VersloSavaite.lt   
2008 02 27, 07:20
E. verslo konsultacija. Apdovanotos interneto reklamos kampanijos
Image
J.Petronio nuotr.
„Dažnai tenka susidurti su interneto projektais. Neseniai su kolegomis nagrinėjome efektyviausias interneto reklamas, peržiūrėjome kelių prestižinių apdovanojimų laimėtojus. Galbūt galėtumėte pakomentuoti interneto kategorijos laimėtojus, pvz. Kanų Liūtų? Įdomiausia, kodėl nugalėjo būtent šios kampanijos ir ką galėtume pritaikyti kurdami interneto reklamos kampanijas?“, – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Konsultuoja interneto sprendimų bendrovės „Gaumina“ direktorius Darius Bagdžiūnas.

 

Peržiūrėjus „Kanų Liūtų“, „Webby Awards“, „London International Awards“, interneto kategorijos nugalėtojus galima nemažai pasimokyti. Apžvelkime tris Kanų Liūtų „Grand Prix“ laimėtojus, apdovanojimų interneto kategorijoje įvertintus aukščiausiai. Pažiūrėkime, kuo pasinaudoti gali kiekviena lietuviška kompanija ir prekinis ženklas.

reklama

 

„Diesel“ tinklapį nulaužė „hakerės“

http://heidies.com/demo2/splash.php

 

Idėja: DIESEL naują apatinio trikotažo kolekciją pristatė inscenizuotu realybės šou, transliuotu internete. Rodoma filmuota istorija primena veiksmo filmą. Dvi šlovės ištroškusios merginos vardu Heidė1 ir Heidė2 pavagia naują „Diesel“ apatinių drabužių kolekciją, įkaitu paima „Diesel“ pardavėją ir užsirakina viešbučio kambaryje. Tada užgrobia diesel.com svetainę ir paverčia ją savo blogu.

 

Penkias dienas pagrobėjos siunčia savo reikalavimus „Diesel“ vadovybei, linksminasi ir vykdo viską, ko prašo diesel.com lankytojai: nuo inkvizicijos „Diesel“ pardavėjui iki improvizuoto spektaklio tema „Aš – pliušinis avinėlis“.  Žinoma, vilkėdamos „Diesel“ apatiniais.

 

Įgyvendinimas: Jokių profesionalų, jokio „Photoshop‘o“, viskas „tikra“: nuotraukas daro pačios merginos, pagrobtasis ar valytoja. 6 vaizdo kameros įvairiais rakursais visą veiksmą filmuoja 24 valandas per parą ir transliuoja į tinklapį. Vartotojai gali rašyti savo komentarus, pasiūlymus ir nulemti veiksmą viešbutyje. Be tinklalapio, išnaudoti kiti interaktyvūs informacijos kanalai: filmukai talpinami į „Youtube“, nuotraukos į „Flickr“ nuotraukų portalą, sukuriamas merginų dienoraštis „MySpace“ socialinių kontaktų svetainėje.

 

Rezultatai: Pasak interneto reklamos specialistų „White and Partners“, naują kolekciją pristatanti akcijos svetainė per mėnesį paprastai sulaukia apie milijono lankytojų. Diesel.com per penkias gyvavimo dienas apsilankė daugiau nei 5 milijonai, dar daugiau nei 800 000 vartotojų peržiūrėjo filmukus „Youtube“ video portale. Pasak „adweek.com“, reklamos transliavimui nepanaudota jokių media išlaidų.

 

Kodėl nugalėjo: Prisiminkime, kaip pirmieji realybės šou prieš pora metų kaitino kraują Lietuvoje. Tarp kai kurių tikslinių grupių, kaitina dar ir šiandien. „Diesel“ vieni pirmųjų realybės šou formatą perkėlė į internetą. Įdomu ir nematyta. Antra,  vaizdas be „Photoshop‘o“ ir svetainės dizainas įtikina, kad istorija tikra, o svetainė išties nulaužta hakerių.  Interaktyvumas, galimybė bendrauti su Heidėmis realiu laiku ir nulemti tai, kas vyksta viešbutyje, įtraukia. Įvairūs šiandien karšti kanalai padeda sėkmingai išplatinti žinią.

 

Ko galėtume išmokti:

 

- Padaryti ką nors pirmiesiems Lietuvoje (pvz. produktą pristatantį vadovo katino video blogą ar virusinį filmuką, pristatantį karjeros galimybes kompanijoje).

 

- Išnaudoti interneto kanalus, panaudoti tinklapius, esančius už jūsų nuosavo tinklapio ribų, daugiau nei vietą reklaminiams skydeliams. Pavyzdžiui, sukūrėte akcijai interneto žaidimą, akcija baigėsi, tačiau žaidimas vis dar gali atnešti jums naudos,  žinomumo, galų gale, vartotojai smagiai leis laiką, įdėjus nuorodą į 1000 pasaulinių specializuotų žaidimų puslapių.

Ar priklausai NIKE+ bendruomenei?

 

www.nikeplus.com

 

Idėja: Naujus bėgimo batelius su „iPod“ įranga „Nike“ pristatė sukūrusi bėgimo batelių interneto bendruomenę. Apsiavęs „Nike+“ batelius bėgdamas gali klausytos muzikos, o bėgimo rezultatai (greitis, sudegintos kalorijos, laikas, progresas ir kt.) siunčiami į „Apple“ „iPod’ą“. Visi šie duomenys gali būti kaupiami nikeplus.com.

 

Čia vartotojas gali bendrauti (dalintis geriausiais maršrutais ir muzika, konkuruoti, burtis į grupes ir kt.) tiek su kaimynu, tiek su visu pasauliu. Nenorintys dalyvauti socialinėje bendruomenėje, svetainėje gali tiesiog sekti ir analizuoti savo bėgimo statistiką ar atsisiųsti treniruočių programas.

 

Rezultatai: Tinklalapio lankytojai užregistravo daugiau nei 30 milijonų nubėgtų kilometrų. Tinklalapis padėjo tris kartus padidinti Nike+ batelių pirkėjų skaičių. Nike apklausos rodo, jog 97 procentai registruotų lankytojų rekomenduotų tinklapį savo draugams. Tinklapis taip pat išnaudojamas susirinkti informaciją apie klientus: nuo to, ar nereikia naujos batelių poros iki muzikos, kurią ateityje siūlyti bėgantiems.

 

Kodėl nugalėjo: Pasak vyriausiojo Kanų Cyber Liūtų teisėjo, vieno iš „Saatchi & Saatchi” interaktyvios reklamos skyriaus vadovo, Nike+ tinklalapis parodė netolimą reklamos ateitį. Produktas, šiuo atveju, bateliai su „iPod“ įranga, sujungiamas su socialine bendruomene.

 

Kitos priežastys:

 

Sukurta animuota prezentacija paprastai paaiškina, kaip naudotis technologiškai sudėtingu produktu.  Nėra išgąsdinamas net ir vyresnio amžiaus vartotojas.

 

Taikoma į aiškiai apibrėžtą tikslinę auditorija: žmones, kurie bėgiodami klauso dainų iš iPod.

 

Interaktyvumas – gali mesti iššūkį draugams ar nepažįstamiems, realiu laiku stebėti kitų bėgikų rezultatus: kaimyno, kolegos ar vienu kartu nubėgančio 28 kilometrus.

 

Patogus įrankis sekti asmeninę sporto statistiką.

 

Ko galėtume išmokti:

 

Viename tinklapyje – viena žinutė, viena istorija. Tinklapyje nepasakojama apie Nike istoriją ir kokybės politiką ar laisvas darbo vietas. Nuoroda į korporatyvinį tinklapį yra, tačiau ne daugiau. Vartotojas jus supras tik tuo atveju jei pasakosite vieną istoriją vienu metu ir darysite tau patraukliu ir neįprastu būdu.

 

Vienam produktui – vienas tinklapis. Vartotojui žiūrėti jūsų produktus, sudėtus į eilę ar katalogą, nėra įdomu. Jis mieliau pasidairys jūsų konkurento tinklapyje.

 

Pagalvokite, gal ir jūsų produktą galima su kuo nors sujungti?

 

„Dove“ „Evolotion“ – žino ir lietuviai

 

http://www.youtube.com/watch?v=MFPGa0pKyTg

 

Idėja: „Dove“ Pasitikėjimo savimi programa Kanadoje pristatoma virusiniu filmuku, pirmiausia paleistu „Youtube“.  Žinutė paprasta kaip makiažo industrijos paslaptys: „tu graži“. Trumpas filmukas rodo, kaip eilinę merginą makiažas, apšvietimas ir „Photoshop“ programa paverčia pribloškiančiu viršelių veidu. „Nenuostabu, kad mūsų grožio suvokimas yra iškreiptas“ – žinutė, kuria kviečiama prisijungti prie“Dove“ merginų pasitikėjimo savimi programos.

 

Kodėl nugalėjo: TV formatas – vaizdo klipas – internete prekinio ženklo tikslus pasiekė ne mažiau sėkmingai nei televizijoje. Filmukas apkeliavo pasaulį dar nepradėjus transliuoti jo per TV. Klipas toks pats – tik internete jis įtraukia labiau – vartotojas gali komentuoti ir persiųsti draugams.  

 

Rezultatai: Nuo „Evolution” pasirodymo „Youtube” pernai spalį, filmukas buvo peržiūrėtas daugiau nei 4 milijonus kartų. Sunku surasti klipo nemačiusį internautą ir Lietuvoje.

 

Pirmą kartą Kanų Liūtų apdovanojimų istorijoje tas pats darbas pelnė ir Interneto, ir Filmų kategorijos aukščiausius įvertinimus. Teisėjai mano, kad tai buvo geriausia reklama visame konkurse. Mums net nereikėjo balsuoti” – sakė teisėjai iš reklamos agentūrų „Loducca Publicidade” San Paule ir „Teehan+Lax” Toronte.

Ko galėtume išmokti: 

 

-  Pagaliau išbandyti virusinį marketingą.

 

- Tą pačią žinutę transliuoti per skirtingus komunikacijos kanalus. Parinkus tinkamą žinutę ir kokybiškai įgyvendinus, „Youtube“ veikia ne mažiau sėkmingai nei televizija.  

 

Vietoj išvadų

 

Kas jungia „Diesel“ Heides, Nike+ ir „Dove” Evolution? Pasak vertinimo komisijos prezidento Tom Eslinger, visos šios reklamos turėjo stiprų emocinį poveikį žiūrovui. Sėkmės formulė paprasta: pirmiausia sukuriama prekinio ženklo istorija, tada nukreipiama dalintis emocija.

 

Rezultatas: vartotojas rašo į „Diesel“ Heidžių blogą, „Nike“ interneto bendruomenėje pasakoja, kokius miško takelius ištyrinėjo su „Nike+“ ar persiunčia „Dove“ filmuką visam savo el. pašto kontaktų sąrašui. „Virusinis marketingas“, „video“ ir „interneto bendruomenė“ – sėkmingas interneto reklamas šiandien apibūdinantys žodžiai.

 

www.gaumina.lt

 

Užduokite savo klausimą IT specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it arba užpildę šią formą.

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: