Marius Janavičius   
2008 06 25, 00:00
Brangiausiu prekės ženklu išlieka „Google“
Savaitraštis Nr. 25 (67), 2008 06 25

Vs nuotr.Pasaulyje pirmaujančius prekės ženklus sparčiai vejasi ekonomiškai augančių Azijos įmonių ženklai.

Kai kuriose ekonomiškai išsivysčiusiose šalyse prekės ženklų vertė pramonės sektoriuje sudarė daugiau nei 10 procentų, finansinių paslaugų ir automobilių sektoriuje apie 40 procentų, o maisto pramonės arba prabangos prekių nuo 70 iki 90 procentų bendros firmos vertės.

Brangiausias – „Google“

Kiekvienais metais Rinkos tyrimų kompanija „Millward Brown“ sudaro „BrandZ“ prekės ženklų sąrašą, kuris rodo „brand'ų“ finansinę vertę ir metinius pokyčius. Šio sąrašo autoriai teigia, kad stiprūs prekės ženklai sukuria papildomą vertę verslui, gali daryti įtaką kompanijos pajamoms ir pelningumui, tuo pačiu suteikia konkurencinio pranašumo.

Brangiausiu prekės ženklu pasaulyje pagal „Millward Brown duomenis jau antrus metus iš eilės pripažintas „Google“, kuris įvertintas 86 mlrd. dolerių. Per metus jo vertė išaugo 30 proc. Antroje pozicijoje įsitvirtinęs „General Electric“ su 71 mlrd. vertės prekės ženklu. Toliau „Microsoft“, įvertintas 70 mlrd. dolerių.

Azijos prekinių ženklų vertės augimas

Vieni ryškiausių prekės ženklų vertės pokyčių atsispindėjo Azijos rinkoje. Bene greičiausiai augančios prekės ženklų vertės priklauso Kinijos rinkai.

7 brandai brangiausiųjų šimtuke priklauso Japonijos, Korėjos ir Honkongo ekonominėms zonoms, tačiau jų augimas šiais metais buvo vidutiniškai 7 proc. Palyginimui 4 Kinijos prekiniai ženklai „China Mobile“, „Bank of China, „China Construction Bank and ICBC“ išaugo 51 proc. ir žadamas tolesnis jų vertės augimas.

Šiais metais į vertingiausiųjų sąrašą įsiveržė ir rusiškas prekės ženklas – mobilaus ryšio operatorius MTS kuris įvertintas 8,1 mlrd. dolerių. Kartu jis yra vienas iš 28 prekinių ženklų priskiriamų technologijų sektoriui.

Būtent ši kategorija šiuo metu išgyvena tikrą bumą kurios bendras prieaugis buvo 187 milijardai dolerių. Štai pavyzdžiui „iPhone“ įvedimas į rinką, „Apple“ kompanijos ženklui leido pakilti per 9 pozicijas „BrandZ“ reitinge.

Automobilių markės neapleidžia pozicijų

Sąraše keli metai iš eilės tvirtai laikosi automobilių markės. Lyderės šioje rinkoje yra „Toyota“, „BMW“ bei „Porsche“. Nors vokiečių automobilių gamintojai atsilieka pardavimų mastais nuo tokių kompanijų kaip „Chevrolet“, visgi tyrimais nustatyta, kad pirkėjai už prekę su žinomu ženklu yra pasirengę sumokėti daugiau pinigų, nei sumokėtų už bevardę, tačiau visiškai tokią pačią prekę.

Taigi, prekės ženklas sukuria pridėtinę vertę, kurią galima pamatuoti pinigais. Apie tai, ką ir kaip daryti, kad prekės ženklas taptų žinomas ir perkamas, kas dieną mąsto šimtai rinkodaros bei reklamos specialistų, kadangi investicijos į prekės ženklą yra didelės.

Sudarydama „BrandZ“ sąrašą „Millward Brown“ apklausia daugiau nei milijoną respondentų visame pasaulyje. Be to, įvertinamas prekinio ženklo indėlis į būsimąjį pelną. Skaičiuodama šį rodiklį bendrovė pirmiausiai įvertina dabartinį prekės ženklo savininko pelną, nustato jo indėlį ir tuomet prognozuoja, kiek pelno vienas ar kitas vardas duos ateityje.

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama