VersloSavaite.lt   
2008 01 24, 07:39
E. verslo konsultacija. Prekinių ženklų interneto žaidimai
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Norėtume sukurti internetinį žaidimą ir taip paskleisti žinią apie mūsų naują produktą. Ar galite plačiau papasakoti apie internetinių žaidimų panaudojimą reklamai? Galbūt galėtumėte pateikti kelis sėkmingus pavyzdžius iš pasaulio praktikos, taip pat iš Lietuvos, jei tokių yra?“ – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Kartu su internetu prieš kelis dešimtmečius gimė ir internetiniai (angl. on-line) žaidimai. Kaip marketingo komplekso dalį interneto žaidimus šiandien naudoja ne tik Coca-Cola, Nike ar Toyota, bet ir Mokslo muziejus D. Britanijoje, yra sėkmingų pavyzdžių ir Lietuvoje.

reklama

 

Kada kurti interneto žaidimą?

 

Interneto žaidimai gali būti kuriami skirtingais tikslais: prekinio ženklo įvedimas, naujos žinutės į bendrąją komunikaciją įvedimas, bendruomenės prekinio ženklo tinklapyje sukūrimas ir komunikacija su bendruomenės nariais, prekinio ženklo žinomumo didinimas, akcijos rėmimas, pratęsimas ir pan. Paradoksalu, tačiau tinkamai suplanuotas ir įgyvendintas žaidimas gali sėkmingai tarnauti bet kuriam tikslui.

 

Sėkmingi pasaulio pavyzdžiai

 

Kova už skonį

 

http://fftf.doritos.com

 

,,Frito Lay“ savo traškučių prekiniam ženklui ,,Doritos“ sukūrė internetinį kovų ringą ,,Fight For The Flavour“. Svetainėje gali pasirinkti, už kurią traškučių rūšį kovoji ir kautis virtualiame kovų ringe. Įdomu tai, jog kiekvieno vartotojo rezultatai išsaugomi ir nuo laimėjimų skaičiaus priklauso, kuri iš eksperimentinių traškučių rūšių, ,,Nacho“ ar ,,Smokin Cheddar BBQ“ liks parduotuvių lentynose. Pralaimėjusi bus išimta. Kraują kaitina galimybė kovoti už mėgiamą skonį ir nuspręsti produkto likimą.

 

Kova už bučinius

 

www.ffk-wilkinson.com

 

Skustuvų gamintoja ,,Wilkinson“ sukūrė naują skustuvą vyrams. Jo komunikacinė žinutė – nusiskutus šiuo skustuvu oda taps švelni kaip kūdikio. Skatinti pardavimus sukurta įspūdinga istorija. Ji pasakoja, kaip kūdikiai kadaise mėgavosi tobulu gyvenimu – odos švelnumas jiems garantavo visą motinų dėmesį. Kol vyrai neatrado naujojo skustuvo... Dabar kūdikiai ir tėvai dėl motinų dėmesio gali kovoti lygiomis teisėmis. Įspūdinga trimatė istorija veda į smagų internetinį žaidimą – per pirmą svetainės paleidimo mėnesį sulaukta daugiau nei pusė milijono žaidėjų.

 

Pabūti fiziku...

 

www.sciencemuseum.org.uk/launchpad/launchball

 

D. Britanijos mokslo muziejus sukūrė interneto žaidimų ciklą, skirtą fizikos gerbėjams. Puslapiuose – per penkiasdešimt fizikinių žaidimėlių, susijusių su fizikiniais dėsniais. Nors pirmieji lygiai nėra itin sudėtingi, kuo toliau į mišką, tuo daugiau fizikos. Ima veikti elektromagnetinės bangos, vėjo turbinos, garų generatoriai, baterijos – įdomu ir reikia pasukti galvą. Tikslūs rezultatai neskelbiami, tačiau teigiama, jog paleidus žaidimą muziejaus tinklapio lankomumas išaugo maždaug dešimt kartų.

 

Ko reikia žaidimo sėkmei?


  • Apsibrėžkite komunikuojamą žinutę. Iš pradžių sugalvokite, kokį svarbiausią dalyką (vieną!) norite pasakyti savo žaidėjams.
  • Pasirūpinkite smagia kūrybine idėja ir ,,skania” žaidimo išvaizda. Nuo to, kaip žaidimas atrodys ir veiks, priklausys, kiek žaidėjų pasinaudos galimybe persiųsti jį draugams. Idėjos naujumas proporcingas persiuntimų skaičiui.
  • Pagalvokite apie prizus, ypač jei ketinate vykdyti akciją. Dažniausiai nėra labai svarbu, kokie konkrečiai siūlomi prizai. Radę galimybę kažką laimėti vien todėl, kad reikiamu atsidūrė reikiamame tinklapyje, šia galimybe vartotojai paprastai pasinaudoja.
  • Susirinkite informaciją apie savo tikslines grupes. Visų versti registruotis tikrai nebūtina, tačiau pretenduojančių į prizus galima paprašyti įvesti nuo vartotojo el. pašto adreso iki vardo, pavardės ir demografinių duomenų, kuriuos galėsite panaudoti vėliau. Pirmiausia, vertindami savo komunikacijos efektyvumą.
  • Palengvinkite platinimą. Gaila, jei pamirštumėte mygtuką ,,nusiųsk draugui”.
  • Pasirūpinkite įdiegti žaidimui statistiką ir ją sekite. Stebėkite, iš kur vartotojas atėjo, kiek laiko žaidė, kokių pasiekė rezultatų, kiek kartų žaidė, kokia reakcija į marketingo veiksmus, kurie inicijuojami po žaidimo. Taip patikrinsite, ar kuriant žaidimą teisingai identifikuoti vartotojų poreikiai, teisingai pozicionuojamas prekinis ženklas. Rezultatų sekimas – tiesiausias kelias į jų gerinimą.

 

Pavyzdžiai Lietuvoje

 

Jų yra nemažai. Lietuvos kompanijos interneto žaidimus ima išnaudoti kaip galingą reklaminį įrankį. Kaip sėkmingai veikiančius pavyzdžius patarčiau pasižiūrėti www.jogurtas.lt,  www.dvaro.lt bei www.norden.lt/draugai.  

 

Vietoj išvadų

 

Visi šie atvejai turi kelis panašumus: kūrybinė idėja, kokybiškas įgyvendinimas, drąsa daryti kitaip, nei jau matyta. Žaidimai gražūs, juos žaisti malonu. Kompanijos, surizikavusios atrodyti vaikiškos ir nerimtos, uždirbo visai rimtus pinigus. Tai ne tik papildomos pajamos, kurios buvo gautos iš padidėjusių pardavimų. Tai ir sutaupytos išlaidos, kai akcijai ar pasiūlymui išpopuliarinti nebereikėjo tiek media išlaidų kaip anksčiau, nes visą darbą atliko reklama ,,iš lūpų į lūpas“.

 

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: