VersloSavaite.lt   
2008 02 06, 07:06
E. verslo konsultacija. El. parduotuvės kūrimas
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Kiek gali kainuoti paprastos e-parduotuvės sukūrimas? Ar po jos sukūrimo reikia nuolatinės IT specialisto priežiūros? Į ką svarbiausia atsižvelgti renkantis IT specialistus, galinčius sukurti e-parduotuvę? Kokie e-parduotuvės komponentai būtini, kad pirkėjams ji būtų patogi ir patraukli?”, - klausia Verslosavaite.lt skaitytoja. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Kiek kainuoja sukurti e-parduotuvę?

 

Atsakyti į klausimą „kiek kainuoja e-parduotuvės sukūrimas“ yra tas pats, kaip pvz., pasakyti, kiek kainuoja parengti vakarienę. Vakarienės atveju priklauso, ar vaišinsite studentus pica prie alaus ar laukia susitikimas su tarptautinio verslo partneriais Paryžiuje, ar tikslas – palikti įspūdį uošviams savo gamintais cepelinais.

reklama

 

Taip ir bet kurio tinklalapio atveju, iš pradžių reikia išsiaiškinti, kam jis bus skirtas, kokius tikslus norima pasiekti, kokiu laikotarpiu, kas potencialūs pirkėjai ir taip toliau. Jei tikslas – tiesiog paleisti e-parduotuvę, kaina gali būti dėžė ledų moksleiviui, bet siekiant internetu vykdyti verslą ji gali siekti ir pora šimtų tūkstančių.

 

Iš ko susideda kaina?

 

Jūsų kaštai = jūsų finansinės išlaidos + jūsų laikas. Pasirinkimą lemia tai, ko turite daugiau.

 

Daugiau laiko – mažiau pinigų

 

Daugiau laiko, mažiau pinigų – variantas pirkti šabloninę e-parduotuvę ir pačiam ją personalizuoti.

 

Teigiami dalykai: mažos išlaidos, gyvenimas privers įsigilinti į savo projektą, taigi sumažinsite nemalonių staigmenų tikimybę.

 

Neigiami dalykai: sistemos ribotumas, nestabilumas, parduotuvė atrodys taip pat, kaip konkurentų, visas žinias turėsite gauti pats, darysite klaidas ir mokėsite už jas pilną kainą. „Gauminoje“ parduotuvę gamina 15 ir daugiau žmonių. Tai suma žinių, kurių vienam žmogui turėti beveik neįmanoma. Būtent tos žinios ir patirtis užtikrina kokybę.

 

Daugiau pinigų – mažiau laiko

 

Daugiau pinigų, mažiau laiko – darytis profesionalią parduotuvę, o pačiam būti tik projekto vadovu ar savininku (rolės pagal projektų valdymo teoriją). Tokiu atveju pirmiausia reiktų nusibraižyti projektą ant popieriaus, kuriame turėtų matytis, kaip atrodys ir veiks būsima sistema. Patys nelįskite į techninius niuansus, sugalvokite parduotuvės verslo tikslus, o konkretų pasiūlymą palikite profesionalams.

 

Dažnai nutinka, kad klientai atsineša kelių lapų tekstu parašytą informaciją ir galvoja, kad to pakanka. Tenka aiškinti, kad tai, ką jie turi, yra 1 % viso to, ko reikia. Dažnas pagalvoja apie funkcijas, tačiau nepagalvoja apie verslą, apie tai – kodėl kas nors turėtų pirkti iš jo, o ne iš konkurento.

 

Turėdami projektą jau tiksliai žinote, ką perkate. Tai labai svarbu, nes priešingu atveju nusipirksite katę maiše. Jau turėdami projektą įgyvendinkite jį pagal dokumentaciją.

 

Dirbdami su profesionalais turite galimybę pasinaudoti jų žiniomis ir patirtimi. Uždavinėkite klausimus, stenkitės išgauti maksimaliai informacijos dėl visko, kas gali būti aktualu ar susiję su jūsų verslu. Nežiopsokite, nes vėliau tas pačias žinias teks pirkti 10 kartų brangiau.

 

Teigiami dalykai: turėsite laiko kitiems darbams; galėsite perimti žinias ir patirtį iš žmonių, kurie tai daro ne pirmą kartą; produktas bus labiau apgalvotas iš programavimo, dizaino, „Google“ pusių.

 

Neigiami dalykai: rizika, kad neįsigilinsite į projektą ir paskui net patys nežinosite, ką nusipirkote; didesnės finansinės išlaidos.

Ko reikia po jos sukūrimo?

 

E-parduotuvės sukūrimas – tik pirmas etapas. Nuosavas IT specialistas tikrai nėra būtinas – į techninius klausimus atsakyti ir e-parduotuvę tobulinti gali ją sukūrusi bendrovė. Tačiau, kaip minėjau praeitoje konsultacijoje, e-parduotuvė turi turėti šeimininką jūsų įmonėje, kuris neužsiimtų jokia kita veikla ir būtų finansiškai motyvuojamas priklausomai nuo e-parduotuvės rezultatų.

 

Per pirmus mėnesius bus išsiaiškinama ir išbandoma, pasimatys rezultatai. Nuo to, kaip greitai jis mokysis kiekvieną dieną (greitai atsakyti į lankytojo el. laišką ar skambutį telefonu, pasirūpinti interneto reklamai ir optimizacija „Google“, sugalvoti naują akciją ir t.t.) priklausys jūsų verslo rezultatas.

 

Reikalavimai e-parduotuvei

 

Panaršę po sėkmingas parduotuves, rasite šiuos panašumus: 

 

 -   Patogumas naudotis. Pirkėjas ateina pirkti. Jūs darote viską, kad parduotumėte. Tačiau tyrimai rodo, jog 44% pardavimas e-parduotuvėje neįvyksta dėl to, jog sunku rasti reikiamą prekę ar atsakymą į iškilusį klausimą. Dizainas, funkcionalumas – turi padėti greitai rasti reikiamą daiktą. Atsidaryti „Google“ užtrunka nepalyginamai greičiau nei važiuoti į kitame miesto gale esančią parduotuvę.

 - Patogus atsiskaitymas. Integracija su populiariomis vietos e-bankininkystės sistemomis, orientuojantis užsienį – „PayPal“, apsauga nuo įsilaužimo į konfidencialius duomenis. 

 

-  Darbas su turiniu. Jei negali prekės pačiupinėti – lieka tekstas ir paveiksliukas. Pradžių pradžia – pasirūpinti trumpais produktų aprašymais, kokybiškomis nuotraukomis prigalvoti akcijų, nuolat dėti naujienas. Toliau galbūt leisti palyginti tos pačios kategorijos produktus, komentuoti ar rinkti išbandžiusių nuomones.

 

Pernai „eBay“ pareiškė, jog skatins savo svetainės pardavėjus dėti filmukus apie siūlomus produktus. Cicatriz.se prie kiekvienų e-parduotuvėje siūlomų marškinėlių įdėjo video filmuką. Priklausomai nuo produkto ir pirkėjo, galimybių tikrai daug. Jei nuolat galvosite, ką pasiūlyti naujo, jūsų vartotojai žinos, kad čia laukia vis kažkas įdomaus ir norės apsilankyti.

 

Renkantis partnerį

 

1. Įmonės amžius. Jauni daro klaidas. Mano nuomone, saugu yra 5 metai ir ne mažiau 50 e-verslo projektų.

2. Įmonės dydis. Mažos įmonės gali apsiimti mažai projektų. Kai jos gauna dar vieną, jūsiškis sustoja. Apie tai sužinote starto, kuris neįvyko, dieną. Nuostolinga.

3. Kuris projektų vadovas dirbs su jūsų projektu. Ar žmogus tiesiog aklai pildys visas jūsų užgaidas, netgi tas, kurios jums žalingos, ar profesionaliai patars, kaip geriau daryti. Ar bus pasyvus, ar aktyvus ir pan.

4. Įmonės kultūra. Kas įmonei svarbu: pelnas ar kokybė? Ar jie parduos jus už pinigus?

5. Apdovanojimai. Ar turinio valdymo sistema turi kokius rimtus (jums žinomus) pripažinimus, pati įmonė, kiti įmonės projektai.

6. Kiti įmonės darbai: ar jus džiugina?

7. Ar įmonė į jūsų projektą žiūri plačiai, iš verslo pusės, ar siaurai – iš techninės?

8. Pasikalbėti su įmonės klientais. Kaip aptarnavo juos, taip bus ir jums.

9. Pasiūlymas. Ar pasiūlymas, kurį gavote yra šabloninis, tik ankstesnio kliento logotipas pakeistas jūsiškiu? Jei jaučiate, kad jums siūlomas sprendimas, nors nėra įsigilinta į jūsų situaciją – susidūrėte su įmone, kuriai labiau rūpi pelnas nei jūsų nauda.

 

Vietoj išvadų

 

Norint atsakyti į svarbiausią klausimą – ką padaryti, kad žmonės pas mane lankytųsi ir pirktų, reikia padirbėti mėnesį ar daugiau, rašant ir braižant ,,ant popieriaus“. Visi universalūs patarimai šia linkme yra paviršutiniški, tačiau įdėjus mąstymo valandų galima sugalvoti unikalų konkurencinį pranašumą kuris ir bus pagrindinis e-verslo variklis.

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą E. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it .


Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: