VersloSavaite.lt   
2009 01 28, 11:13
E. verslo konsultacija. Pažinčių svetainės sukūrimas ir išlaikymas
Image
Tomas Nemura
„Norėčiau sužinoti, kiek kainuotų sukurti ir išlaikyti pažinčių svetainę, panašią į pazintysxxx.com, skirtą JAV rinkai? – klausia Verslosavaite.lt skaitytojas. Atsako Tomas Nemura, interaktyvių sprendimų bendrovės „Gaumina“ verslo plėtros vadovas.

Kaip pastebėjote, naujo interneto projekto kaina paprastai susideda iš dviejų dalių: projekto sukūrimo + projekto išlaikymo.

 

Kiek kainuotų sukūrimas?

 

Iš ko susideda kaina? Atsakyti į šį klausimą naudojame tokią formulę:

 

Jūsų kaštai = jūsų finansinės išlaidos + jūsų laikas. Pasirinkimą lemia tai, ko turite daugiau.

Variantai:

 

  1. Daugiau laiko – mažiau pinigų. Variantas: kreiptis į gamintojus – įmonę, kuri atliks techninius darbus. Tai yra, jūs duodate techninę užduotį, gamintojai suprogramuoja, įgyvendina dizainą, paleidžia svetainę.
  2. Daugiau pinigų – mažiau laiko. Variantas: interaktyvi agentūra. Kreiptis į įmonę, kuri į jūsų projektą žiūrės ne siaurai – iš techninės, o plačiai – iš verslo pusės. Tai reiškia, jog galbūt panašios į pazintysxxx.com svetainės JAV rinkoje visai nereikia. JAV turi milžinišką pažinčių portalų skaičių,  netgi tokių nišinių kaip zombieharmony.com, skirtą antrą pusę norintiems surasti zombiams.
  3. Daug laiko – visai mažas biudžetas. Variantas: svetainės, kuriose pats gali susikurti savo socialinį tinklą. Lietuvoje nedaugelis žino, bet pasaulyje populiarėja svetainės, kur pasirinkamas iš įvairių siūlomų funkcijų gali susikonfiguruoti savo socialinį tinklą. Žinoma, Facebook.com nesusikonstruosi, bet kažką paprastesnio – galima. Populiariausia iš tokių svetainių:  ning.com.

Todėl portalo sukūrimas gali kainuoti nuo kelių šimtų tūkstančių iki poros mėnesių jūsų komandos darbo ir dėžės ledų moksleiviui, kad suprogramuotų. Kaip pasirinkti tinkamiausią variantą, variantų privalumus ir trūkumus detaliai nagrinėjome analogiškame klausime apie e-parduotuves. Visą informaciją rasite čia.

 

Kiek kainuotų išlaikymas?

 

Pagrindines išlaidas galima išskirti į tris pagrindines grupes.

 

  1. Pritraukti ateiti pirmą kartą – optimizavimas „Google“, reklaminiai skydeliai, akcijos socialiniuose tinkluose ir kt. Priklauso nuo tikslinės auditorijos: kas yra jūsų auditorija, kur ji lankosi, ką mėgsta ir kt. Čia reikia kuo siauriau išsigryninti, kas yra tie žmonės, kurie pas jus lankysis ir kiek jų turėtų būti. Tada bus galima pradėti galvoti apie kaštus. Galvojant analogais Lietuvoje, reklaminių skydelių kaina delfi.lt ir pvz. djscene.lt smarkiai skiriasi.
  2. Palaikyti techninę dalį – serveriai ir kt. Priklauso nuo srauto, kurį norite pasiekti.
  3. Pritraukti lankytis nuolat – darbas su turiniu, administravimas ir kt. Priklausomai nuo srauto ir jūsų verslo tikslų. Kaip esame minėję anksčiau,  inerneto projektas, o tuo labiau interneto bendruomenė turi turėti šeimininką. Tai yra, mažų mažiausiai jums reikės specialisto išorėje ar jūsų įmonėje, kuris neužsiimtų jokia kita veikla kaip jūsų pažinčių portalu ir būtų finansiškai motyvuojamas priklausomai nuo rezultatų.

Todėl mano patarimai būtų:

 

  1. Pragalvoti, ar tikrai JAV reikia dar vienos tokio tipo pažinčių svetainės;
  2. Perskaityti kadaise mūsų rašytą konsultaciją apie pažinčių portalus, galbūt rasite naudingos informacijos apie rinką. Perskaityti analogišką konsultaciją apie e-parduotuves ir nuspręsti, ką galite darytis patys, o kur reikės kreiptis į specialistus.
  3. Orientuotis į dar siauresnę nišą. Didesnį įspūdį, kas gali ,,važiuoti“ JAV ir kokių siaurų auditorijų poreikiai tenkinami galite susidaryti iš Times.com geriausių 2008 m. svetainių TOP50 .
  4. Kiek įmanoma tiksliau apibrėžti savo auditoriją, išsikelti verslo tikslus, išnagrinėti konkurentus. Svarbiausia – apsibrėžti pagrindinį pranašumą, kuriuo konkuruosite. 
  5. Detaliai apsirašyti ir pasibraižyti projektą ,,ant popieriaus“. Tai būtų pagrindinis mano patarimas. Bet koks dviejų aukštų namo pirkimas nesuderinus projekto plano gali baigtis taip, kad liksite su pamatais sandėliukui. Nepagailėkite laiko pasibraižyti ant popieriaus, pragalvoti. Tai jums padės išvengti bereikalingo projekto, iššvaistyto laiko ir kaštų, net jei nuspręsite naudotis Ning.com ir kurti patys.

Sėkmės darbuose!

www.gaumina.lt

Užduokite savo klausimą E. verslo specialistui el. paštu This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it .

Į viršų

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai:

 

reklama