesel.com/lockin 

 

Naują apatinių kolekciją „Diesel“ pristatė tokia istorija, kokią matome per veiksmo filmus kino teatre. Surežisuotas Diesel.com tinklapio pagrobimas. Dvi merginos vardu Heidės pavogė naują „Diesel“ apatinių drabužių kolekciją, įkaitu paėmė „Diesel“ pardavėją ir užsirakino viešbučio kambaryje. Tada nulaužė Diesel.com svetainę ir pavertė ją savo blogu.

 

Kiekvienas lankytojų komentaras „bloge“ galėjo virsti realybe. 24 valandas per parą 6 vaizdo kameros filmavo veiksmą ir transliavo į svetainę. Pagrobėjos skaitė ir vykdė lankytojų komentarus – nuo reikalavimų „Diesel“ vadovybei iki „linksmos“ inkvizicijos pagrobtam pardavėjui. Žinoma, vilkėdamos „Diesel“ apatiniais.

 

Per penkias dienas svetainės gyvavimo dienas svetainė sulaukė daugiau nei 5 milijonų lankytojų. Pasak interneto reklamos specialistų „White and Partners“, tai penkis kartus daugiau nei per mėnesį sulaukia sėkminga naują kolekciją pristatanti akcijos svetainė. Aukščiausias reklamos festivalio „Kanų Liūtai“ apdovanojimas interneto kategorijoje. Drąsi idėja – dėmesys garantuotas.

 

2. Filmai marškinėlių „e-shop‘e“

 

www.cicatriz.se

 

Įsivaizduokite, atsidarote „eBay” ir prie kiekvieno siūlomo produkto, nuo fotoaparato iki draudimo poliso nuo ateivių pagrobimo, matote ne tekstus, o filmuką apie produktą. Kuo marškinėlių e-parduotuvė nusipelnė prestižinių „Favourite Website Awards”,

„Dope” ir „Website Design Awards” apdovanojimų? „Cicatriz Clothing” naują marškinėlių jauniems vyrams kolekciją pristato video e-parduotuve.

 

Atsidaręs tinklapį matai daugybę langų, kuriuose – vyrukai su „Cicatriz“ marškinėliais. Spaudi „play“ ant bet kurio jaunuolio ir žiūri filmuką – kaip tau patinkantys marškinėliai atrodys iš priekio, šono, stovint, einant, iš arti ir toli. Didžiausias svetainės privalumas – tik atsidaręs e-parduotuvę matai visus siūlomus produktus, jų kainą, dydžius, kiek vienetų likę e-parduotuvėje ir gali pasižiūrėt filmuką apie patinkantį modelį.

 

Pagal „Harris Interactive” JAV vykdytą apklausą, 44% vartotojų nors ir susidomėję, e-parduotuvėse nenusiperka norimos prekės. Kodėl? Atsakymas – neranda reikiamos informacijos apie produktą. Pavasarį „eBay“ pareiškė, jog skatins savo svetainės pardavėjus dėti filmukus apie siūlomus produktus. Interneto mados vėjai atpučia „trendą“: pora sekundžių nerandu informacijos svetainėje – spaudžiu „kryžiuką“. 

 

3. Skrybėlių magnetizmas

 

www.weavetoshi.co.jp

 

Japonų skrybėlių prekinis ženklas „Weave Toshi” naują kolekciją pristato svetaine, dedikuota skrybėlei.  Pamirškite ilgus produkto aprašymus ir mažas nuotraukytes, kuriose stengiatės įžiūrėti patinkamą rūbą. Naujos kolekcijos svetainėje nėra nei sakinio teksto. Tik produktas. Žaisti. Grožėtis. Pajausti.

 

Sukioti, lyg laikytum rankose. „Weave Toshi“ rezultatų apie pardavimus neskelbia, bet tai – geriausias šių metų pavyzdys, kaip vaizdas, muzika, navigacija, kūrybinė idėja (senovinio laikrodžio rodyklės) ir svetainės nuotaika sukuria produkto magnetizmą. Ir padeda laimėti „Kanų Liūtų“ reklamos apdovanojimą.

 

4. Šokantis laikrodis

www.uniqlock.jp

 

Japonų aprangos kompanijos „Uniqlo“ tinklalapis per 10 mėnesių sulaukė 100 milijonų pasaulio lankytojų. Klausiate, ką tokio jie rodė? Ar kada esate apsilankę svetainėje, kuri kartu yra ir...laikrodis? 

 

Drabužius pristatyti padeda kūrybinė idėja – svetainė paversta laikrodžiu. Čia pasitiks tiksintis laikas ir „Uniqlo“ marškinėliais pasipuošusi žinoma japonų šokių trupė, atliekanti laikrodžio rodykles imituojančius judesius. Sėkmės formulė nesudėtinga. Svetainė – laikrodis sudomina, šokis, video ir taikliai parinkta muzika užburia, įtraukia.

 

Kūrybinė idėja vystoma nuo pradžių iki galo. Laikrodžiui išmušus naują valandą, pamatysite naujus šokio junginius. Laimingi svetainės lankytojai apdovanojimi „Uniqlo“ laikrodžiu. Laikrodį iš svetainės galima atsisiųsti į tinklaraščius, mobiliuosius telefonus, savo „MySpace“ ir „Facebook“ puslapius ar paversti ekrano užsklanda.

 

Laikrodis ne tik tiksi: neseniai laimėjo du iš trijų svarbiausių pasaulyje „Clio“ ir „One Show“ reklamos festivalių pagrindinius prizus, taip pat nuskynė LIA, „Kanų Liūtų“ laurus bei apdovanojimą Tokijo reklamos konkurse. Tačiau kūrėjui K. Tanakai svarbiausia ne prizai: „Pasiekėme tikslą – „YouTube“ patalpintas vaizdo klipas sulaukė per pusę milijono žiūrovų, o „Uniqlo“ drabužių pardavimai išaugo“.

 

5. Zoogapasaulis

 

www.zoogami.net

 

Italų drabužių vyrams gamintojos „Zoogami“ sėkmės paslaptis – kūrybinė betvarkė ir neribota fantazija. „Zoogami“ puslapyje mus pasitinka dvyniai. Didesnysis – visiškai normalus vyriškis, o  jam ant kelių sėdintis mažasis atspindi tai, ką padeda atskleisti „Zoogami“ – asmenybę, neslepiančią savo auksinių dantų ar košmarų.

 

Svetainės įgyvendinimas – po paveiksliukais slepiasi „skaniai“ pateikti asmenybės testai, padedantys išsirinkti tinkamą kostiumą ar marškinius.

 

„Kurdami svetainę, naudojomės psichologijos teorija ir „Zoogami“ tapo pirmaisiais, turinčiais virtualų katalogą, sudarytą remiantis žymiojo dėmių specialisto H. Rorschacho teorija“, - komentavo „Saatchi & Saatchi Rome” atstovai. Iš tiesų, psichologiniai testai su virš vieno plikio galvos besisukančiais kitais penkiais plikiais, padeda išsirinkti drabužį. O visi drabužių variantai, žinoma, yra „Zoogami“.

 

Atrodo, padėti vartotojams apsimoka. Svetainė tapo finaliste 2007 metų „London International“ reklamos festivalyje, o nuoroda į ją pasklido po tinklaraščius. Pardavimų pokyčių, pasirodžius svetainei, „Zoogami“ viešai neskelbia, tačiau prisipažįsta: „Mūsų prekės ženklo kūrimas būtų neįmanomas be interneto“. Beje, svetainėje galite rasti nuorodas į 3 ankstesnes jos versijas, iš kurių labiausiai apdovanotas animacinis „Zoogami“ viešbutis, kuriame pasitiks portje su gandralizdžiu.  

 

6. Jokių nuogų vyrų!

 

http://5x5m.com/files/mensunderwear/#6ipDTyLJxeF-3

 

Galbūt rodyti apsinuoginusias moteris taip banalu, kad nebemadinga? Vyriškų apatinių kompanija „JBS Underwear“, siekdama sustiprinti įmonės prekės ženklą jaunimo rinkoje, vyriškų apatinių porą užmovė gražuolei merginai. Viskas būtų kaip visada, bet... vietoj nusibodusių raumeningų gražuolių vaikinams nuspręsta mestelėti netikėtą jauką – svajonių merginą, tokią panašią į juos.

 

Situacija. Blondinė, dėvinti tik vyriškus apatinius, kamuojama rytinių pagirių, šaldytuve neranda pieno, todėl dribsnius pagardina alumi ir išsidrėbia ant sofos priešais televizorių bei garsiai pagadina orą. Ką tik perskaitėte ,,JBS“ išplatinto virusinio filmuko scenarijų. Žiūrovai buvo šokiruoti, piktinosi ir juokėsi, svarstė, kas būtų „jei moterys elgtųsi taip kaip vyrai“ ir visi sutiko su pagrindine žinute: „Vyrai nenori matyti nuogų vyrų“.

 

Per pirmą savaitę klipas sulaukė virš milijono žiūrovų, po 5 mėnesių – devynių milijonų. Kritikai kraipo galvas ir pripažįsta, kad tai išskirtinai didelis skaičius bendrovei, populiariai tik Šiaurės Europoje. Faktą, kad vyrams labiau patinka stebėti pusnuoges merginas nei vyrus, patvirtina 2007 metais laimėtas „Epica“ bronzos apdovanojimas ir žiūrovai iš 202 pasaulio šalių.

 

Kompanijoms: vietoj išvadų

 

Virtualus japoniškas laikrodis, riaugėjančios skandinavės, italų psicho-eklektika, filmukai švedų e-parduotuvėse randa vietą milijoninių šiandienos ir rytdienos pirkėjų širdyse. Išskirti produktą prekių ženklai naudoja video, interaktyvius žaidimus, netikėtas kūrybines idėjas, virusinius filmukus, animacines istorijas. Kuo jūsų tinklalapis skiriasi nuo konkurentų?

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą E. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą. 

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: