Vismantas Žuklevičius   
2008 07 28, 00:00
Naujame franšizės centre – informacija ir konsultacijos

Image
Verslosavaite.lt nuotr.
Vilniuje aktyvią veiklą pradeda Lietuvos franšizės centras (LFC). Prie Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos įkurtas centras konsultuos Lietuvos verslininkus bei teiks nemokamas informacines paslaugas franšizės srityje.

 

Kas yra franšizė?

reklama

 

Franšizė – tai dviejų juridiškai savarankiškų įmonių sutartimi reguliuojama ilgalaikio bendradarbiavimo forma, kai už tam tikrą vienkartinį ir/arba nuolatinį atlyginimą viena įmonė (franšizės gavėja) gauna galimybę tiksliai apibrėžtomis sąlygomis naudotis tam tikromis kitos įmonės (franšizės davėjos) teisėmis.

 

Šių teisių objektas yra galimybė naudotis franšizės davėjo firmos vardą, pardavinėti ir/arba gaminti jos prekes, naudotis jos sukaupta patirtimi ir pan. Franšizės davėjas įsipareigoja franšizės gavėjui teikti įvairią pagalbą statant bei įrengiant įmonę, organizuojant jos darbą ir pan.

 

Franšizės sutartys skiriasi nuo kitų kooperacijos formų tuo, kad pasižymi lankstumu, apima ne tik prekes ir technologiją, bet ir kruopščiai parengtas marketingo priemones, ypatingą dėmesį skiria įmonės ir prekių įvaizdžiui formuoti.

 

Trūko patikimos informacijos

 

Lietuvos franšizės centro (LFC) veikla apims tyrimus ir informacijos apie franšizę kaupimą, verslininkų konsultavimą, mokymus bei franšizių duomenų bazės administravimą. LFC taip pat vykdys švietėjišką funkciją pristatydama franšizės verslo modelį verslui ir visuomenei bei atstovaus Lietuvos franšizės sektorių tarptautinėse franšizės parodose ir konferencijose. LFC sieks palaikyti ryšius su įvairių šalių franšizės organizacijomis.

 

„Lietuvoje frančizavimas, kaip verslo modelis, žengia tik pirmuosius žingsnius, nors užsienio šalyse tai jau paplitusi verslo praktika bei svarus ekonomikos augimo bei verslo konkurencingumo užtikrinimo veiksnys, - pristatydamas franšizę kalbėjo LFC direktorius Severinas Žilinskis.

 

Pasak jo, Lietuvos verslininkams trūko patikimos bei suprantamos informacijos apie franšizes, tad naujas centras šią spragą turėtų užpildyti.

 

Organizuos seminarus Lietuvos regionuose

 

Artimiausiu metu LFC išleis pirmąjį Lietuvoje nemokamą žinyną franšizės tematika. Rugpjūčio mėnesį bus organizuojami seminarai regionų verslininkams Kaune, Klaipėdoje ir Alytuje, o Vilniuje startuos tarptautinė konferencija franšizės tema.

 

Kuriamas informacijos bankas

 

Pristatyta interneto svetainė fransizescentras.lt, kurioje bus kaupiamas franšizės tematikos informacijos bankas bei netrukus bus atvertas didžiausias Baltijos šalyse veikiančių franšizių katalogas. Naujajame kataloge bus kaupiama informacija apie siūlomas įsigyti tarptautines ir vietines franšizes bei verslininkus, norinčius plėtoti verslą franšizės būdu.

 

Ateityje ketinama katalogą integruoti į tarptautinių franšizės organizacijų informacines sistemas ir taip užtikrinti sparčius informacijų mainus tarp Lietuvos ir užsienio verslininkų.

 

Pasak I. Malkin, UAB „Advanced Advice“ direktoriaus, šiuo metu Lietuvoje yra atstovaujamas bei vietiniams verslininkams siūlomas labai siauras franšizių pasirinkimas.

 

„Lietuvos verslininkai dažniausiai net nesusimąsto apie galimybes savo verslą plėsti franšizės būdu. Franšizė - vienas sparčiausių būdų plėstis tiek savo šalyje, tiek ir į užsienį. Lietuvoje jau turime kelis sėkmingus tokios plėtros pavyzdžius, bet tai labiau išimtis, nei tendencija,“ – pastebėjo I. Malkin.

 

JAV dešimtadalis verslo – franšizės būdu

 

Tarptautinė franšizės asociacija (Internacional Franchize Association), vienijanti franšizės davėjus ir gavėjus Jungtinėse Amerikos Valstijose, išskiria net 75 kategorijas verslo sričių, kuriose yra įmonių dirbančių franšizės principu.

 

2001 metais JAV franšizės verslas tiesiogiai sukūrė 3,9% ($ 624,6 mlrd.), o su franšizės verslu susijęs verslas sukūrė 9,5% ($ 1,53 trln.) viso privataus verslo pridėtinės vertės.

 

Europoje franšizė itin populiari

 

Europos Franšizavimo Federacijos (European Franchize Federacion) 2008 m. tyrimo duomenimis, Europoje aktyviai veikia per 6500 franšizių. Ateityje šios verslo rūšies apmitys sparčiai didės. To paties tyrimo duomenimis, Europa beveik trigubai lenkia JAV pagal franšizių skaičių vienam gyventojui – Europoje vienam milijonui gyventojų tenka 14, o JAV tik 5 franšizės.

 

Lietuvoje kol kas nėra duomenų apie veikiančias tarptautines ir vietines franšizių sistemas bei jų indėlį i šalies ekonomiką.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 
 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: