reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2009 07 06, 13:36
E. verslo konsultacija. Kelionių pardavimai internetu

Image
Darius Bagdžiūnas
„Norėčiau paklausti nuomonės bei patarimų dėl kelionių pardavimų internetu. Kokios yra šiuometinės pardavimų internetu tendencijos, kokie turizmo produktai labiausiai domina Lietuvos rinką?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Atsako Darius Bagdžiūnas, interaktyvių sprendimų bendrovės „Gaumina“ atstovas.

 

Klausimas. Norėčiau paklausti nuomonės bei patarimų dėl kelionių pardavimų internetu. Kokios yra šiuometinės pardavimų internetu tendencijos, kokie turizmo produktai labiausiai domina Lietuvos rinką? Galbūt turite kokių patarimų minėtam pardavimų vystymui esant gana nepalankiai ekonomikos situacijai Lietuvoje?

reklama

 

Atsakymas. Nepaisant visų krizinių naujienų, viena gera naujiena išlieka – pasaulis ir toliau keliones perka ir informacijas apie jas ieško internete. Globalus 2008 m. rugsėjo eMarketer tyrimas parodė, kad daugiausia internetu žmonės ieško viešbučių ir vietų, kur atostogauti (61,9 proc.), o lėktuvų, traukinių ir kt. bilietų – 56,9 proc. Merrill Lynch prognozuoja, kad 2010 m. 45 proc. visų viešbučių rezervacijų bus atliktos internetu.

 

Lietuvoje tendencijos panašios. „Gemius Baltic“ 2008 m. atliktas tyrimas parodė, kad internetas Lietuvoje populiariausias informacijos šaltinis ieškant autobuso, traukinio ir lėktuvo bilietų (54 proc. respondentų) ir kelionių paslaugų (43 proc.), tik po to seka kino ir teatro bilietai (43 proc.). Pateiksiu porą pasiūlymų, kas prigijo kelionių sektoriuje užsienyje ir ką būtų galima pritaikyti Lietuvoje.

 

5 kelionių internete tendencijos   

 

1. Išbandžiusių atsiliepimai

 

„Compete“ duomenimis, kalbant apie viešbučių rezervacijas, 82 proc. vartotojų labiau pasitiki kitų vartotojų atsiliepimais nei paties viešbučio informacija. Būtent todėl kompanijos internete leidžia reitinguoti savo produktus ar paslaugas ir greta specialistų nušlifuotų tekstų, renka paslaugą jau išbandžiusių vartotojų atsiliepimus. Dalis kelionių kompanijų Lietuvoje jau pradėjo rinkti komentarus.

 

Kaip pasinaudoti: jei norite susirinkti gerų komentarų, po kelionės tiesiog išsišųskite el. laišką besinaudojusiems jūsų paslaugomis. Padėkokite, kad pasirinko jus ir paprašykite atsiliepimo, kuris padėtų kitiems apsispręsti. JupiterResearch duomenimis, 42 proc. keliautojų parašė atsiliepimą kelionių agentūros svetainėse vien todėl, jog gavo el. laišką, priminusį, kad jų nuomonė labai svarbi.

 

Pačiam teko kartą pasirinkti viešbutį Londone, nes jo atstovai radę neigiamą atsiliepimą tinklapyje Tripadvisor.com, padėkojo ir parašė, kaip ištaisė problemą. Galiausiai paaiškėjo, kad viešbutis – „nelabai“, tačiau vieną pirkimą visgi atlikau.

 

2. Patogumas naudotis

 

„Travel Industry Wire“ šių metų gegužės tyrimas šokiravo. Kas antras vartotojas, atėjęs į svetainę atlikti skrydžio ar viešbučio rezervacijos, tiesiog uždaro svetainę, nes negali to padaryti.  Pagrindinės priežastys: negali rasti informacijos dėl sudėtingos svetainės navigacijos, svetainės rezervacijos sistema nulūžusi arba nepavyksta rasti pakankamai informacijos apie viešbutį ar kambarius.

 

Kaip pasinaudoti: pasodinti porą anksčiau svetaine nesinaudojusių vartotojų ir paprašyti rasti vieną ar kitą jūsų pasiūlymą. Nesėkmės/susinervinimo atveju pagalvočiau apie svetainės perdarymą. Atostogas planuoti dažnai tenka vakarais ar per pietų pertraukas, todėl jūsų svetainėje informaciją rasti reikia tikrai greitai.

 

3. Kokybiškas turinys

 

Foto, video, paveiksliukai ir kita papildoma informacija pasirenkant kelionę yra lemiami. Pasak „TIA/Ypartnership TravelHorizons“ tyrimo, du trečdaliai keliautojų peržiūri internetinius video apie kelionę, 4 iš 10 išbando virtualius turus svetainėse ir ieško jau apsilankiusių patalpintų nuotraukų.

 

Kaip pasinaudoti: investuoti į nuotraukų kokybę, video klipus apie šalį ar viešbučius (jei nėra lėšų kurti naujų, pažiūrėkite, galbūt rasite tinkamų video „Youtube“), integruoti su ,,Google Maps“, išbandyti virtualius turus po kelionės objektą. Sukurti mini kūrybinę idėją, kad keliautojas įsivaizduotų, kaip po savaitės supdamasis hamake gers „Margaritą“ palmių šešėlyje.

 

Taip pat peržiūrėčiau jau egzistuojančius pavyzdžius. Galbūt su kai kuriais sujungčiau savo svetainę arba tiesiog pasiūlyčiau savo klientams kai kuriais pasinaudoti keliaujant. Pavyzdžiui, Trivop.comGoogle Maps“ žemėlapius sujungė su video filmukais.

 

Atvykęs į naują miestą, turistas gali susirasti visus patogioje vietoje esančius viešbučius ir peržiūrėti filmukus, kaip atrodo jų kambariai. Plazes.com ,,Google“ žemėlapius išnaudoja padėti susiekti su draugais. Užsiregistravus svetainėje ir gavus draugo sutikimą, gali sekti savo buvimo vietą ir, žinoma, paskambinti pamatęs, kad atsiradai tame pačiame žemyne ar turi susitikimą gretimame pastate Taline.

 

Pavyzdžiai: www.tourisme-montreal.org,  www.visitsweden.com,  www.hungrysuitcase.com  

 

4. Mobilūs sprendimai

 

Pasaulio sprendimai kaip galimybė žinute rezervuoti taksi ar einant gatve sužinoti, kur artimiausia picerija, jau šiandien sulaukia vartotojų. Tai yra ir kelionių internete ateitis. Harris Interactive tyrimo Billing Revolution duomenimis, jau šiandien 43 proc. JAV gyventojų viešbučio kambarį užsisakyti norėtų mobiliuoju telefonu. Labiau nei keliones pageidaujama tik užsisakyti picą ir filmų/koncertų bilietus.

 

Kaip pasinaudoti: Lengviausia pasinaudoti, jei jums aktualios verslo kelionės, verslo segmentas. Čia (bent jau pasaulio) daug vartotojų turi išmaniuosius telefonus, žino, kas yra „iPhone“ aplikacija ir telefoną naudoja ne tik skambinti.

 

5.Socialiniai tinklai

 

Air France-KLM svetainėje gali sužinoti, kas su tavimi skris lėktuvu, pasidalinasi patarimais, kur geriausias restoranas Londono šiaurėje, ar susitarti pataupyti kartu važiuojant taksi iš oro uosto į Miuncheno centrą. Mokūs lietuviai jau „Facebook‘e“.

 

Sukurti panašią keliautojų grupę labai nesudėtinga. O tai tik viena iš galimybių. Pasauliui išsikrausčius į socialinius tinklus, yra daugybė variantų, kaip juos panaudoti kelionėms.

 

Kaip pasinaudoti: sekti, ką daro kiti ir taikyti sėkmingą praktiką. Pasaulio kelionių agentūros seka, kas socialiniuose tinkluose ir tinklaraščiuose kalbama apie jiems aktualias keliones (pvz. Facebook/Twitter paieškos, „Google Alert“, Startpr.com ir kt. svetainės). Arba, populiaru Facebook’o grupę panaudoti ir tikrų žmonių nuotraukoms gauti – pvz. žmonėms sukėlus su agentūra keliautų kelionių nuotraukas, paprašoma jas naudoti, įdėti ir į agentūros „Facebook” profilį.  

 

Pavyzdžiai: www.bluenity.com, www.Tripadvisor.com

 

Įkvėpimui kviečiu pažiūrėti šių metų Kanų Liūtų interneto kategorijos Grand Prix laimėjusią Kvinslendo turizmo centro reklamos kampaniją, kuri reklamavo Australijos didžiojo barjerinio rifo salas siūlydama „geriausią darbą pasaulyje“ – prižiūrėti vieną iš salų Australijos pakrantėje.

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą e. verslo specialistui el. paštu  This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama