VersloSavaite.lt   
2008 04 30, 09:22
E. verslo konsultacija. Kompanijos tinklaraštis
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Ketiname kurti kompanijos tinklaraštį. Ar vertėtų orientuotis į kompanijos vidų ir įvykius, ar kalbėti apie sritį, kuria užsiimame, o gal patartumėte varijuoti? Galbūt turėtumėte kitų patarimų?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Tinklaraščiai, interneto dienoraščiai arba tiesiog ,,blogai“. Vienam iš jų lygiai prieš metus parašius apie ,,Apple“ „iPhone“ išleidimo atidėjimą, per šešias minutes ,,Apple“ akcijų rinkos vertė nukrito 4 milijardais. ,,Blogai“ užaugo.

reklama

 

Juos skaito, pasitiki – jie tampa nuomonių lyderiais, informuotojais ir formuotojais. Džiugu, kad ieškote ryšio su savo vartotoju ir nusprendėte tai pasiekti „blogu“. Keletas patarimų.

 

Apie ką rašyti

 

Temos pasirinkimas priklauso nuo to, ko norite „blogu“ pasiekti. Jei norite pritraukti naujų darbuotojų, reikės rašyti apie kompanijos vidų ir darbuotojus, jei investuotojus – finansinius rezultatus, strategiją ir plėtrą, jei, pavyzdžiui, žurnalistus, galbūt integruoti pranešimus spaudai ir plačiau papasakoti apie korporatyvinius jūsų įvykius.

 

Paslaugų pirkėjų atveju galbūt verta dalintis įžvalgomis apie sritį ir tapti nuomonių lyderiu. Taigi nuspręskite, ko pirmiausia norite pasiekti ir pradėkite siekti.

 

Forma:

 

Būtų galima apgalvoti šiuos variantus:

-           sukurti jūsų kompanijos eksperto „blogą“

-           sukurti jūsų srities teminį „blogą“

-           sukurti su jūsų veikla tiesiogiai nesusijusį „blogą“

 

Keletas pavyzdžių

 

Eksperto „blogas“

 

www.sethgodin.typepad.com

 

Kas: Eksperto ,,blogas“. Gūdžiais 2002-aisiais, kai rinkoje ką tik pasirodė kontraceptinis pleistras ir „iPodas“, JAV įžengė į Afganistaną, o Lietuvoje knygų pardavimus sumušė lietuviškai prabilęs Haris Poteris, marketingo ir verslo valdymo guru Setas Godinas pradėjo rašyti beprotiškai populiariu tapusį savo „blogą“.

 

Kodėl:

 

Sėkmės priežastys:

-           žinomas vardas

-           pirmas šios srities guru „blogas“

-           originalus turinys

-           nauda skaitytojui (patarimai, kuriuos gali pritaikyti)

 

Bestselerių autorius savo tinklaraštyje dalinasi rinkodaros ir verslo patarimais ir iki šiandien neatsigina lankytojų. Kiekviena žinutė parašyta ,,skaniai“ ir neša naudą skaitytojui. Pavyzdžiui, dabar turi pasižiūrėti, ką apie tave rašo „Google“. Tada „bloge“ gali pasiskaityti, kaip tai sutvarkyti.

 

Rezultatai: Anksčiau Setą Godiną visi žinojo kaip vienos pirmųjų internetinės rinkodaros kompanijų įkūrėjų, vėliau kaip „Yahoo!” padalinio vice prezidentą, dar vėliau kaip kultinių bestselerių „Purpurinė karvė“ ir „Visi pardavėjai yra melagiai“ autorių, o šiandien kaip populiariausio reklamos specialistams skirto tinklaraščio autorių. Pernai „Advertising Age“ paskelbtame įtakingiausių reklamos ir marketingo „blogų“ reitinge šis „blogas“ užima pirmą vietą.

 

Gal ir jūsų kompanijoje yra pripažintų savo srities ekspertų? O galinčių tokiais būti?

 

Srities „blogas“

 

www.engadget.com

 

Kas: Technologijų „blogas“. „Engadget“ rašo apie kompiuterinę, skaitmeninę tehcniką, vadinamuosius „gadgetus“, mobiliuosius ir įvairias kitas naujausias technologijas. 2004 metais startavęs tinklaraštis priklauso apie 90 „blogų“ valdančiai kompanijai „Weblogs“, kurią prieš pora metų nusipirko AOL‘as. 

 

Kodėl: Kaip rašo vienas „interneto dienoraštininkas“, „The New York Times“ laikraštį gali pirkti, jei nori sužinoti naujausias naujienas. Bet jei nori jas sužinoti 20h anksčiau, nei jos perkeliauja spaustuvės aparatą, skaitai „Engadget“. Sėkmės priežastis: daug karštų profesionalių kokybiškai parengtų naujienų. Per dieną „bloge“ pasirodo per 40 žinučių, kurias rengia profesionalūs interneto redaktoriai. Taip pat rengiami vadinamieji „podcast‘ai“, audio transliacijos, kurias mobiliuoju telefonu gali klausytis eidamas gatve ar vairuodamas automobilį.

 

Rezultatai: „Blogas“ užima pirmą vietą „Technorati” labiausiai cituojamų „blogų“ TOP10. Būtent šis „blogas“ sukėlė žaibišką „Apple“ akcijų kurso kritimą, paskelbęs, jog iPhone paleidimas atidedamas. Nors paaiškėjo, jog nuolatinio informatoriaus iš „Apple“ vidaus persiųstas vidinis laiškas buvo melagingas, „Engadget“ baudų nesulaukė. Kaip teigė vyriausias „Engadget“ redaktorius Rajanas Blokas, jis turi vidinių duomenų, jog pats Styvas Džobsas kasdien skaito „Engadget“.

 

Gal ir jūs turite sritį, kurioje galite būti ekspertais? Tai gali būti nuo langų pasirinkimo iki konferencijų organizavimo, priklausomai nuo to, kuo užsiimate ir kas aktualu jūsų klientui.

 

Naujos srities „blogas“

 

www.icanhascheezburger.com   

 

Kas: Anksčiau neegzistavusios srities „blogas“. Kažkas forume vietoj savo veido įsidėjo juokingą katės paveiksliuką ir prirašė juokingą užrašą. Taip gimė „LOLkatės“ ir jų „blogas“. Jame publikuojami juokingi (arba nelabai) kačių paveikslėliai, su darkyta anglų kalba ant nuotraukos užrašytais prierašais. Pavyzdžiui, nufotografuota katė, valganti sumuštinį ir užrašyta „aš galėti valgyti sumuštinis“.

 

Kodėl: Kodėl žmonėms patinka žiūrėti į savo (ir kitų) katinus, galima paklausti savęs arba bičiulių. Internete veikia ir beprotiškiausios idėjos. Įdomu yra tai, kas netikėta, stebina, pribloškia, prajuokina, anksčiau nematyta. Kaip tik toks ir yra icanhascheezburger.com „blogas“.

 

Rezultatai: Pernai metų vasarą per dieną būdavo peržiūrima daugiau nei pusantro milijono „blogo“ puslapių. Kaip interviu „The New York Times“ teigė „blogo“ įkūrėjas Erikas Nakagawa, praėjus keliems mėnesiams nuo „blogo“ paleidimo iš reklaminių skydelių per mėnesį jis uždirbdavo virš 5000 JAV dolerių. Šiandien LOLkatės turi ir savo skiltį viename JAV laikraštyje, programavimo kalbą ir Bibliją. Internete jau galite rasti ir LOLšunis, robotus ir netgi prezidentus.

 

Gal ir jūs turite beprotišką idėją, kuri susijusi su jūsų kompanijos įvaizdžiu, vertybėmis ar pirkėjų pomėgiu? 

 

Nuo bet kokių komentarų apie turinį susilaikysiu. Asmeninis patarimas būtų sukontaktuoti su didesnius srautus pritraukiančiais Lietuvos „blogeriai“s. Galite paieškoti pvz. blogologas.lt, prisiminti skaitomus, pasiklausinėti pažįstamų. Jei ir norite turinį rašyti patys, gausite patarimų kokios taisyklės galioja „blogo postams“ ir kaip padaryti, kad žmonės ateitų ir, svarbiausia, sugrįžtų.

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą E-verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: