VersloSavaite.lt   
2008 03 05, 07:20
E. verslo konsultacija. Pažinčių portalų rinka

Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Gal galėtumėte plačiau papasakoti apie pažinčių portalus pasauliniu mastu. Įdomu, kokie jie pasaulyje, koks jų lankomumas ir pajamos, kokias auditorijas surenka bei kaip sukuriami, kiek kainuoja... Kiek laiko reikia įsitvirtinti rinkoje?“, - klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Gyvenimas persikelia į internetą: mokslas, linksmybės, pirkiniai ir meilė prasideda ir baigiasi neišjungus kompiuterio. Atsiradus pažinčių portalams, į internetą persikėlė natūralus žmonijos poreikis „mylėti ir būti mylimam“.

reklama

 

Pasak „Jupiter Research“, JAV pažinčių portalai didžiausius savo lankytojų skaičiaus augimo laikus išgyveno gūdžiais 2003-aisiais, tik atsiradus naujai paslaugai. Tačiau iki 2011 m. JAV ir Vakarų Europos rinkose prognozuojamas apie 8-10 procentų pajamų iš pažinčių portalų augimas, todėl toliau gimsta naujų portalų.

 

Populiariausi pažinčių portalai

 

Populiariausi internetiniai pažinčių portalai, pasak „GMI Poll“, šiuo metu yra „Yahoo“ (19% rinkos), Match.com (14%.)  ir eHarmony.com (5%). Tačiau meksikiečiai lankosi skirtinguose portaluose nei amerikiečiai, o kinai – nei britai ir airiai. Skirtinguose regionuose populiarūs skirtingi pažinčių portalai.

 

JAV:

 

1. www.personals.yahoo.com (10 mln. lankytojų)

2. www.match.com (7 mln. lankytojų)

3. www.mate1.com (6.2 mln. lankytojų)

4. www.singlesnet.com (6.1 mln. lankytojų)

5. www.true.com (4.9 mln. lankytojų)

 

„Compete“ duomenimis, 2007 m. gruodis, pagal lankytojų skaičių 

 

Europa:

1. www.meetic.com  (22 mln. užsiregistravusių vartotojų, populiariausia D. Britanijoje) 

2. www.be2.com (6 mln. užsiregistravusių vartotojų, populariausia Vokietijoje)

 

Pietų Amerika:

1. http://msn.match.com (15mln. užsiregistravusių vartotojų)

2. www.amigos.com (6mln. užsiregistravusių vartotojų)

 

Azija:

1. www.QQ.com (skiltis „Love“)

 

„comScore“ duomenimis, 2007m., pagal lankytojų skaičių

 

Kas lemia pažinčių portalo sėkmę?

 

Lankomumas

 

Jei einant į vakarėlį su tikslu susirasti draugę ar draugą svarbiausia, kiek vakarėlyje bus merginų ar vaikinų, tai internete lygiai taip pat. Daug skelbimų – tikimybė rasti tinkamą partnerį didėja. Todėl „Yahoo“ ir Match.com užima ilgametes lyderių pozicijas. Didesnis lankomumas taip pat reiškia daugiau pajamų iš reklamos ir daugiau galimybių parduoti mokamas paslaugas.

 

Tinkamų skelbimų skaičius

 

Jei lankytoją domina tik, pavyzdžiui, moterys su viena koja, didelis skelbimų skaičius tampa minusu – tiesiog reikės peržiūrėti daugiau skelbimų, kol rasi tinkamą. 

 

Kai pažinčių portalų pasiūla didelė,  jie ima segmentuotis į nišas. JDate.com skirtas žydų vienišiams, BlackSingles.com – kuriems svarbu, jog draugė ar draugas būtų juodaodis, ChristianMingle.com – uoliems katalikams. Kitas pavyzdys – True.com, kurių niša – internetinis saugumas. Patikrinami visi profiliai ir išimami turintys kriminalinę praeitį ir vedę, apsimetusius viengungiais.

 

Fitness-Singles.com ir Active.com „nugriebia“ visus, norinčius draugo „su pilvo preso kaladėlėmis“ arba romantiškų pasivažinėjimų dviračiais. Žinoma, už papildomus norus mokėti tenka papildomai – narystė tokiuose portaluose dažniausiai yra mokama. Pavyzdžiui, jaučiantys, jog jų antroji pusė (taip pat) yra stambios kompanijos CEO, garsus aktorius ar krepšininkas,  Sugardaddie.com ir MillionaireMatch.com portaluose per mėnesį moka nuo 20 iki kelių tūkstančių JAV dolerių. 

 

Siūlomos paslaugos

 

 2006m. JAV ir Vakarų Europos pažinčių portalų rinka patyrė šoką. 27-erių metų Markus Frind norėjo pasimokyti programavimo ir sukūrė testinę svetainę PlentyOfFish.com ir po pusmečio sulaukė tiek lankytojų, jog per mėnesį iš „AdSense“ reklamos ėmė uždirbti po 10 000 JAV dolerių. „comScore “duomenimis, jo projektas 2007 pabaigoje turėjo 1.4 milijonų unikalių lankytojų JAV ir, kompanijos duomenimis, užėmė pirmaujančias vietas D. Britanijoje ir Kanadoje.

 

Pasak „The New York Times“, pernai svetainės įkūrėjas uždirbo pirmus 10mln. JAV dolerių metinio pelno. Taip yra tik dėl to, jog priešingai nei tuo metu buvusių populiariausių kaip „Yahoo“ pažinčių puslapiai ir Match.com, VISOS paslaugos svetainėje buvo VISIŠKAI nemokamos.

 

 

Iš kur gaunamos pajamos?

 

Pagrindiniai pajamų šaltiniai: mokamos paslaugos, narystė ir reklama. Dauguma JAV TOP10 pažinčių portalų yra nemokami, tačiau už tam tikrą mokestį siūlo papildomas paslaugas svetainėje.

 

Pavyzdžiui, už nuo poros iki keliasdešimt dolerių per mėnesį siekiantį mokestį gali dėtis daugiau nuotraukų; keistis savo profilio ekrano užsklandas; susisiekti su patikusiu žmogumi, neatskleisdamas savo tapatybės; gauti patarimų kaip susirasti tinkamą partnerį arba profesionalią pagalbą rengiant savo aprašymą ir taip labiau pritraukti priešingos lyties dėmesį.

 

Nors už internetines pažintis pinigus mokėti linke tik maždaug 5% internautų, pasak Forbes.com, dalis nedidelių pažinčių portalų kaip LookBetterOnline, PersonalsTrainer, iš papildomų paslaugų sugeba gauti didžiąją savo pajamų dalį. Taigi mokamos paslaugos veikia kaip kelias tiems, kurie nepritraukia didelių lankytojų srautų ir pajamų iš reklamos.

 

Populiariausių verslo variklis, žinoma, yra reklama. Pavyzdžiui, 6-tą ir 7 vietą vietą pagal  pagal lankytojų skaičių JAV užimantys eHarmony.com ir PlentyofFish.com skelbia „patraukite nuo kompiuterio savo kreditines korteles“ ir nemokamai teikia visas paslaugas, tačiau už tai vartotojai mato daugiau ir agresyvesnių reklamų.            

     

Kiek kainuoja sukurti?

 

Panašiai galėtume klausti, „kiek kainuoja pastatyti namą“. Nuo ko priklauso pažinčių portalo kaina:

 

  • Dydis
  • Funkcijų kiekis
  • Programinės įrangos licencijoje
  • Kaip greitai norite rezultato?
  • Ar gaminsite pats?
  • Ar norite gilintis į projektą, ar norite, kad jumis pasirūpintų?
  • Ar programuotojui, dizaineriui, projekto vadovui tai bus pirmas gyvenime pažinčių portalas ar dvidešimtas?
  • Garantinės ir po-garantinės sąlygos
  • Dizaino patrauklumas ir patogumas naudotis

Apibendrinsiu: portalo pagaminimas yra projektas, jį sudaro trys pagrindiniai dalykai: laikas, kaina ir kokybė. Prisiminkite, kad visada reikia pasirinkti du.

 

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: