VersloSavaite.lt   
2016 03 25, 10:54
Kaip nepavėluoti į „Pramonės 4.0“ traukinį?

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Gamybos procesų automatizavimas ir skaitmenizavimas žengia į naują lygmenį, o naujos kartos programinė įranga įgalina išmaniąją gamybos priemonių tarpusavio sąveiką. Tokiems procesams vis labiau įsigalint gamyboje, panašiai turės keistis ir logistika.

 

Tai reiškia, kad vadinamoji „Pramonės revoliucija 4.0“ po truputį beldžiasi į mūsų duris. Esminis ketvirtosios pramonės revoliucijos, dar vadinamos tiesiog „Industry 4.0“, principas yra tas, kad apjungiant mechanizmus ir jų sistemas, yra sukuriami „protingi“ tinklai visoje vertės kūrimo grandinėje, kurie gali organizuoti, kontroliuoti savarankiškai veikiančius gamybos procesus.

 

Įvykus šiems pokyčiams gamyboje turėtų dominuoti vadinamosios protingos gamyklos, kuriose be žmogaus įsikišimo sąveikaus įvairios mašinos ir gamybos įranga.

reklama

 

Nors šie procesai jau vyksta, manoma, kad prireiks 20–30 metų, kol tokio tipo gamyba ims dominuoti pasaulyje ir bus galima laikyti, kad revoliucija įvyko. Tuo tarpu artimiausius 10 metų turėtų vykti evoliucija, kurios metu toliau vyks skaitmenizacija ir tobulės naujojo modelio gamybos procesai, kurie vėliau jau bus masiškai taikomi įvairiose srityse.

 

„Verslo įmonėms nereikėtų atidėlioti pokyčių, kad galėtų žengti koja kojon su inovacijomis. Naujosios technologijos yra tokia sritis, kur prognozuoti ateitį yra labai sunku ir gali būti, kad lūžis įvyks kur kas anksčiau. Tokiu būdu per vėlai susizgribusios bendrovės gali jau ir nesuspėti į nuvažiuojantį „Pramonės 4.0” traukinį“, - sako bendrovės „B-NOVO Technologies“ vadovė Daiva Jankuvienė.

 

Pramonėje vykstantys pokyčiai, be abejo, aktualūs ir logistikoje. Ši sritis taip pat turės prisitaikyti ir efektyvinti bei greitinti procesus. Šiuo metu testuojami sunkvežimiai, kuriems nereikalingi vairuotojai, tai leis ne tik sutaupyti laiko, kuro, tačiau ir išvengti nelaimingų atsitikimų.

 

Nors visa tai kol kas atrodo tik tolima ateities vizija, tačiau logistikos bendrovės turi tam ruoštis. Automatizavus savaeigio sunkvežimio darbą bus galima dar paprasčiau sekti transporto priemonių judėjimą, planuotis terminus ir lengviau organizuoti darbą.

 

„Natūralu, kad tame labai svarbų vaidmenį turės programinė įranga. Dar daugiau – pramonė ir logistika programinės įrangos pagalba automatiškai turės sąveikauti tarpusavyje, taip užtikrindamos itin sklandų bei greitą gamybos ir pristatymo vartotojui procesą“, - sako „B-NOVO Technologies“ vadovė.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: