VersloSavaite.lt   
2008 06 11, 09:31
E. verslo konsultacija. Fantastinis futbolas?
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Teigiama, kad šiandien „Fantasy sport“ yra milijardinis verslas. Kodėl taip yra? Kas pritraukia klientus? Kas juos labiausiai domina? Gal esama kokių statistikos duomenų?", – klausia Verslosavaite.lt skaitytoja. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ atstovas Darius Bagdžiūnas

„Fantasy sports“

reklama

 

Kas tai yra? „Fantasy sports“ yra internetiniai žaidimai, kuriuose gali įsivaizduoti, jog esi futbolo, krepšinio ar, pavyzdžiui, kriketo komandos vadovas. Čia formuoji komandas, renkiesi žaidėjus, teisėjus ar palaikymo šokėjų trupę, perki naujus žaidėjus ir valdai savo svajonių komandą.

 

Žaidimų žinovams – tai yra panašu į seną gerą Hattrick.org futbolo žaidimą, tačiau šiandien paplitę turbūt visos įmanomos tokios virtualios sporto šakos. Populiariausios iš jų yra krepšinis, futbolas ir kriketas.

 

„FANTASY“ mygtukų šiandien galite rasti populiariausių pasaulio portalų sporto naujienų puslapiuose –  tai Yahoo, CNN Spors Illustrated, NBA, ESPN, Times Online „Play the game“ ir kt. Daugiausia lankytojų sutraukiantys „Fantasy sports“ portalai – CBS, ESPN ir Yahoo.

 

Uždirbamos pajamos

 

Fantasy Sports Trade Association” (FSTA) duomenimis, pernai Fantasy sport žaidimus aktyviai žaidė apie 20 mln vartotojų vien JAV ir Kanadoje. Kad kada nors yra išbandę pasileisti Fantasy Sport žaidimus pareiškė beveik 35 mln JAV ir Kanados gyventojų. „BusinessWeek“ skaičiuoja, jog Fantasy sportas per metus sugeneruoja 1-2 mln. pajamų iš mokamų registracijų, mokesčių už papildomas paslaugas ir įvairių kitų produktų; kiti šaltiniai teigia, jog skaičius gali siekti ir 3-4 milijardus.

 

Kas pritraukia?

 

Stebėti mėgiamą sporto komandą per televizorių įdomu, bet dar įdomiau ją valdyti pačiam. Susikomplektuoji, nusiperki kelis naujus žaidėjus vietoj tų, kurių nemėgsti, pabandai pakeisti trenerį... Ir į rungtynes.. su kitais virtualių komandų valdytojais.  

 

Kiek žmonių gali nusipirkti „Madrido Real“ ar „Los Andželo Lakers“?  Internete nuosava sporto komanda tampa realybe. Sustiprinti tikrumo įspūdį, dauguma žaidimų (pvz. NBA krepšinis) – yra su realiais tikrų komandų žaidėjų vardais ir atsižvelgia į realaus laiko statistiką, kas nutinka tikrose sporto aikštelėse.

 

Kaip pasinaudoti prekiniui ženklui?

 

„Fantasy Sports Trade Association“ atlikti tyrimai atskleidė tokią virtualaus sporto statistiką.

  • Pagrindiniai žaidėjai – 18-49m. vyrai, aukštesnės nei vidutinės pajamos ir išsilavinimas; 
  • Dauguma valdydami savo komandas praleidžia daugiau nei 5 valandas per savaitę;
  • Į svetainę, kurios žaidimą žaidžia, užsuka vidutiniškai 7 dienas per savaitę, dar 5 kartus lankosi kitose su „Fantasy“ sportu susijusiose svetainėse. 

 

Geidžiama auditorija kas dieną užsuka į „Fantasy Sport“ svetaines pažiūrėti, kaip laikosi jų komanda. Natūralu, kad „Fantasy Sports“ didieji prekiniai ženklai išnaudoja kaip efektyvią komunikacijos priemonę.

 

Sporto portalai ir sporto naujienų skiltis turintys didieji portalai sukūrė savo „Fantasy Sport“ žaidimų skiltis (Yahoo, NBA, Times.com ir kt.)

 

Kiti prekiniai ženklai remia rungtynes. ESPN portalo Fantasy žaidimus ėmė remti tokie prekiniai ženklai kaip „Samsung“ ir „Coca – Cola“. „CBS SportsLine“ portalą, beje, pritraukusį virš milijono žaidėjų su mokama registracija, teigia, jog „Fantasy Footbal“ reklaminės erdvės išparduotos porai metų į priekį, tarp pagrindinių pirkėjų yra GMC, „McDonald's“, „Budweiser“, „Toyota“ ir „Coca-Cola“.

 

Treti kuria savo Fantasy Sporto skiltis. Pavyzdžiui, „Gillette“ neseniai paleido su Nascar raliu susijusį fantasy žaidimą. Netgi nuolat matydamas, galbūt įsigysi produktą.  Šiandien galite rasti nuo „Fantasy“ kongreso, kuriame galėsite leisti įstatymus ir nešti patvirtinti prezidentui iki „Fantasy“ žvejybos, kurią,“ paleidusi valtis parduodanti kompanija, kaip rašo „The New York Times“, per vasarį pritraukė daugiau nei 132 000 lankytojų.

 

Vietoj išvadų

 

Norint pritaukti pirkėją, per krepšinio rungtynių transliaciją parodyti jas remiančios kompanijos logotipą nebepakanka. Kompanijos ieško naujų būdų pritraukti vartotoją ir suburti bendruomenę. Vienas iš jų yra sportas. Visi esame sutikę žmonių, kurie už mėgiamą sporto komandą leistų nukirsti kairę ranką, o auksinio vedybų jubiliejaus šventę iškeičia į rungtynes. Leisti valdyti savo svajonių sporto komandą – itin perspektyvus rinkodaros sprendimas.

 

Lietuvoje „Fantasy Sport“ pavyzdžių nepavyko rasti. Gal tai vieno iš skaitytojų verslo idėja?

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą E. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą. 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: