reklama

reklama

VersloSavaite.lt   
2008 04 23, 11:51
E. verslo konsultacija. Jūsų prekinis ženklas kompiuteriniuose žaidimuose
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Gal galėtumėte papasakoti, kaip būtų galima reklamuotis kompiuteriniuose žaidimuose? Kuo tai naudinga?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

Koks jūsų mėgstamas kompiuterinis žaidimas? Vieną arba kelis turbūt turi dauguma iš mūsų. Įsivaizduokite, kad jūsų mėgstamas herojus dėvi „Puma/..įrašykite kitą prekinį ženklą...“ marškinėlius. Visai nieko, ar ne? Kompiuterinius žaidimus prekinių ženklų reklamai pasaulio kompanijos naudoja ne pirmus metus.

reklama

„Žaidimų mėgėjai lojalūs, jie įsitraukę ir linkę išklausyti jūsų žinutę, jei ji yra dalis žaidimo“, - rašo „Brandchannel“. Kompiuterinis žaidimas veikia pagrindinius pojūčius – lytėjimą, regą ir klausą. O mėgstamas kompiuterinis žaidimas – vieta, kur potencialus pirkėjas nuolat ateina smagiai leisti laiką. Todėl produkto įterpimas (angl. „product placement“) įstringa giliau ir paprastai neturi kritinio „geriau pažiūrėsiu, kas šaldytuve“ arba „jungiu šitą saitą“ reklamos aspekto, kuris dažnai lydi įprastą reklamą.

Harvardo Verslo Apžvalga skelbia dar vieną tendenciją. Žaidimai vis aktyviau naudojami įvedant naujus produktus į rinką – gėrimai, drabužiai, maisto produktai pirmiausia pasirodo kaip virtualaus pasaulio dalis, o vėliau persikelia į realias parduotuves. Ištestavus produktą virtualioje erdvėje, į rinką galima vesti pagal vartotojų komentarus patobulintą produktą. 

Įterpti prekinį ženklą į kompiuterinius žaidimus naudojami įvairūs būdai. Apžvelkime kelis iš jų.

Būdai:

- Reklaminiai skydeliai ir logotipai. „Crazy Taxi“ – vienas pirmųjų žaidimų, virtualiose gatvėse pradėjęs reklamuoti didžiuosius JAV prekinius ženklus. Logotipai ir animuotos iškabos papuošė pravažiuojamų pastatų sienas, kitus objektus. Skydelius tinka dėti ne bet kur, o „į temą“. Nors buvo prognozuota kritika, bet „Crazy Taxy“ žaidėjai teigė, kad reklamos pavertė miestą tikrovišku ir netgi pagerino žaidimą. 

- Prekės tampa žaidimo dalimi – perkami produktai, ginklai, taškai ir panašiai. Pavyzdys gali būti „World of Warcraft“, restoranai simuliaciniame mieste „Second Life“ ar maloniai valdomos snieglentės „SSX 3“ žaidime. Taisyklė „produktas į temą“ taip pat galioja.

- Žaidimai, kuriuose produktas tampa pagrindiniu žaidimo objektu ar konceptu. Pernai metų birželį bulvių traškučių gamintoja „Doritos“ paskelbė, kad drauge su „Xbox 360“ žaidimų konsole kviečia gerbėjus pirmą kartą istorijoje dalyvauti kuriant naujojo žaidimo „Xbox LIVE Arcade“ idėją ir aplinkas. Dalyvauti konkurse buvo galima siunčiant „Doritos traškučių įkvėptą” iliustruotą žaidimo aprašymą. Kautis idėjomis vedė tai, jog laimingasis parduotuvėse išvydo savo sukurtą žaidimą. 

- Nuosavas prekinio ženklo kompiuterinis žaidimas. Kai pasigirdo kalbos, jog „Burger King“ ketina paleisti savo prekinio ženklo kompiuterinį žaidimą, visi sukiojo pirštus prie smilkinio. Kas galėtų įsivaizduoti, kad už visiškai reklaminį žaidimą žmonės mokės pinigus? Ir 2006 metų pabaigoje „Burger King“ paleido savo žaidimus, kainuojančius 4 JAV dolerius.

Parduota buvo 3.2 milijonų kopijų ir kompanija savo ketvirčio pelną padidino net 40 procentų. „Burger King“ į žaidimų kūrimą investuotos sumos neatskleidžia (sukurti žaidimą nėra paleisti 100 reklaminių skydelių), tačiau būtina pabrėžti, kad čia darbą atliko ir puiki reklamos kampanija, pernai metų „Kanų Liūtuose“ pelniusi „Grand Prix“, aukščiausią apdovanojimą „Titano“ kategorijoje.

- Nuosavas interneto žaidimas. Pavyzdžių daug, sėkmingų taip pat: nuo dar 2004-aisiais žaidimą su beždžione sukūrusios JAV karjeros kompanijos iki šokančio elfo žaidimo, iki milijono lankytojų sulaukusios tos pačios „Doritos“ žaidimo „Kovok už skonį“ (http://fftf.doritos.com) Privalumas: gerokai mažesnis biudžetas nei reikės sukurti kompiuteriniam žaidimui.

Atsargumas: susirinkti žaidėjų duomenis ir panaudoti tolimesniems marketinginiams tikslams norisi kiekvienam marketingo skyriui, bet persistengti neverta. Namų ūkio prekių parduotuvių tinklas SEARS (JAV) šiais metais pradėjo leisti paprastus internetinius žaidimus, kuriuose išradingai pristatomos tinklo prekės ir taip vystomas vartotojo lojalumas prekiniam ženklui. Deja, žaidimų portaluose jie susilaukė kritikos dėl sudėtingos vartotojo registracijos ir privalomo el.pašto adreso rinkimo. Lietuvos rinkoje sėkmingas šios reklamos pavyzdys yra jogurto “Jo!” prekinio ženklo žaidimas.

- Įterpimas į jau egzistuojantį internetinį žaidimą. Lietuviškų interneto žaidimų turime nedaug. Lietuviškas pavyzdys galėtų būti pasaulio žaidimų portalams sukurta pirmo asmens šaudyklė „Stickman Madness“.

- Kompiuterinių žaidimų stilistika.  „World of Warcraft“ stilistika, panaudota „Toyota Tacoma“ reklamai, per dvi paras pritraukė daugiau nei milijoną žiūrovų „Youtube“. Gal tarp jūsų pirkėjų taip pat yra dievinančių kokį nors kompiuterinį žaidimą?

Vietoj išvadų:

Pagal „CNET Networks“ atliktą apklausą, vartotojai teigiamai vertina reklamą kompiuteriniuose žaidimuose, kol ji neįtakoja veiksmo ir žaidimo galimybių. Apklausa taip pat nustatė, kad 52 proc. yra matę reklamą žaidime per paskutinius 12 mėnesių. 33 proc. pasisakė, kad „būtų už“ reklamuoto produkto įsigijimą.

40 proc. sutiko, kad reklama prideda žaidimui realistiškumo. 2/3 apklaustųjų pripažino, kad pozityviai atsižvelgė į reklamuojamus prekinius ženklus. 86 proc. sutiko matyti didesnius reklamos kiekius žaidimuose, jei nuo to sumažėtų žaidimo kaina. Darykime išvadas.

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą E-verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama

apklausa

Ar per pastaruosius metus kilo jūsų darbo užmokestis?
 

reklama

reklama