VersloSavaite.lt   
2017 09 29, 11:02
Bravoro įkūrėjas suderino aistrą aludarystei, meną ir ekologiją

Image
VersloSavaite.lt nuotr.
Netradiciniai verslo sprendimai, ryškūs skirtingų alaus rūšių charakteriai, meniškos etiketės, galimybė užsisakyti alų į namus ir didelis dėmesys aplinkos tausojimui.

 

Būtent taip – nekukliai – į Lietuvos rinką atėjo Lauryno Lisausko įkurtas bravoras, į mūsų šalį atvežęs amerikietišką kokybiško „craft“ alaus kultūrą, ir jau trečius metus lietuvius pratinantis prie išskirtinių alaus skonių. Ko reikia šiuolaikiškam verslui? Kaip JAV veikiantys panašūs verslai skiriasi nuo kuriamų Lietuvoje?

 

Idėja iš JAV, užkūrusi revoliuciją ir Lietuvoje

reklama

 

„Keliaudamas po Kaliforniją susižavėjau „craft“ alaus kultūra – ten labai gilios šios kultūros tradicijos, restoranuose įprasta maistą derinti su kokybišku „craft“ alumi, kuris išsiskiria itin plačia skonių įvairove ir dėl to puikiai tam tinka. Niekaip negalėjau suprasti, kodėl Lietuvoje, kur alus užima tokią svarbią vietą mūsų kultūroje, mes vis dar geriame industrinį, nuobodų alų“, – sako L. Lisauskas, nepriklausomos alaus kompanijos „Genys Brewing Co.” įkūrėjas.

 

Į Lietuvą iš JAV L. Lisauskas grįžo su labai ambicingais tikslais ir kartu su partneriu Jonu Miežiu įkūrė „Genys Brewing Co.”. Taip verslininkai pradėjo tautiečius pažindinti su „craft“ alumi, kuris yra gaminamas pagal tradicinius aludarystės metodus. L. Lisauskas sako, kad „craft“ alus – tai nedideli kiekiai, daug nepataikaujančio skonio ir aromato bei aludario išmonė. Tiesa, tuo metu planų statyti savo bravorą nebuvo – tai brangu, be to, aludariai nesitikėjo, kad „craft” alus galėtų turėti didelę paklausą Lietuvoje.

 

„Labai klydome, nes praėjus keliems mėnesiams po to, kai pristatėme pirmąjį savo alų „Kalifornikacija“, susidūrėme su didžiule problema – paklausa smarkiai viršijo pasiūlą. Pagamintas iš amerikietiškų apynių, jis greitai tapo vienu populiariausių gėrimų šalies baruose. Tai paskatino mus rekordiniu greičiu atidaryti savo bravorą.

 

Taip ir prasidėjo tikra „craft“ alaus revoliucija Lietuvoje, o mes ir toliau rinkomės tik tai, kas kokybiška, technologiškai šiuolaikiška, įdomu ir tikra. Juk šiuolaikiškumas versle prasideda nuo požiūrio – į rinką atėjome nepaisydami nusistovėjusių taisyklių”, – sako L. Lisauskas.

 

Natūralios žaliavos ir dėmesys ekologijai

 

„Genys Brewing Co.“ prioritetai kokybei ir natūralumui visų pirma prasideda nuo kokybiško produkto – gamybos procesas nėra dirbtinai spartinamas, naudojamos tik natūralios žaliavos be gyvulinės kilmės produktų. Dėl to, tai bene vienintelis veganiškas alus Lietuvoje. Alaus išvežiojimui po barus verslininkai taip pat renkasi tik vienkartines talpas (kegus), kurios yra visiškai perdirbamos, o joms plauti nenaudojamos jokios cheminės medžiagos.

 

„Tai yra ne vieninteliai tvarūs sprendimai mūsų versle, o ekologijos vertybės siekia ir kitas verslo sritis. Įrenginėdami bravorą žinojome, kad kaip ir kiekvienas verslas, turime dvi alternatyvas – rinktis naudoti elektros energiją, kuri mūsų aplinkai kenkia daugiau, arba tokią, kuri yra jai draugiškesnė. Kadangi versle pirmenybę teikiame tvariems sprendimams, pasirinkome pirkti 100 proc. žalią elektros energiją iš „Elektrum Lietuva“. Toks pasirinkimas, pasirodo, gali padėti dar ir sumažinti verslo išlaidas – tai ypač aktualu pradedantiems verslininkams “, – patirtimi dalinasi L. Lisauskas.

 

Keliaudamas po JAV, aludaris pastebėjo, kad ekologinės idėjos tarp barų verslų ten, yra kur kas labiau paplitusios nei Lietuvoje. Tačiau jis sako, kad šiuolaikiški verslai – nesvarbu, JAV ar Lietuvoje – turėtų būti sąmoningi ir atsakingai vartoti gamtos išteklius.

 

Suderino meną ir aludarystę

 

„Genys Brewing Co.” produkciją lengva pažinti ne tik dėl išskirtinio skonio, bet ir versle pritaikytų netradicinių sprendimų – meniškų etikečių ar originalių alaus pavadinimų. Įdomu tai, kad sukurti etiketę alui „Baltas melas“ buvo patikėta menininkui Algiui Kriščiūnui, o kita serija etikečių išleista kartu su tatuiruočių studija „Mėlyna Lapė“. Dar daugiau – klientai turi galimybę savo mėgstamą alų užsisakyti į namus.

 

„Parduotuvių lentynos jau ir taip užkištos nuobodžiais buteliukais – kažkam juk reikia išsiskirti. Pagalvojome, kodėl nesukūrus įdomių alaus pavadinimų ir unikalių etikečių. Iš tiesų menas yra svarbus ne tik mums, bet ir mūsų klientams, kurie turbūt yra vieni reikliausių – jaunatviški, šiuolaikiški, dažnai keliaujantys, todėl daug visko matę ir ragavę. Nėra lengva juos nustebinti, todėl tai nemažas iššūkis mums“, – sako L. Lisauskas.

 

Pasak jo, JAV yra tiek daug žmonių ir kartu skirtingų skonių, kad kiekvienas baras ar gėrimų darykla gali lengviau atrasti savo nišą. „Norint išsiskirti Lietuvoje, gali tekti kiek labiau eiti „prieš srovę“ ir priimti neįprastus sprendimus, tačiau iš aistros įkurtas verslas, visada ras savo auditoriją“, – sako tai patyręs verslininkas.

 

Verslosavaite.lt

 

 



 

VersloSavaite.lt pasilieka teisę šalinti reklaminius, nekultūringus, įžeidžiančius ar kitaip įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. Paskelbusieji netinkamus komentarus gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

Susiję straipsniai: