prekeszenklas.lt   
2014 04 07, 15:06
Ką mums parodo išpardavimai arba kiek permokėjote už savo marškinius

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Kalėdiniai išpardavimai, „juodasis penktadienis“ (angl. „Black Friday“) ar didžiųjų prekės ženklų išparduotuvės siūlo ne tik galimybę įsigyti norimus produktus pigiau, bet ir pamatyti, kiek permokame už tam tikrą prekę.

 

Be to, tai padeda įvertinti tikrąjį kainos ir kokybės santykį. Tiesa, mažinti senų kolekcijų kainą yra įprasta ir suprantama daugumos drabužių parduotuvių praktika. Bet kada galime jaustis apgauti?

reklama

 

Senos kolekcijos – naujos kainos

 

Neverta stebėtis, jog prieš mėnesį įsigytas megztinis dabar toje pačioje parduotuvėje kainuos 20-40% pigiau. Dauguma drabužių parduotuvių tinklų, reguliariai pristatantys naujas kolekcijas, visada nuleis kainą senesniems produktams vien dėl to, jog nori jų greičiau atsikratyti ir palikti daugiau vietos naujiems drabužiams.

 

Tokią praktiką taiko toli gražu ne visos parduotuvės. Garsių dizainerių pagaminti rūbai ar vienetiniai modeliai turi kur kas didesnę išliekamąją vertę, tad ir jų kaina gali išlikti stabilesnė. Bet greitosios mados (ang. Fast fashion) parduotuvių tinklai, pavyzdžiui, H&M, Mexx, Primark, kas mėnesį ar porą mėnesių vartotojams pasiūlo vis naują kolekciją.

 

Todėl, išvydus už 100 Lt nusipirktą  megztinį, nukainuotą iki 60 Lt, per daug graužtis nevertėtų, nes taip jau yra ir visada bus.

 

Kada verta sunerimti?

 

Specialiomis progomis kartais ne tik senos, bet ir naujos kolekcijos sulaukia itin didelių nukainavimų. Tiesa, Lietuvoje didieji drabužių gamintojai didelėmis nuolaidomis per daug nelepina ir dažnai pasiskelbę, jog nuolaidos yra iki 50%, galvoje turi tai, kad trys megztiniai ir dveji marškiniai bus nukainoti 50%, o visa kita 20-30%.

 

Kiek kitokia situacija yra JAV bei Kanadoje, kur  didžioji išpardavimų diena – „juodasis penktadienis“ (angl. „Black Friday“) kartais nusineša ir žmonių gyvybes.

 

Taip nutiko dar praėjusiais metais, kai vienoje JAV parduotuvių buvo mirtinai sutryptas jos darbuotojas. Skamba beprotiškai, bet tokia yra realybė. Kai kuriose parduotuvės siūlomos 50%-70% nuolaidos aprangai, priverčia pirkėjus tiesiog kautis dėl norimų drabužių. Bet kaip jaustis tam, kuris ne visada eina kartu su masėmis ir drabužius perka, tik kada reikia, o ne tada, kai jie atpinga?

 

Vienas Europos drabužių tinklas, parduotuves turintis ir už Atlanto, kalėdinių išpardavimų metu kainas sumažina iki 50-80% ir jas laiko savaitę ar dvi.

 

Kad geriau įsivaizduotumėte, pateikiame nuolaidų pavyzdžių: papuošalai kainuojantys 26$ (apie 66 Lt) nukainojami iki 7$ (apie 18 Lt), kojinės kainuojančios  apie10$ (apie 25 Lt) nukainojamos iki 3$ (apie 8 Lt), o 70$ (apie 179 Lt) kainuojančius marškinius išpardavimo metu galite nusipirkti vos už 30$ (apie 77 Lt). Ir net esant tokioms nuolaidoms, gamintojas vis dar gauna sau pelno.

 

Atsižvelgiant į šį faktą, galima daryti išvadą, jog šių prekių savikaina gal būti dar 50-80% mažesnė, nei yra jų kaina su nuolaida. Ir tai gali tapti puikiu indikatoriumi, rodančiu prekės kainos ir kokybės santykį. Ir tada kyla klausimas: ar 10 litų vertės marškiniai gali būti aukštos kokybės?

 

Kiek galite sumokėti už prekės ženklą?

 

Daugumos vidutinės klasės drabužių gamintojų produktų kokybė bus panaši, o kaina gali skirtis gana ženkliai. Dažnai tai priklauso nuo produkto pozicionavimo. Garsesni bei didesni prekių ženklų atstovai gali sau leisti užsidėti didžiulius antkainius vien dėl to, jog žmonės sutinka mokėti daugiau už patį prekės ženklą ir jo pažadus.

 

Jei tam tikras drabužių tinklas siūlo aukštesnės klasės ir kokybės aprangą, jis negali sau leisti drabužių kainų laikyti itin žemų, nes tai kirsis su logika. Tiesa, beprotiški išpardavimai kartais atskleidžia, kokia iš tiesų yra realybė. Tačiau tai nereiškia, jog visi prekių ženklų atstovai mus apgaudinėja, tiesiog turime būti budrūs ir stengtis suprasti ką, už kiek ir dėl ko perkame.

 


 

 

 



VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: