VersloSavaite.lt   
2008 04 16, 07:49
E. verslo konsultacija. NT portalų inovacijos
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
Gal galėtumėte papasakoti apie tai, kokios naujovės ir inovacijos yra taikomos NT reklamos portaluose?“, - klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

1. Mažiau tarpininkų

 

Inovatorius: www.zillow.com 

reklama

 

Pasiūlymas: Tinklalapyje galima sužinoti savo būsto vertę. Interneto svetainėje įdiegtas įrankis „Zestimate“ pateikia apytikslę bet kurio JAV būsto vertę. Įvedus informaciją apie būstą – nuo ploto ir kambarių skaičiaus, statybos metų iki ankstesnių sandorių ir mokesčių, per kelias sekundes pateikiami paskaičiavimai, o galutinis rezultatas palyginamas su neseniai įvykusiais pardavimais tame rajone ar vietovėje.

 

Paslauga nemokama, ir kaip teigiama tinklalapyje, būsto vertė pateikiama su maždaug dešimties procentų paklaida.

 

Rezultatai: Daugiau nei 70 mln. JAV būstų skelbimų, 4,1 mln. unikalių lankytojų per mėnesį. Planuojama skelbimus apie parduodamus būstus gauti iš NT agentų. „Fortune“, „The Herald Tribune“, „The New York Times“, „The Wall Street Journal“, straipsnių puslapiai. Neseniai B. Geitsas viešai prisipažino naudojęsis tinklapiu pasitikrinti savo būsto vertę.

 

Pritaikymas: Galbūt ir jūs galite vieną iš savo paslaugų perkelti į internetą, teikti nemokamai? Tai gali būti nuo patarimų kaip pasirinkti interjero dizainerį iki pardavimų statistikos nekilnojamo turto pardavėjams.

 

Zillow.com kategorijos lyderiu tapo drastiškai panaikinę tarpininkus ir taip sutaupę kliento laiką ir pinigus. Jei nenorite investuoti į „rimtas“ inovacijas, panoraminis žemėlapis, pateikiantis duomenis apie arčiausiai esančias mokyklas, parkus, restoranus, sveikatos įstaigas, būstą jau įsigijusių vartotojų rekomendacijos, filmukai, patariantys, kaip įsigyti pirmąjį būstą ar susirasti NT agentą – sritys, kurias Lietuvoje taip pat galima sėkmingai išnaudoti.

 

2. Leisti išbandyti prieš perkant

 

Inovatorius: www.ruatuna.com

 

Pasiūlymas: Tinklalapyje užsirezervuoti nakvynę būsimuose namuose. (angl. test-live). Užpildžius rezervacijos anketą Naujosios Zelandijos kompanijos „Sustainable Structure“ svetainėje, suderinama data, kada gali išbandyti nakvynę pavyzdiniame siūlomame name. Nakvoti galima su šeima, pasiimti šunį, akvariumą ar fikusus.

 

Rezultatai: Įmonės vadovo teigimu, paslauga padėjo pasiekti, jog kompanija turi darbo trisdešimčiai ateinančių mėnesių. Nemokama paslauga neša papildomas pajamas, teigiami išbandžiusiųjų komentarai iškart dedami į kompanijos tinklapį. Apie pasiūlymą, kaip inovaciją, paskelbė žinomas D. Britanijos tinklapis „Springwise“, rengiantis sėkmingų ateities verslo tendencijų prognozes.

 

Pritaikymas: Vystytojams, kurie stato namų kvartalus ši idėja gali būti netgi labai šauniai pritaikoma. Pirmame name įrenkite pavyzdinį butą (taip daro ne viena NT bendrovė) ir ženkite antrą žingsnį – suteikite galimybę jame pernakvoti. Internetas čia gali padėti tiek pristatyti pačią idėją, tiek susirinkti teigiamus išbandžiusių komentarus.

 

3. „Youtube” – buto pardavimo skelbimai

 

Inovatorius: www.wellcomemat.com  

 

Pasiūlymas: NT video portalas veikia taip pat kaip „Youtube“ – nekilnojamojo turto kompanijos čia deda savo sukurtus filmukus apie parduodamus butus ir namus, o potencialūs klientai juos žiūri.

 

Rezultatai: Tinklapio vartotojų skaičius nuolat auga, prisijungia didžiausios NT agentūros, prognozuojama, kad netrukus „WellcomeMat“ talpinami video filmukai turėtų patekti tarp lankomiausių JAV skelbimų svetainės realtor.com pasiūlymų.

 

Pritaikymas:

 

1. Agentūroms ir pavieniams pardavėjams. Spalio pradžioje vilniečių šeima su draugais sukūrė video klipą parduodamam būstui Fabijoniškių rajone, įdėjo jį į savo puslapį geriausiasbutasvilniuje.lt ir jau kitą dieną, naujienai išplitus populiariuose lietuviškuose bloguose, apie šį butą buvo šnekama daugiau nei apie bet kurį kitą būstą Lietuvoje.

 

Filmukas sulaukė daugiau nei  13 tūkstančių peržiūrų Youtube.com portale,  10 tūkstančių „vaizdelis.lt“ svetainėje, užfiksuota 11 tūkstančių apsilankymų buto tinklapyje. Klipą inicijavusios vilniečių Voldemarų šeimos teigimu, po dviejų mėnesių butas buvo parduotas už pageidaujamą sumą, „tuo metu, kai NT rinkoje tik ir buvo šnekama apie sustojusius pardavimus“.

 

2. Vystytojams: video medžiaga tinklapyje yra įtaigesnė nei vien tik tekstas, vaizdas ar animacija. Kalbančiojo intonacija, veido mimika, kūno kalba turi daug didesnę įtaką negu sakomi žodžiai. Kad video būtų sėkmingai panaudojamas NT projektui pristatyti, šiuo metu Lietuvoje dar neteko matyti.

 

3. Agentūroms ir portalams: skelbimai – filmukai sėkmingai panaudojami ne tik NT sektoriuje. Bandėte tokiu būdu parduoti butą? Kodėl gi nepabandžius parduoti ir automobilio...?

 

4. NT serialas 

 

Inovatorius: www.donovanlife.com  

 

Pasiūlymas: NT serialai internete. „Cressey Developper“ savo statomus prabangius būstus pristatė serialu apie gyvenimą būsimuose namuose. “Seksą ir miestą“ primenančios, į 25-45 m. didesnes nei vidutines pajamas uždirbančius kanadiečius orientuotos serialo serijos talpinamos projekto tinklapyje.

 

Rezultatai: Paleidus tinklalapį per dieną jame apsilankydavo apie 21 000 lankytojų, tai yra 5 kartus daugiau nei išplatinus skrajutes ir pakabinus lauko reklamą. Parduodami ne butus, o gyvenimo būdą, projekto savininkai sulaukė pasaulio dienraščių dėmesio.

 

Projektą „Chicago Tribune“ palygino su garsiosiomis BMW reklamomis „The Hire“. Vien el. paštu išsiuntinėję nuorodą „draugams ir šeimai“ projekto savininkai pardavė 82 iš 152 butų.

 

Pritaikymas: daugelis tinklapių pristato produktą, tačiau nepasakoja jokios istorijos, nesukuria paslapties, neintriguoja vartotojo. Galvojant tinklapio idėją parodykite eskizus namiškiams (ne interneto ir ne NT pasaulio žmonėms) ir pažiūrėkite, kokia bus reakcija. Sulaukus mandagaus „visai nieko“ – meskite idėją į šiukšlių dėžę.

 

Vietoj išvadų

 

Pagal „Saatchi and Saatchi“ vykdančiojo direktoriaus Kevino Robertso JAV vykdytą tyrimą, žmonės, kurie neina į parduotuvę, per dieną susiduria su 1000 - 1500 prekinių ženklų. Apsilankius prekybos centre, dienos rezultatas gali viršyti 10000.

 

Kiekvienas iš šių ženklų reikalauja vartotojo dėmesio. Jūsiškis irgi ten yra. Tik įdomiai ir netikėtai papasakodami savo prekinio ženklo istoriją galime tikėtis sudominti vartotoją.

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą E-verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it .

 

This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: