VersloSavaite.lt   
2007 12 05, 06:31
E. verslo konsultacija. Ką reikia žinoti prieš kuriant interneto tinklapį?
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Šiuo metu mūsų įmonės interneto svetainėje per dieną apsilanko vos keliasdešimt žmonių. Nusprendėme, jog interneto svetainę reikia atnaujinti. Kokie būtų pagrindiniai patarimai prieš susitinkant su bendrove, kuri kurs naują tinklapį?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.  

 

Prieš kuriant naują interneto tinklapį, patarčiau atlikti/apsibrėžti kelis pagrindinius veiksmus.

reklama

 

Išsikelti tinklapio tikslą

 

Dažnai sutinku įmonių vadovus, kurie pirkdami tinklapį nesiekia jokio verslo tinklo. Jie sako: „atsibodo dizainas, norime naujo – padarykite“. Atlikdami bet kokį pirkimą (pavyzdžiui, pirkdami batus) keliame tikslą (batų atveju tai gali būti sausos kojos, stilius, priešingos lyties dėmesys), tikimės naudos. Svetainė gali padėti įmonei pasiekti įvairiausių verslo tikslų – pristatyti produktus, atvilioti į parduotuves, susirasti darbuotojų, ugdyti lojalumą, vykdyti vidinę įmonės komunikaciją ir daugybę kitų. Tereikia sugalvoti, kokių.

 

Kas gali būti tikslu? Ko norėti? Savo tikslu galite įvardinti, kiek potencialių darbuotojų CV norėtumėte gauti, žmonių, kurie el. paštu kreipėsi dėl paslaugos ar sužinojo apie jūsų naują produktą, skaičių ir panašiai.

 

Pavyzdžiui, ,,mūsų problema – brangus aptarnavimas, norime pusės metų laikotarpiu pardavimus, šiuo metu atliekamus skambučių centro, atpiginti dvigubai“. Sprendimas – dalį užsakymų perkelti į internetą. Išsikėlę tikslą, galėsite skaičiuoti investicijas ir ekonominį efektą, pagrįsti savo veiksmus. Akivaizdu, jei pradžioje joks tikslas neiškeliamas, nesprendžiama problema, tai nieko ir nepasiekiama.

 

Apsibrėžti būsimą auditoriją

 

Prieš pradedant kurti tinklapį dažnai pernelyg plačiai įvardinami žmonės, kuriems jis bus skirtas. Dažnai jūsų auditorija kėsinasi tapti „visa tauta“, „vyrai ir moterys nuo 15 iki 65“ ir panašiai. Juk, jei šnekėsime su jūsų klientu arabų šeichu tuo pačiu leksikonu kaip su pankuojančiu sandėlio darbuotoju, diskusija bus neefektyvi.

 

Reikėtų pagalvoti, kurios gi grupės svarbiausios kompanijos verslui. Tada pabandyti jas kiek įmanoma susiaurinti, pavyzdžiui, 35-45 metų vyrai, vegetarai, pajamos viršija 5000 Lt/mėn.

 

Apsvarstyti biudžetą

 

Išlaidos tinklapiui nėra vien jo pagaminimas. Į tinklapį lankytoją reikia atvesti, pasirūpinti, kad atsakymo į klausimą jam nereikėtų laukti dvi dienas, paskatinti sugrįžti nauja informacija ir kitaip juo pasirūpinti. Reikės įtraukti įmonės išlaidas atskingam asmeniui samdyti, interneto reklamai, sąnaudas rengti tekstus, ruošti paveiksliukus ir pan. Tinklapis nėra maža eilutė įmonės biudžete. Kaip ir kiekviena kita eilutė, ji suteikia įmonei GALIMYBĘ uždirbti daugiau pajamų. Tereikia paskaičiuoti, kiek.

 

Atlikus šiuos veiksmus, interaktyvių sprendimų bendrovė padės parinkti priemones – iliustracijas, animaciją, video, 3D technologijas, garsus, tekstų turinį ar ką kitą.

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: