VersloSavaite.lt   
2013 11 05, 14:37
Kas lemia el. parduotuvių sėkmę Lietuvoje?

Image
Sxc.hu nuotr.
Lietuvoje veikiančių elektroninių parduotuvių savininkai ir vadovai nesutaria, ar rinkoje el. prekybos vietų pakanka, ar kol kas yra pernelyg mažai, rodo mokėjimo internetu būdo „Sving“ atlikta apklausa.

 

44 proc. jos dalyvių įsitikinę, kad šiuo metu esančių el. parduotuvių visiškai pakanka, tačiau daugiau nei trečdalis (36 proc.) mano, jog jų turėtų būti daugiau. 2013 m. Lietuvoje veikė apie 400 interneto svetainių, kuriose buvo galima įsigyti prekių ir paslaugų internetu.

reklama

 

Apklausos dalyviai išskyrė ir pagrindines priežastis, kurios trukdo dar spartesnei el. prekybos plėtrai Lietuvoje. Svarbiausia kliūtimi įvardinta šalies gyventojų perkamoji galia – ją minėjo 40 proc. apklaustųjų.

 

27 proc. mano, kad dalies gyventojų nenorą pirkti internetu lemia nerimas dėl saugumo, 23 proc. įsitikinę, jog daliai interneto vartotojų trūksta ir reikiamų įgūdžių.

 

Pagrindiniu motyvu įkurti el. parduotuvę Lietuvoje paprastai tampa iki tol vykdyta tradicinė prekybinė veikla: 3 iš 10-ies apklaustųjų teigė, kad el. parduotuvę sukūrė kaip papildomą pardavimo kanalą šalia anksčiau veikusios fizinės parduotuvės.

 

Ketvirtadalis apklaustųjų nurodė, jog į el. prekybos sritį žengė norėdami pradėti nuosavą verslą ir užsidirbti pinigų.

 

Lietuvos el. prekybos asociacijos duomenimis, per pastaruosius 5 metus Lietuvoje įsteigta daugiau nei 300 naujų el. parduotuvių. 2007 m. jų buvo apie 40, šiemet – per 400.

 

Apklausoje dalyvavo 30 skirtingo dydžio lietuviškų el. parduotuvių, prekiaujančių įvairių kategorijų prekėmis, vadovai ir savininkai. Apklausa atlikta 2013 m. rugpjūčio mėn. mokėjimo internetu būdo „Sving“ iniciatyva.

 

Verslosavaite.lt