VersloSavaite.lt   
2016 02 03, 10:46
2015 m. reklamos apimtys augo 5,1 proc.

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-gruodžio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,1 proc., lyginant su 2014 m.

 

Praėjusiais metais reklamos apimtys labiausiai augo lauko, kino ir TV kanaluose.

 

2015-aisiais žiniasklaidoje daugiausiai – pustrečio karto – išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuojama „Saugaus eismo akcija“, projektas „Nepralošk savo gyvenimo“ ir sveikos gyvensenos programa „Sultys ir glotnučiai“.

reklama

 

Dvigubai išaugo mobiliojo interneto, pusantro karto – čiužinių gross reklamos išlaidos.

 

„Analizuojant atskirų žiniasklaidos kanalų reklamos duomenis, matomi ryškesni skirtumai, tačiau bendra reklamos apimčių augimo tendencija labai panaši į pokytį, kuris buvo fiksuotas 2014 bei 2013 metais. Tuomet reklamos apimtys augo 5,3 ir 3,8 proc. atitinkamai. Lyginant trejų pastarųjų metų reklamos duomenis, stabiliai augo televizijos ir radijo reklamos laikas, kino reklamos kiekis, mažėjo reklamos plotai spaudoje. Tikėtina, kad praėjusiais metais, banerinės reklamos sąskaita, didėjo kitų interneto reklamos sprendimų apimtys“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

 

Per 2015-uosius metus mobiliojo ryšio ir išankstinio mokėjimo kortelių reklamos gross biudžetai mažėjo 69 proc. ir 38 proc. Taip pat 20 proc. traukėsi maltos kavos ir kavos pupelių reklamos apimtys. Iš reklamdavių labiausiai reklamos gross išlaidas mažino „Beiersdorf“ (36 proc.), „Henkel” (30 proc.) ir „Bitė“ (22 proc.)“.

 

Labiausiai per 2015-uosius gross išlaidas didino „Bravo Events“ ir smulkiųjų vartojimo kreditų bendrovės „Nordecum“ bei „Minibank“.

 

2015 m. TV reklamos augimas siekė 6,7 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 1,715 tūkst. reklaminių klipų.

 

Spaudos reklamos apimtys praėjusiais metais nukrito 6,9 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 9,8 proc., žurnaluose – 2,1 proc. Iš viso laikraščiuose buvo išspausdinta 10,330 tūkst., žurnaluose – 6,584 tūkst. kv.cm. reklamos.

 

Radijo stotys per 2015 m. sausį-gruodį ištransliavo 8,005 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 2,9 proc. daugiau reklamos nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.

 

Per 2015 m., lyginant su 2014 metais, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 5,8 proc.

 

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2015 ir 2014 metų duomenis, paaugo 4,8 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,7 tūkst. kv. m. reklamos.

 

Lauko video reklamos ekranuose per 2015-uosius buvo transliuota 4,470 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014 m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 37 proc.

 

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per 12 praėjusiųjų metų mėnesių buvo užklijuota 35 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m. dvylikos mėnesių rezultatais, šis rodiklis nukrito 12,9 proc.

 

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2015 ir 2014 m. duomenis, paaugo 1,3 proc.

 

Kino reklama augo 29,7 proc. Iš viso 2015 metais buvo parodyta 412 tūkst. reklaminių klipų.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: