VersloSavaite.lt   
2014 06 11, 10:36
Domisi kaip bus skaičiuojamas socialinių tinklų reitingas

Image
T.Padgursko nuotr.
Prieš kelias savaites pristatytas kreditų biuro „Creditinfo“ socialinių tinklų reitingas sulaukė įvairių reakcijų ir mitų, ypač sparčiai plintančių tarp socialinio tinklo „Facebook“ naudotojų.

 

Iš kreditų biurą pasiekiančių klausimų ir komentarų internete matyti keli ryškūs klausimai, daugiausiai neduodantys ramybės lietuviams. Kokie gi jie?

reklama

  

„Creditinfo“ seks visus „Facebook“ vartotojus

 

Šis mitas ima bliūkšti plačiau pasidomėjus apie privatumo politiką, kuri yra griežta ir kurios visi vienodai privalo laikytis. Visų pirma, socialinių tinklų reitingas apskaičiuojamas tik tuomet, jei žmogus pats sutinka tai daryti. Visų antra, kiekvieno žmogaus reitingas yra atskleidžiamas tik jam ir niekam daugiau, tačiau pats žmogus, jei to nori, gali pasirinkti jį atskleisti kitiems.

 

„Kalbant tokia daugeliui opia tema kaip asmeninės informacijos saugumas, verta prisiminti, kad reitingas pirmiausiai yra skirtas pačiam žmogui. Jis padeda suprasti ir žinoti, kokią nemokumo riziką prognozuoja būtent „Facebook“ duomenys. Taigi galime savarankiškai pasirinkti, ar norime apie save sužinoti daugiau ar ne“, - komentuoja kreditų biuro „Creditinfo“ teisininkas Anatolijus Kisielis.

 

Visa informacija bus perduota finansų įstaigoms ir spec. tarnyboms

 

Kaip ir ankstesniu atveju, tik pats žmogus, kuris pasiskaičiuoja savo reitingą, gali jį kam nors perduoti.. Jeigu žmogus nesutinka, jog jo duomenys būtų perduodami trečiosioms šalims, jokia informacija ir nebus perduodama.

 

Bet kokioms finansų įstaigoms, spec. tarnyboms ir organizacijoms ši informacija gali būti perduodama tik jei nori pats žmogus. Tokio vartotojo sutikimo paprastai prašoma prieš kiekvieną veiksmą socialiniame tinkle, susijusį su bet kokių vartotojo duomenų viešinimu.

 

Nesu užsiregistravęs „Facebook“ – negausiu paskolos?

 

Socialinių tinklų reitingas yra papildomas instrumentas mokumo rizikai vertinti. Šiuo metu tai – naujovė Lietuvoje, tačiau toli gražu ne pasaulyje. Kaip rodo ir kitų šalių patirtis, šis reitingas yra visiškai nauja galimybė vartotojui atskleisti apie save daugiau informacijos bei taip padidinti pasitikėjimą kreditoriaus akyse.

 

Žinoma, žmogus gali nuspręsti šia galimybe nesinaudoti ir tai neturėtų užkirsti kelio gauti paskolos.

 

Kita vertus užsienio valstybių praktikoje pastebima, kad šių duomenų vertinimas gali papildyti klasikinį mokumo vertinimą. Tačiau svarbiausias faktorius siekiantiems paskolos vis dar išlieka sąžiningumas. Todėl nederėtų kurti dirbtinių profilių ar kitaip apsimetinėti tuo, kuo nesate – tokiu atveju net ir aukštas socialinių tinklų reitingas Jūsų padėtį tik pablogins.

 

Šis reitingas turės įtakos mano kredito istorijai

 

„Tai – vienareikšmiai tik papildoma priemonė, ne pagrindinis skaičius. Verta dar kartą priminti, kad kredito istoriją sudaro oficialūs duomenys apie asmens finansinius įsipareigojimus ir jų vykdymą – pradedant mokesčiais už komunalines paslaugas ir baigiant bankų paskolomis ar kreditinėmis kortelėmis“, - sako kreditų biuro „Creditinfo“ teisininkas Anatolijus Kisielis.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: