VersloSavaite.lt   
2008 02 22, 07:20
E. verslo konsultacija. Įmonės svetainės kūrimas
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Planuojame kurti interneto svetainę savo įmonei. Būtų įdomu žinoti jūsų nuomonę, ar vertėtų ją kurti flash formatu, kur lankytojas rastų daug pramogų ir tai sudarytų žaismingą aplinką jam, ar kurti rimtesnį puslapį, kuriame informacija būtų išdėstyta patogiai ir aiškiai“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Kalbant apie bet kokios naujos interneto svetainės kūrimą, pirmiausia patarčiau  atkreipti dėmesį į problemą, su kuria susiduria dažna lietuviška svetainė.

reklama

 

Lietuvoje dauguma tinklapių atrodo vienodai. Atsidaręs tinklapį dažnai šabloninį dizainą ir jau kažkur matytas katalogines nuotraukas. Įmonės dažnai nesistengia savęs internete pateikti išskirtinai. Klaidingai manoma, kad vien buvimas internete jau skatins vartotojus susisiekti, pirkti prekę ar paslaugą. Kai visi pasiūlymai atrodo vienodai, lemiamu veiksniu tampa kaina. Taigi iš karto imate konkuruoti su pigiausiais. Tai yra problema, kurios bet kokios naujos svetainės atveju reikėtų vengti pirmiausia.

 

Ką reiškia svetainės išvaizda?

 

„Saatchi and Saatchi“ vykdantysis direktorius Kevinas Robertsas knygoje „Lovemarks“ rašo, jog jei neeiname į parduotuvę, per dieną susiduriame su daugiau nei 1500 reklaminių žinučių. Apsilankius prekybos centre skaičius gali išaugti iki 15000. Pasakyti savo žinutę mums nori tūkstančiai prekinių ženklų per dieną. Jūsų tinklapis yra vienas iš to tūkstančio.

 

Kanados mokslininkų atliktų tyrimų rezultatai patvirtino, jog sprendimą, patinka jam tinklalapis ar ne, vartotojas priima per vieną dvidešimtąją sekundės (!). Būtent šis sprendimas dažnai lemia, ar svetaine bus domimasi toliau.

 

Sprendimas – emocinis, todėl, pirmiau nei funkcionalumas ar patogumas naudotis,  lemia vizualinis pateikimas.

 

Jūs neturite antros galimybės suformuoti pirmą įspūdį! Jei žmogui patiks tinklapis, jis skirs laiko. Jei jis skirs laiko galbūt jis išgirs ką norite pasakyti. Jei jis išgirs ką norite pasakyti, galbūt jis padarys tai, ką norite, kad jis padarytų (t.y. duos jums savo pinigus).

 

Vėl antrojo ir vėlesnių atėjimų prioritetas persikelia į: vartojimo patogumą, vartotojo nustebinimą naujovėmis, bet čia jau kito straipsnio tema.

 

Ar naudoti Flash?

 

Anot „Adobe Europoje“, šiuo metu galimybę matyti Flash puslapius turi daugiau nei 95 proc. visų interneto vartotojų.

Teigiami argumentai: Puslapiai atrodo patraukliau, animacija atrodo gražiau, yra daugiau interaktyvumo ir vartotojo įtraukimo galimybių.

 

Neigiami argumentai: ilgesnis puslapio krovimas, didesnė projekto kaina ir ilgesnis gamybos laikas.

Tuo atveju, jei tinklapis daromas tam, kad konkuruoti, siūlyčiau naudotis Flash technologija, tuo atveju, jei darote kuo pigiau, kad būtų – be Flash.

 

Kaip nustebinti 2008 metais

 

Tinklapyje naudoti video. Audi, Budweiser, Mercedes-Benz, Chivas Regal škotiškas viskis sukūrė savo interneto TV kanalus; Neutrogena, Toyota, Ford Focus, nekilnojamo turto pardavėjai Cressey Devoloppers išnaudoja interneto serialus, dar daugiau kompanijų prisistato tinklalapiais, kurių fone rodomas video ar atskiros dalys kaip ,,apie mus“, ,,karjera“, ,,kontaktai“ pristatomos video filmukais.

 

Psichologijos pradžiamoksliai sako, jog 7 proc. informacijos perduodama žodžiu, 38 proc. - garsu (balso tembras, tonas) ir 55 proc. neverbalinėmis komunikacijos priemonėmis: gestais, kūno kalba, mimika. Video padeda sukurti įtaigų tinklapį. Lietuvoje pavyzdžių beveik neturime. Darydami video būsite pastebėti.

 

Keli skirtingų technologijų pavyzdžiai, kaip dar galite būti pastebėti:

 

www.mono-1.com Pardavimus vykdo darbų pavyzdžiai ir tekstai

 

www.tbwahakuhodo.co.jp Animacijos

 

www.vodafonejourney.com Video

 

Vietoj išvadų 

 

Nebijokit išsiskirti. Laikas nustoti slėptis po katalogų nuotraukomis, saugiomis temomis ir šabloniniu dizainu. Eksperimentuokite. Jei nėra didelių biudžetų, galbūt padėti gali kolegų entuziazmas ir namų kamera ar mobilus telefonas. Parodykite tai, ko dar niekas nematė.

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: