VersloSavaite.lt   
2008 01 09, 11:56
E. verslo konsultacija. Kaip pritraukti potencialių darbuotojų?
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Norime į svetainę įdėti darbo skelbimą. Svarstome ir tai, kad toks potencialių talentų pritraukimo būdas yra kiek nusibodęs. Galbūt galėtumėte pateikti pavyzdžių, kaip kitaip ieškant darbuotojų būtų galima pasitelkti virtualią erdvę?”, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Kiekvienos kompanijos svetainėje vietą užima mygtukas ,,Karjera“. Ką randame jį paspaudę? Dažniausiai nuobodų tekstą apie laisvas darbo vietas, pagardintą klasikiniais: ,,mūsų darbuotojai – mūsų didžiausias turtas“.

reklama

 

Mano nuomone, Lietuvos darbo rinkoje konkuruoti tai tikrai nepadeda. Juk bedarbystė jau įtraukta į Raudonąją knygą. Štai keli pavyzdžiai, kaip užsienio įmonės išnaudoja internetą geresniems darbuotojams susirasti.

 

Karjeros ,,Accenture“ užkulisiai

 

www.backstageataccenture.com 

 

Globali konsultacijų kompanija „Accenture“ turi nuobodoką korporatyvinį tinklapį. Kompanijos marketingo ir personalo specialistai žino, jog tai, kas imponuoja klientams, ne visada „veža“ jaunuosius talentus – būsimus darbuotojus. Galbūt todėl sukūrė atskirą tinklapį „Accenture užkulisiai“, kurio pagrindinė funkcija – sužavėti potencialius darbuotojus ir paskatinti juos atsiųsti savo CV.

 

Tinklapyje naudojama šiuo metu itin madinga video technologija. Šeši filmuoti kompanijos darbuotojai dalina interviu apie save ir savo darbą įmonėje. Lankytojas įtraukiamas į veiksmą – trumpam gali pats tapti kompanijos nariu ir paklausinėti būsimų kolegų apie darbą ir jų asmeninį gyvenimą. Taip per pora minučių gali sužinoti, ką iš tiesų reiškia dirbti ,,Accenture“ kompanijoje.

 

Radau darbą „Second Life”

 

www.agency.be/jobs

 

Interaktyvios reklamos agentūrų Agency.com ofisui Belgijoje skubiai prireikė aštuonių Web 2.0 specialistų. Agency.com įdarbinimą perkėlė į virtualų pasaulį „Second Life” . Iš pradžių jie surengė pirmąją istorijoje „Second Life” foto sesiją – pakviesti aštuoni įdomūs avatarai ir sukurtas „skanus” reklaminis paveikslėlis, kviečiantis dalyvauti virtualiame interviu. Toliau scenarijus paprastas: jei susidomėjai, eini į darbo pokalbį su Agency.com atstovais.

 

Tiesa, prieš tai nusiblizgini savo avataro batus ir užsidedi akinius nuo saulės – pokalbis vyksta kompanijos paplūdimyje „Second Life”. Net ir nepasisekus, kiekvienas pretendentas gavo marškinėlius savo avatarui.

 

Pirmoji fotosesija ir pirmasis darbo interviu „Second Life” padėjo belgams sulaukti pasaulio žiniasklaidos dėmesio. Žinutę pasigavo „Second Life” reporteriai, laikraščiai, televizijos, radijas, blogai, didžiausias Belgijos TV kanalas parodė reportžą „Vakaro žiniose“. Po mėnesio kompanijoje jau dirbo visi aštuoni reikiami specialistai.

 

Šiandien darbuotojų paieška tapo neatsiejama ,„Second Life“ dalimi – specialistų čia bando ieškoti „Ogilvy“, „Nissan“, „Reuters“, teroristinės grupuotės ir kiti prekiniai ženklai.

 

Plačiau pasiskaityti apie kampaniją ir peržiūrėti, kaip atrodė vaizdas „Second Life“ galite čia.

 

Nepaprastas paprasto piloto gyvenimas

 

www.dosomethingamazing.com

 

Kaip pritraukti darbuotojų į tokias sritis kaip krašto apsauga ar policija? JAV oro gynybos pajėgos sukūrė svetainę, kurios pavadinimas kviečia „nuveikti ką nors gniaužiančio kvapą”. Svetainėje gali rasti daugiau nei 100 filmukų apie oro pajėgų darbuotojo darbo dieną. Žinoma, rodančių, kaip kiekvieną dieną atliekami nepaprasti dalykai.

 

Filmukuose – nuo radijo komunikacijos asistentų iki išminuotojų ir pilotų, darančių mirties kilpas. Visi vaizdai – be Holivudo grimo. Ar patogi bus tavo naujo lėktuvo kabina, rodo realūs darbuotojai, kurių diena yra filmuojama. Pažiūrėjęs filmukus, gali sužaisti panašų žaidimą, peržiūrėti darbuotojų profilius, „gyvai“ su jais pasikalbėti (angl. „live chat“) ir, pajutęs, kad tau tikrai reikia čia dirbti, spausti mygtuką užpildyti prašymą.

 

Tinklalapio auditorija, 18-24 metų jaunuoliai, nenori reklamos. Jie nori sužinoti, ką iš tiesų reiškia dirbti oro pajėgose, pasakojo ,,Air Force atstovas“. Dėl ,„nenušlifuotų kadrų iš tikrų žmonių gyvenimo“ oro pajėgų svetainė ,,WebAwards” apdovanojimuose paskelbta geriausia pernai metų valstybine svetaine.

 

Vietoj išvadų

 

Sėkmės pavyzdžiai įvairūs – vieni eksperimentuoja su naujomis skaitmeninėmis medijomis, kiti renkasi video, kūrybines idėjas. Lietuvoje paprastai įdedamas tradicinis darbo skelbimas ir (ar) reikalavimų sąrašas.

 

Visai nesvarbu, ar pritraukti geidžiamiausius rinkoje kursite įspūdingas animacijas, išbandysite darbo paiešką lietuviškuose socialiniuose tinkluose, o gal pakaks ir kameros darbuotojų vakarėlyje. Reikėtų nepamiršti tik vieno dalyko. Jūsų tikslas – būti arčiau potencialaus darbuotojo nei konkurentas. Naujos interneto galimybės gali padėti jį pasiekti.

 

O rezultatas čia – netgi labai išmatuojamas. Kuo daugiau ir geresnių CV jums sugeneruoja tinklapis, tuo mažesnės išlaidos atrankoms.

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: