VersloSavaite.lt   
2008 01 31, 10:55
E. verslo konsultacija. Ar verta vestuvinėmis suknelėmis prekiauti internetu?
Image
Verslosavaite.lt nuotr.
„Planuojame atidaryti proginių drabužių interneto parduotuvę, tačiau panašių parduotuvių Lietuvoje pastaruoju metu įsikuria labai daug. Ar matote šioje srityje laisvų nišų, kokios būtų tokio verslo perspektyvos ir gal turėtumėte kokių nors pasiūlymų/pavyzdžių, kaip interneto parduotuvės svetainę padaryti įdomesne, originalesne, patogesne klientui“, - klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Apie prekybą batais internete esu girdėjęs tokią nuomonę: „Kokia nesąmonė?! Kaip gali pirkti batų nepasimatavęs? Juk jie man gali nutrinti pirštus!” E-prekybos kritikus interneto parduotuvė Zappos.com pernai paliko su atvipusiais žandikauliais, pardavimams JAV viršijus 800 mln. JAV dolerių.

reklama

 

Dar 2006 m. JAV internetu buvo nupirkta daugiau rūbų ir papuošalų, nei iki tol pirmavusių kompiuterinių prekių, o „Forrester Research“ skelbė, jog 2007 m. prognozuojama 10% visų JAV drabužių pardavimų įvykdyti internetu.

 

Lietuvos statistikos departamento atliktas tyrimas parodė, kad pusė (51 proc.) internete nepirkusių minėjo, kad e-parduotuvėje negali pačiupinėti, pasimatuoti, paliesti prekės. Tiesa, tyrimas atliktas 2006m., tačiau naujesnių duomenų rasti nepavyko.

 

Manoma, kad šiandien Lietuva pagal e-prekybos mastus 2-3 metais atsilieka nuo Vokietijos, o Vokietija panašiai atsilieka nuo JAV. Bet pirkėjų lietuviškose e-parduotuvėse daugėja. Pavyzdžiui, paskelbus 70% išpardavimą, open24.lt parduotuvėje per vieną savaitgalį pirkėjai nusipirko daugiau nei 600 prekių, kompanijos teigimu, apie 40 kartų daugiau nei paprastai, nes savaitgaliais apsiperka 5–6, darbo dienomis 10–20 žmonių. O dabartinį Vokietijos lygį prognozuojama pasiekti per 2-3 metus.

 

Dėl perspektyvų: visa drabužių rinka yra tam tikro dydžio. Ateis laikas, kai, pavyzdžiui, 10 % tos rinkos persikels į virtualią erdvę. Žinodami rinkos dydį ir jos augimą, galite paskaičiuoti, kokį pinigų kiekį sudarys toji 10 % dalis. Klausimas jums: kokią rinkos dalį norite turėti jūs, kai interneto rinkos dalis bus 50 mln. litų?

 

Atsakius į šį klausimą, galime pradėti mąstyti apie nišas ir ne nišas. Manau, kad dauguma drabužių elektroninių parduotuvių savininkų nėra interneto profesionalai. Šis verslas – žinių verslas. Konkuruoti seksis geriau tam, kuris turės daugiau žinių apie šią siaurą sritį – kaip prekiauti drabužiais internete.

 

Dabar visi pradeda daugiau mažiau nuo nulio. Taigi, manau, dar ne vėlu šokti į traukinį ir pradėti mokytis daryti šį verslą, nes Lietuvoje nėra nei vieno ryškaus žaidėjo. Jei jums pavyks mokytis (arba nusipirkti žinias) greičiau negu kitiems, jūsų verslo rezultatai bus geresni negu kitų.

 

Naudingi patarimai:

 

 -   E-parduotuvė turi turėti šeimininką jūsų įmonėje, kuris būtų finansiškai motyvuotas ir neužsiimtų jokia kita veikla.

 -   Vienas iš to žmogaus kokybinių motyvatorių turi būti jo tobulėjimas elektroninės komercijos srityje.

 -   Prieš kuriant interneto parduotuvę reikia sugalvoti unikalų pozicionavimą.

 -  Svarbu nesuklysti pasirenkant gamybinį partnerį. Lengviausias būdas susiorientuoti - pasikalbėti su potencialių partnerių klientais, jei jiems buvo gerai, reiškia jumis irgi pasirūpins.

 - Paskirti lėšų komunikacijai. Jei nėra galimybių eiti per brangias TV ar spaudos medijas, galvokite drąsias virusines kampanijas.

 -   Nuolatinė „Google“ optimizacija – negailėkite tam pinigų.

 -   Maksimalios atsiskaitymų galimybės.

 - Svarbiausia po starto: e-parduotuvėje nuolat atsiranda naujovės. Tai gali būti funkcijos, produktai, bet kokios inovacijos, kurios tik gali šauti į galvą. Tuo atveju jūsų vartotojai žinos, kad čia laukia vis kažkas įdomaus ir norės apsilankyti.

 

Vietoj išvadų

 

Tas, kuris laimės žiniomis, laimės ir pelnu. Šią savaitę klausiau Amazon.com įkūrėjo Jeffo Bezoso prezentaciją. Joje internetas buvo lyginamas su elektros tinklu, o tinklalapiai – su elektros įrenginiais. 19 amžiaus pabaigoje įrenginiai buvo nepatogūs ir masyvūs.

 

Panašiai ir e-komercijos tinklapiai Lietuvoje šiandien. Esame pradžių pradžioj. Manau, Lietuvoje drabužių e-rinkoje žaidimas dar neprasidėjo, todėl sėsti už stalo tikrai ne vėlu.

 

Pradžioje verta peržiūrėti:

 

http://www.oxid-esales.lt/forum/showthread.php?p=419 http://www.dress.lt/index.php?cid=5689

http://www.dress.lt/index.php?cid=21636

http://www.uzdarbis.lt/Drabuziu-el-parduotuves-t35812.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Online_shop

http://en.wikipedia.org/wiki/Zappos.com

 

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: