Viltė Radzevičiūtė, VersloSavaite.lt   
2013 04 29, 14:03
Kepyklėlių rinkoje vietos naujokams nebėra

Image
Sxc.hu nuotr.
Prieš keletą metų Lietuvos didmiesčiuose kilęs kepyklėlių bumas jau baigia aklinai užpildyti šią rinką. Pasak finansų analitiko Roko Lukošiaus, dabar įsitvirtinti šiame versle galima tik konkurentus pranokstant kokybe.

 

Verslo užkulisiuose jau ne pirmus metus svarstoma, kas lėmė, kad pačiame krizės įkarštyje kepyklėlės ėmė staiga dygti kaip grybai po lietaus. Manoma, kad skubėjimo ir intensyvaus gyvenimo, o po to – ir ekonominės krizės smūgių nuvargintiems didmiesčių gyventojams reikėjo produkto, kuris asocijuotųsi su šiluma, jaukumu, pastovumu.

reklama

 

Kita dažnai įvardijama priežastis – kritusios komercinės paskirties nekilnojamojo turto nuomos kainos.

 

Plėtrą lėmė nauja idėja

 

Finansų ir investavimo specialistas Rokas Lukošius mano, kad kepyklėlių populiarumui Lietuvoje įtakos turėjo ne maisto paklausa ar patalpų nuomos kaina, o nauja idėja.

 

„Maisto paklausa staiga neišauga, ypač mažėjant gyventojų skaičiui. Patalpų nuomos kainos pokytis taip pat nėra tiek reikšmingas lyginant su visomis kepyklėlės sąnaudomis bei pajamomis, kad iš karto padarytų šį verslą patraukliu, nors kažkiek prisidėti ir galėjo.

 

Manau, kad didesnę įtaką jų populiarumui darė naujos idėjos paplitimas. Atsirado kažkas, kas vietiniams verslininkams pristatė franšizės modelį – vienas kitas pabandė, kiti pamatė, kad neblogai sekasi. Pas mus daug verslių žmonių – o šis verslas nereikalauja specifinių žinių ir jo gali imtis bemaž bet kas. Jei kas būtų pradėjęs steigti tokias kepyklėles penkiais metais anksčiau – būtų sekęsi nei kiek ne prasčiau“, - verslo aktualijų portalui VersloSavaite.lt sakė finansų specialistas.

 

Verslas pasiteisina

 

Kuriantis vis daugiau panašaus pobūdžio kepyklėlių, neapsieinama ir be konkurencijos bei nuostolių, tačiau prieš keletą metų įsikūrusių kepyklėlių savininkai VersloSavaite.lt teigė, kad investicijos atsiperka.

 

Kaune veikiančių „MonAmi“ kepyklėlių savininkė ir direktorė Elena Anilionienė teigė, kad šio tipo verslas pateisino ne tik pirkėjų, bet ir jos lūkesčius.

 

„Šį verslą pradėjome todėl, kad pamatėme žmonių poreikius ir į juos atsižvelgėme. Supratome, kad jiems reikia skanių, aukštos kokybės kepinių iš natūralių produktų ir nuo pat įsikūrimo pradžios stengiamės jiems tai pateikti. Ir nors gamyba užima daug laiko ir pastangų, tai pasiteisina“, - sakė savininkė.

 

Panašios nuomonės laikosi ir Vilniuje įsikūrusios „Pilies kepyklėlės“ direktorė Jolanta Kiauleikienė.

 

„Mes patys kepame pyragus, tortus. Viskas gaminama vietoje. Todėl pirkėjai paragavę nori sugrįžti. Manau, jog žmonės renkasi kepyklėles todėl, kad yra išsiilgę šviežio maisto, kuriam gaminti naudojami ekologiški produktai“, - sakė direktorė.

 

Gali būti bankrotų

 

Finansų analitiko Roko Lukošiaus nuomone, investuoti į šio pobūdžio rinką jau nebeverta, kadangi tokio tipo verslu miestai jau perpildyti.

 

„Panašu, kad rinka jau užpildyta, ir naujos kepyklėlės atidaromos iš inercijos. Tikėtina, dalis jų vėliau bus uždaroma. Vis tik, visada galima padaryti geriau nei konkurentas, ir užimti jo vietą“, - sako pašnekovas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: